  • 1. Data: 2010-09-27 15:00:20
    Temat: Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    Dobry argument dla miszczuf kierownicy walczących z kapeluchami:

    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,84287
    25,Teoria_wzglednosci_potwierdzona_w_samochodzie.htm

    "Powtórzono w tym celu eksperyment wymyślony przez samego Einsteina:
    zsynchronizowano dwa najdokładniejsze dostępne zegary atomowe
    (dokładność 1 sekundy na 3,7 miliarda lat), po czym jeden z nich
    przewieziono samochodem z prędkością 22 mil na godzinę (czemu 22 a nie
    88?). Zaobserwowano wtedy, że na ruchomym zegarze sekunda trwała
    0.0000000000000045 raza krócej, co zgadza się z wartością przewidzianą
    przez teorię względności.

    Podobnie, kiedy jeden z zegarów umieszczono o stopę wyżej od drugiego,
    różnica wyniosła 0.0000000000000041 raza, co zgadza się z
    przewidywaniami dla różnic w sile ziemskiej grawitacji w punktach
    odległych od siebie o 30cm.

    Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w samochodzie i cieszą się na myśl
    o przedłużaniu życia w ten sposób, nie mam jednak dobrych wiadomości.
    Jeżdżąc samochodem przez całe, 75-letnie życie, zaoszczędzilibyśmy około
    jedną czwartą milionowej części sekundy."

    Znaczy się, lepiej jeździć szybko suwem niż wolno ferrari.

    A.

  • 2. Data: 2010-09-27 15:30:14
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Ciekawe, czy ta różnica nie wynika z błędu pomiaru.
    Z etgo co wiem, jednym zegarem nie mierzy się czasu, bo jest to niedokłdne.
    Wiele zegarów w sieci i obserwacja ich wahań daje dopiero pogląd o czasie.

  • 3. Data: 2010-09-27 15:34:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości grup

    > Znaczy się, lepiej jeździć szybko suwem niż wolno ferrari.

    najlepiej latac odrzutowcem ;) wysoko i szybko

  • 4. Data: 2010-09-27 15:35:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek (G)

    > Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w samochodzie i cieszą się na myśl
    > o przedłużaniu życia w ten sposób, nie mam jednak dobrych wiadomości.
    > (...)

    Ale to jest chyba wydłużenie życia z punktu widzenia nieruchomego
    obserwatora na ziemi. A nie z punktu widzenia jadącego samochodem. Więc
    wygląda mi to na standardowe pismacze bredzenie.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-09-27 16:02:25
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-27 15:34, szerszen pisze:

    > najlepiej latac odrzutowcem ;) wysoko i szybko

    Zgadza się ale wówczas było by NTG:)

    A.

  • 6. Data: 2010-09-27 16:04:34
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-27 15:35, to pisze:
> [...]
    > obserwatora na ziemi. A nie z punktu widzenia jadącego samochodem. Więc
    > wygląda mi to na standardowe pismacze bredzenie.

    Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z
    pismakowym bredzeniem:)

    A.

  • 7. Data: 2010-09-27 16:12:13
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 27 Wrz, 15:00, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:
    Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo
    Częste mycie skraca życie
    też udowodniono naukowo

  • 8. Data: 2010-09-27 16:22:40
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Arek (G)" <

    > Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z
    > pismakowym bredzeniem:)

    No to gratuluję koledze, że jest wśród 3, no może 4 osób na kuli
    ziemskiej, którzy rzeczoną teorię rozumieją ;-)

  • 9. Data: 2010-09-27 16:32:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek (G)

    > Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z
    > pismakowym bredzeniem:)

    To znaczy czego konkretnie nie rozumiem?

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-09-27 17:08:58
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To znaczy czego konkretnie nie rozumiem?

    Niczego.
    Ani teorii względności, ani komu na co odpowiadasz ;))