  • 1. Data: 2017-09-30 10:53:11
    Temat: Cienki dysk
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Właśnie pada mi w Acer Aspire One dysk. Ma skubany tylko jakieś 6.7mm.

    No to przeglądam neta, oczywiscie malo gdzie ktoś ruszył tyłek żeby
    podać grubość, czy to allegro czy poważny sklep komputerowy, większośc
    ignoruje ten parametr lub swieci oczami na samo pytanie.

    Czy dyski 6.7 (prawdopodobnie zmieści się 7mm) mają jakieś oznaczenie w
    miare uniwersalne, pozwalające je łatwo odnaleźć?

    Nie wykluczam że chciałbym wsadzić tam może nawet SSD koło 240GB, ale tu
    ten sam problem - co wzemę do reki albo obejrze fotkę to grube. Chudych
    nie widuje, lub nie znam magicznego słowa kluczowego które mi odfiltruje.

    Zastanawiałem się tez nad przelotką M.2->SATA pasującą rozmiarem jako
    dysk, ale tutaj to samo - dowiaduje sie że są grubsze niż 7mm.

    Jak żyć? Albo jak szukać?

  • 2. Data: 2017-09-30 11:06:55
    Temat: Re: Cienki dysk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiałem się tez nad przelotką M.2->SATA pasującą rozmiarem jako
    > dysk, ale tutaj to samo - dowiaduje sie że są grubsze niż 7mm.

    Szukaj slim albo 7mm.

    Kilka przykładów:

    WD3200LPCX
    MQ01ACF050
    WD10SPZX
    WDS240G1G0A
    SP240GBSS3S55S25
    SSD7CS900-240-PB
    SSDSC2BB240G601
    TS512GSSD370S

    Jest tego kilkadziesiąt modeli.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2017-09-30 12:30:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Jak żyć? Albo jak szukać?

    Szukaj dysków SSD.
    One są cienkie.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-09-30 13:26:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie wykluczam że chciałbym wsadzić tam może nawet SSD koło 240GB, ale tu
    > ten sam problem - co wzemę do reki albo obejrze fotkę to grube. Chudych
    > nie widuje, lub nie znam magicznego słowa kluczowego które mi odfiltruje.

    SSD, które mam i pomierzyłem.
    GoodRam Iridium Pro 240GB - 7mm
    SanDisk SDSSDA-240G - 7mm
    Kinkgston V300 120GB - 7mm
    Nie chce mi się wykręcać z kompa, ale na oko Plextory też mają 7mm.
    A na morelach masz w opcji wyszukiwania wysokość dysków.
    https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputer
    owe/dyski-ssd-518/,,,,,,,,,,15248O988860.942266/1/

  • 5. Data: 2017-09-30 15:00:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2017 12:30 PM, Irokez wrote:
    > Szukaj dysków SSD.
    > One są cienkie.

    Co najmniej trzy które miałem w łapskach mają wicej niż 7mm. Może mniej
    niż 10mm ale to akurat żadne pocieszenie. Zakładam ze miałem pecha.

  • 6. Data: 2017-09-30 20:20:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2017 3:00 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Co najmniej trzy które miałem w łapskach mają wicej niż 7mm. Może mniej
    > niż 10mm ale to akurat żadne pocieszenie. Zakładam ze miałem pecha.

    Ciekawostka. W przypadku zakupu dysku SSD SATA 2.5 opłaca sie kupić dysk
    80mm M.2 i wsadzić w obudowę imitującą dysk 2.5. Opłaca, w sensie
    cenowym. Ponieważ ta obudowa ma 7mm to wychodzi na to że to jest
    najsensowniejsze co powinienem zrobić. Prądkość pewnie osiągnę i tak
    identyczną bo płyta ma tylko SATA 3Gb o ile pamiętam.

  • 7. Data: 2017-10-01 18:37:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 13:26, nadir pisze:

> [...]
    > https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputer
    owe/dyski-ssd-518/,,,,,,,,,,15248O988860.942266/1/

    Patriot Pyro 240GB - 7mm
    Crucial MX200 250GB - 7mm
    Samsung Evo 840 500GB - 7mm

    Nie miałem jeszcze 9mm w rękach. Jakieś Cruciale BX200, A-Data SP920 też
    7mm miały.

    Seba, wyrzuć tą gumę z majtek z podziałką i weź normalną suwmiarkę.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2017-10-01 20:27:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/1/2017 6:37 PM, Irokez wrote:
    > Seba, wyrzuć tą gumę z majtek z podziałką i weź normalną suwmiarkę.

    Normalna suwmiarka z noniuszem pokazywała od 8 do 10mm dla kilku. Jednak
    przyznaje bez bicia że to były modele stare, kilkadziesiąt GB. Zakładam
    że nowe mają 7mm i tematu nie ma.

  • 9. Data: 2017-10-01 21:16:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-01 o 18:37, Irokez pisze:

    > Nie miałem jeszcze 9mm w rękach. Jakieś Cruciale BX200, A-Data SP920 też
    > 7mm miały.

    A jak mam w rękach.:P
    A-Data S599 - 9,7mm
    Patriot Torqx TRB - 9,4mm