  • 1. Data: 2017-09-29 21:09:30
    Temat: Co wybrać z dostepnych platform, niekoniecznie najnowszego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam Phenoma II 720. W zasadzie mi wystarcza, nawet do pogrania raz na
    jakiś czas.

    Ale czas na zmiany. Rozglądam się za czymś *znacząco* nowszym (szybszym)
    i nie zbyt drogim.

    Już myślałem że Ryzen rozwiazuje kilka moimch problemów a tu się nagle
    okazało że na powazne problemy z techniką NPT (kvm na tym cierpi) a
    ponadto Android studio *nadal* go nie obsługuje pod windowsem więc musze
    robić niepotrzebny dualboot z Linuxem, co utrudnia życie.

    Dodatkowo musiałbym wyrzucić moje DDR3 a zakup 8GB DDR4 jest
    zastanawiająco nieopłacalny zaś opłacalna sprzedaż DDR3 w czterech
    kościach mało prawdopodobna.

    Potrzebuje się niestety bawić wirtualizacją wliczając w to wirtuzliację
    IO. Czyli niestety nowsze generacje Inteli.

    No i docieramy do mojego pytania:
    Zakładając że chcę:
    a) wydać jak najmniej
    b) zainstalować przynajmniej 2x moc obliczeniową Phenoma II 720
    c) wykorzystać pamięci DDR3 które mam
    d) dostać USB3
    e) nie musi mieć gfx, ale jak ma mieć to od razu OpenCL.
    f) musi odpalać emulator Dolphin na pelnej prędkości ;) Dla Phenoma
    oznacza to pi x drzwi 4GHz, zakładam że nowsze cpu bedzie mialo mniej
    GHz przy tej samej wydajności.

    W jakis socket powinienem uderzyć? W Intelu socketów jak mrówków, kazdy
    ma jakieś wady, ceny czasem zdumiewające, starsze sockety potrafią mieć
    droższe płyty i cpu niż nowsze. Jakaś konkretna kombinacja socket + cpu
    była by sensowna na chwile obecną? Oczywiście rozmawiamy o sprzecie
    używanym.

  • 2. Data: 2017-09-29 23:55:08
    Od: micol <1...@g...com>

> [...]
    > droższe płyty i cpu niż nowsze. Jakaś konkretna kombinacja socket + cpu
    > była by sensowna na chwile obecną? Oczywiście rozmawiamy o sprzecie

    Jesli niedrogo uzywany to moze poleasingowego Della np. 3020/7020/9020
    (modele z przed 3-4 lat) z USB3.0, i5 haswell ze zintegrowana grafika
    (najlepiej HD 4600). Albo HPka.

  • 3. Data: 2017-09-30 07:13:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    9/29/2017 11:55 PM, micol wrote:
    > Jesli niedrogo uzywany to moze poleasingowego Della np. 3020/7020/9020

    Nie. Obudowa, zasilacz, GTX1050 już są. Potrzebuje zmianieć bebechy wiec
    rozmawiamy o normalnych <cośtam>ATX.

  • 4. Data: 2017-11-30 21:56:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2017 9:09 PM, Sebastian Biały wrote:
    > W jakis socket powinienem uderzyć?

    Odpowiedź: 1151 z chipsetem obsługującym DDR3 okazał się po kilku
    kalkulacjach najsensowniejszy do powolnej przebudowy komputera ponieważ
    mam (prawie) najnowszy cpu a płyte i pamięc mogę wymienić później.

  • 5. Data: 2017-11-30 22:03:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Nov 2017 21:56:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Odpowiedź: 1151 z chipsetem obsługującym DDR3 okazał się po kilku
    > kalkulacjach najsensowniejszy do powolnej przebudowy komputera ponieważ
    > mam (prawie) najnowszy cpu a płyte i pamięc mogę wymienić później.

    Przerobiłeś zagadnienie, więc zapytam czy gdybyś akurat nie miał procka
    dla 1151 to płyta z 1150 by była lepszym wyborem?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-11-30 22:26:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/30/2017 10:03 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Przerobiłeś zagadnienie, więc zapytam czy gdybyś akurat nie miał procka
    > dla 1151 to płyta z 1150 by była lepszym wyborem?

    Procesor pod 1151 kupiłem za grosze na olxie. To G4400, niższe modele sa
    kupowane czasem tylko po to aby flashować BIOSa i opychane na allegro za
    3/4 ceny ;). W zalezności od zastosowania będa szybsze lub rownie dobre
    jak Phenom II 720.

    Moja migracja wyglądała by tak:
    płyta GA-Z170-HD3-DDR3 + G4400 -> Wymiana na i5/i7 z serii K -> wymiana
    płyty i pamięci na DDR4.

    Na razie zmieniłem płyte i procesor na śmieciowy ale spelniający kilka
    punktów o które chodziło (wirtualizacja) co powoduje że mogę iśc dalej z
    pracą. Wydajność poczeka na nastepny krok.

    Gdybym chciał to samo zrobić z 1150 to okazało się że: można kupić plyty
    troche tańsze ale znacznie gorsze (dead-end) oraz można kupić tanie,
    dziadowskie procesory ale mające niższą wydajnośc niż najtańsze na 1151.
    Dodatkowo chcialem procesor z grafiką do obliczeń OpenCL (druga, inna
    architektura niż nVidia). Dodatkowo chyba nie ma DDR4 na 1150 wiec
    ogolnie byłby to ślepy zaułek jeśli chodzi o rozwój.

    Przeglądałem 2011, 1366, 1150 i 1151. Wychodzi na to że jeśli mam to
    dalej rozwijać, 1151 jest najbardziej sensowne, co nie znaczy że
    sensowne bezwzględnie bo przeciez Intel na milion procent jutro zmieni
    podstawkę na N+1 a pojutrze na N+2.

    Tak więc było tam kilka innych powodów niekoniecznie działajacych dla
    każdego tak samo jak dla mnie (wirtualizacja, opencl).

    W zasadzie gdyby tylko nie ta wirtualizacja na której mi strasznie
    zalezało to poszedł bym w Ryzeny.

  • 7. Data: 2017-12-02 12:49:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Nov 2017 22:26:29 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > dalej rozwijać, 1151 jest najbardziej sensowne, co nie znaczy że
    > sensowne bezwzględnie bo przeciez Intel na milion procent jutro zmieni

    No tak, wszyscy znamy cholerną politykę Intela :) Ale wracając do
    rzeczy, wydawało mi się że platforma 1150 oferuje wiekszy wybór procków
    a te najszybsze będą tańsze od odpowiedników na 1151. Twierdzisz że nie
    jest tak. No OK, ale w czym 1151 lepsza od 1150? Są jakieś unikalne
    rzeczy na 1151 których nie znajdę w 1150 (no może oprócz DDR4, co mnie
    specjalnie nie rajcuje)? Wiem że marudzę ale nic mnie nie goni więc co
    mi szkodzi popytać :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-12-02 17:07:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/2/2017 12:49 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > rzeczy, wydawało mi się że platforma 1150 oferuje wiekszy wybór procków
    > a te najszybsze będą tańsze od odpowiedników na 1151.

    Ale nie będziesz mógł zrobić upgrade do coffe lake kiedy juz zmienisz
    płyte na nowszą. Ślepa uliczka, co nie oznacza że czasem nie jest warto
    utrzymac 1150 do emerytury jesli faktycznie tak tanie. Ale nie sa tak
    tanie. Do emerytury utrzymywałem wszystkie AMD jakie do tej pory miałem
    ale one sa zdumiewająco tańsze per moc obliczeniowa od wszelakich i3/5/7
    które trzymają cenę zaskakująco wysoką, nawet stare modele.

    Innymi slowy: chcesz kupic i cieszyć się przez 5 lat grami a potem do
    piachu: 1150 będzie ok. Chcesz rozbudować to nieco za rok, dwa? Lepiej 1151.

    > Twierdzisz że nie
    > jest tak. No OK, ale w czym 1151 lepsza od 1150? Są jakieś unikalne
    > rzeczy na 1151 których nie znajdę w 1150 (no może oprócz DDR4, co mnie
    > specjalnie nie rajcuje)?

    Nie wiem jakie są generalne dla przecietnego kowalskiego, ale dla mnie:

    a) kiedyś w przyszlosci DDR4 (kluczowe). To o tyle wazne że zamierzam
    kupić szybki procesor wiec wymiana płyty i pamięci ma większy sens niż
    dla lowendowego pentium.
    b) rozsądna karta gfx do OpenCLa (w innym watku pisałem że w drugi slot
    zamierzam wsadzić Ati co da mi wszystkie 4 targety OpenCl w jednej
    maszynie i będe mógł wyrywać na to laski na dzielni... albo programować).

    > Wiem że marudzę ale nic mnie nie goni więc co
    > mi szkodzi popytać :)

    Moje kryteria nie mają sensu jesli pytasz ogólnie "do pogrania i
    facebooka". Ja jestem programistą i mam inne wagi niektorych, wydawało
    by się, nieistotnych parametrów. Np. tam gdzie każdy popuka sie w glowe
    po co mi karta gfx w procesorze skoro mam GTXa to ja powiem że potrafię
    z niej korzystać acz będę mial problem by wyjaśnić do czego ;)

    Nie jestem wlasciwą osobą do przedsatwiania watpliwych zalet 1151 nad 1150.

    Gdybym chciał tylko pograć za mała kasę to uderzyłbym w jakąś drogą
    płyte serwerową z xeonami za grosze i pamięciami za grosze. >20 rdzeni
    robi wrażenie nawet na współczesnych grach.

  • 9. Data: 2017-12-03 20:42:24
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 02.12.2017 o 17:07, Sebastian Biały pisze:

    > Ale nie będziesz mógł zrobić upgrade do coffe lake kiedy juz zmienisz
    > płyte na nowszą. Ślepa uliczka, co nie oznacza że czasem nie jest warto

    To istnieje płyta obsługująca Coffe Lake i DDR3? IMHO nie.

  • 10. Data: 2017-12-03 20:53:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 20:42:24 +0100, knrdz napisał(a):

    > To istnieje płyta obsługująca Coffe Lake i DDR3? IMHO nie.

    No właśnie :) Zadałbym z chęcią pytanie - jakie są trzy najszybsze
    procki 1150 oraz 1151 które jeszcze wesprą DDR3?
    --
    Jacek
    I hate haters.