  • 1. Data: 2015-03-22 22:32:25
    Temat: Citroen C4 Grand Picasso
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Poszukuję informacji nt. Citroen C4 Grand Picasso. Interesuje mnie zakup
    rocznika 2008-2010. Znalazłem w okolicy interesujące mnie dwa egzemplarze.
    Oba z silnikami 1,6 / 110 KM / diesel. Co im dolega? Bać się takiego
    auta? Czy nie za słaby ten 1,6? Wersje 2.0 mają 136 KM i nie wiem, czy
    110 na taką budę nie za słaby? Jakiś FAP?

    Proszę o jakieś opinie. Przebiegi.. cóż nie wiadomo, niby 140 i 200 tys.

    Pzdr,
    RD

  • 2. Data: 2015-03-23 03:15:42
    Temat: Re: Citroen C4 Grand Picasso
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Mam wlasnie c4 Picasso, tyle, ze nie Grand i moj jest z 2007.
    Coz... Wszystko fajnie, lubie go, ale to 1.6 HDi - za slabe!
    A grand pewnie jeszcze ciezszy.
    Moj nie daje rady (przynajmniej jak na moja noge), no i ta wrazliwa
    turbina. Jakies minimalne spalania to tez mit. Moj srednio nie schodzi
    ponizej 7.5, a jezdze wiecej na autostradzie niz po miescie. 2.0 pewnie
    nie wezmie wiele wiecej.
    Konkluzja? Ja po pol roku uzytkowania zmieniam na 2.0

  • 3. Data: 2015-03-23 18:49:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 22:32 RD <r...@g...com1> pisze:

> [...]
    > 110 na taką budę nie za słaby? Jakiś FAP?
    >
    > Proszę o jakieś opinie. Przebiegi.. cóż nie wiadomo, niby 140 i 200 tys.

    1.6 w Grandzie jest za słaby. Wprawdzie niektórzy twierdzą, że jest OK. -
    ale wg. mnie to dlatego, że wcześniej jeździli zagazowanym TICO (nie mam
    nic do TICO - sam nim zrobiłem ponad 200kkm).
    Unikaj skrzyń MCP - jak źle trafisz - BMW (będziesz miał wydatki :-)).
    W końcówce 2010r. były już dostępne C4GP z HDI 150KM i HDI 163KM
    (występuje z automatem AM6).
    FAP'a w tym aucie nie masz się co obawiać - nie stwarza problemów.
    Jak się mieści w budżecie to celuj w HDI 150 i skrzynię manualną z
    końcówki 2010 - C4GP miało FL w październiku 2010.
    Jak będziesz miał upatrzone auto - zarejestruj się na:

    http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/view
    forum.php?forum=56

    i zadaj pytanie w odpowiednim wątku podczepiając link do auta.
    (możesz uniknąć dzięki wtopy).

    TG

  • 4. Data: 2015-05-01 08:20:54
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 22:32, RD pisze:
> [...]
    > 110 na taką budę nie za słaby? Jakiś FAP?
    >
    > Proszę o jakieś opinie. Przebiegi.. cóż nie wiadomo, niby 140 i 200 tys.

    Witam,
    jeżdżę C4 GP 1,8 16V 125KM benzyną 2008, auta szukałem ponad
    rok i w końcu znalazłem w Mielnie ;-) Problemów nie mam żadnych.
    Co do mocy? Z tyłu jeździ dwoje dzieci więc nie potrzebuje 150 KM :-)
    Spalanie: miasto 9 - 10 litrów, trasa - 6 - 7 litrów.
    Auto komfortowe, przednia szyba rewelacyjna. Oczywiście kupiłem
    benzynę, bo średnio jeżdżę 800 km miesięcznie no i zimą np.
    do przedszkola czy szkoły 1- 2 km podwieźć, no to diesel odpada na dzień
    dobry,
    poza tym FAP, serwis i utrzymanie zdecydowanie dyskwalifikuje ten silnik...

    Pozdrawiam
    M.

  • 5. Data: 2015-05-01 08:55:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2015 o 08:20 Mateusz <n...@o...pl> pisze:

    > poza tym FAP, serwis i utrzymanie zdecydowanie dyskwalifikuje ten
    > silnik...

    Mógłbyś podać szczegóły? - jaki serwis i utrzymanie?
    FAP nie stwarza żadnych problemów. Większość userów tego silnika nawet nie
    wie, że go ma.

    TG

  • 6. Data: 2015-05-01 08:59:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > rok i w końcu znalazłem w Mielnie ;-) Problemów nie mam żadnych.
    > Co do mocy? Z tyłu jeździ dwoje dzieci więc nie potrzebuje 150 KM :-)

    Jeśli wspominasz o dzieciach i masz na myśli ich bezpieczeństwo - to tym
    bardziej mocniejszy silnik w tym aucie się przydaje. To duża bryła,
    dodatkowo ważąca 1,7t - mocniejszy silnik to krótsze/bezpieczniejsze
    wyprzedzanie. Dodatkowo przy mocniejszym silniku miałbyś mniejsze spalanie.

    TG

  • 7. Data: 2015-05-01 19:05:17
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-05-01 o 08:59, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > dodatkowo ważąca 1,7t - mocniejszy silnik to krótsze/bezpieczniejsze
    > wyprzedzanie. Dodatkowo przy mocniejszym silniku miałbyś mniejsze spalanie.

    Zaręczam Ci, że moje dzieci w tym aucie są w pełni bezpieczne. Od ponad roku
    jeżdżenia ani razu nie miałem problemu z wyprzedzaniem. Mocniejszy
    silnik miałby
    mniejsze spalanie? Tak, w mieście maksymalnie 1 litr albo i nawet nie na
    100 km...
    Owszem mniejsze wydatki na paliwo, tyle, że znowu silnik bardziej
    skomplikowany,
    turbina, i.t.p. Cenię prostotę, a prostota jest z reguły bardziej
    niezawodna. Prosty,
    stary 1,8 ale jary. Co do diesla, miałem na myśli ogólnie wydatki
    związane z naprawami,
    niestety, ale w większości przypadków będą one wyższe niż w benzynie...
    Oczywiście, to moje zdanie i każdy jeździ tym co jest dla niego
    najlepsze, więc nie mam
    nic do użytkowników diesla:-) Tak jak pisałem krótka jazda zimą nie
    pozwoli nawet dobrze się silnikowi rozgrzać i tutaj benzyna zawsze
    będzie górą...

    M.

  • 8. Data: 2015-05-03 08:03:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > z naprawami,
    > niestety, ale w większości przypadków będą one wyższe niż w benzynie...

    No patrz - a sumaryczne naprawy silników w moich ostatnich 5 nowych autach
    wyniosły około 40-50 tys (ciężko oszacować dokładnie bo były wykonane na
    gwarancji) za silniki benzynowe i 0 zł w przypadku turbodiesli.
    Benzyniaków było 3, diesli 2.

    Czyli wychodzi na to, że to bzdurna teoryjka niepotwierdzalna w praktyce.