  • 1. Data: 2015-02-10 14:55:28
    Temat: Citroen C4 Picasso
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Czy mógłby mi ktoś doradzić, który silnik jest najmniej awaryjny w Citroenie
    Picasso C4 ?
    Roczniki 2008 - 2010
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie są najczęstsze ich
    usterki ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-02-10 18:28:52
    Temat: Re: Citroen C4 Picasso
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 14:55 mz <l...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Citroenie Picasso C4 ?
    > Roczniki 2008 - 2010
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie są najczęstsze ich

    Jeśli rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku dziecięcego,
    które powodowały kolejne problemy. Możesz trafić na minę. 2.0 hdi w tym
    aucie spisuje się bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
    Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turbo - w kolektorze jest dodatkowy
    wtryskiwacz, jeśli sterownik uzna, że trzeba wypalić fap'a - zrobi to
    nawet gdy auto będzie stało w korku. Uruchamiane są wtedy dodatkowe
    odbiorniki prądu (ogrzewanie szyb i lusterek) i podawana dawka paliwa na
    piąty wtryskiwacz, przez co podnosi się temp. spalin.
    Nie trzeba przeganiać go w trasie, działa niewidocznie dla usera.
    Przy każdym tankowaniu dodawany jest do zbiornika dodatek wspomagający
    wypalanie fap, starcza na około 160-180kkm. 1 litr kosztuje 250PLN. Jak
    się skończy możesz dolać całość (2,5l) lub dolewać po litrze (mniej boli).
    Nie słyszałem aby komuś na forum "skończyła się" turbina, a są tam auta z
    przebiegiem 250kkm+.
    Sprzęgło zużywa się przy przebiegu 150-200kkm, dwumasa wytrzymuje ponad
    250kkm.
    Nie kupuj "półautomatu" - czyli MCP, jeśli koniecznie chcesz taką
    skrzynię - zaloguj się na forum "cytrynki"
    (http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/vie
    wforum.php?forum=56) i
    zapoznaj się z wątkiem: "Kangury przy ruszaniu...."
    Ciągła walka z przyuczaniem sterownika, ustalaniem punktu styku sprzęgła
    itp.

    Ja mam Grand Picasso 2.0 HDI 163KM automat AM6 - od nowości (31 grudzień
    2010) do wczoraj zero problemów - aktualny przebieg 163kkm. Wymieniłem raz
    tarcze z przodu, 2 razy klocki przód i tył, raz łączniki stabilizatora,
    raz sworznie wahacza. Nic więcej nie było robione. Na gwarancji obszyli mi
    kierownicę skórą (oryginalna eko-skóra wytrzymała 20kkm).
    Napisałem do wczoraj - bo wczoraj padł mi czujnik temp. ON. Auto
    poinformowało mnie o tym stosownym komunikatem na desce.

    Nie wiem jakie masz priorytety - ale szukaj Granda. Już trzecia osoba,
    której doradziłem zakup tego auta powiedziała mi, że żałuje, że nie kupiła
    tego większego.

    TG

  • 3. Data: 2015-02-10 22:53:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeśli rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku
    > dziecięcego, które powodowały kolejne problemy.
    znaczy się cieknąca smarowania turbo która..... itd. JEśli ktoś nie
    zauważa oleju pod swoim autem - katastrofa

    > Możesz trafić na minę.
    > 2.0 hdi w tym aucie spisuje się bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
    hdi2.0 jest wyjątkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje więcej
    koni?
    > Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turbo
    Z twojego dalszgo opisu wynika że zgłębiłeś temat. ja jednak na miejscu
    kupującego dowiedziałbym się jakie wogóle silniki są dostępne w tym
    modelu w tm wieku, i o ile bym mógł wybrałbym najsłabszy model. chyba ze
    kasa na naprawy niegra roli a prawa stopa ciężka
    Co do fapu, (oryginalnego, nie z allegro) turbiny (ze zmienną geometrią
    nie naprawisz i nie wymienisz) i ceny dwumasy - dobrze byłoby zrobić
    własne rozpoznanie.
    Reszta, o ile wtryski i pompa są bosha a nie siemensa, można
    powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie są wpisane w
    życie auta i unieruchamiające pojazd.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-02-11 07:07:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 22:53 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > hdi2.0 jest wyjątkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje więcej
    > koni?
    W c4 picasso nie ma silnika 2.0 90KM. Są wersje takie jak napisałem: 136KM
    był od początku (2006) - 150 i 163 pojawiły się w 2010r.
    Różnica konstrukcji w stosunku do 90KM:
    -DOHC
    -16V
    -turbina o zmiennej geometrii chłodzona płynem
    -pompa oleju o zmiennym wydatku
    -system wtryskowy o ciśnieniu do 2000 barów (90KM miał do 1350)

    TG

  • 5. Data: 2015-02-11 08:06:21
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Reszta, o ile wtryski i pompa są bosha a nie siemensa, można
    powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie są wpisane w
    życie auta i unieruchamiające pojazd.

    -----------------

    W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha są awaryjne.
    ;)
    Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któą wymieniłem to była pompa
    paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

  • 6. Data: 2015-02-11 11:26:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha są
    > awaryjne. ;)
    > Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któą wymieniłem to była pompa
    > paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

    Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2015-02-11 19:29:50
    Od: gizmo <g...@x...sp>

    W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze:
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie są najczęstsze ich
    > usterki ?

    Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm.
    Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (gąbka wewnątrz
    popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie).
    Poza tym 2 razy wymieniane łączniki stabilizatora, wymienione tarcze z
    przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeździć nie potrafię
    - kolega ma kupionego w tym samym czasie i jeździ na fabrycznych
    tarczach przy podobnym przebiegu.
    Zawieszenie stuka od nowości, ten typ tak ma - trzeba się przyzwyczaić.
    Sprawdź boczną szybę od strony kierowcy. Piszą, że lubi wariować przy
    odsuwaniu/zasuwaniu, teorie są różne - przełącznik, wiązka w drzwiach,
    sterownik.
    Świadomie wybrałem krótką wersję, a nie Granda i nie żałuję - bagażnika
    mi jeszcze nie zabrakło (rodzina 2+2), a wg mnie jest ładniejszy i
    wygodniej się jeździ.
    Równolegle jeżdżę Octavią i Avensis, po C4P czuję się w nich jak w
    czołgu - ciasno, niewygodnie się wsiada i wysiada, niewiele widać.

    g.

  • 8. Data: 2015-02-11 20:01:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.02.2015 o 19:29, gizmo pisze:

    > Poza tym 2 razy wymieniane łączniki stabilizatora,
    czyli jeździsz po dziurach
    > wymienione tarcze z
    > przodu (też już przetoczone)
    popatrz tu jak się "doktoryzowałem" z tarcz
    https://imageshack.com/i/jwgifwj
    mnie już lokalny mechanior i norauto poprosili że oddadza kasę ale ma
    jechać do kogoś innego naprawiać. pojechałem do kumpla pożyczyć czujnik
    mikrometryczny. sprawdziłem jak "bije" tarcza i piasta. okazało się że
    już sama piasta (widoczna na fotografii) ma bicie. na tyle małe, że
    tarcz nie trzeba przetaczać, ale na tyle duże, że jak już złapało krzywo
    hamulec, to tarcze były pokrzywione.
    Tak czy owak, sam "przetoczyłem" pisatę. tzn auto na kołki, bez koła i
    tarczy uruchmiłem silnik, na bieg i .... jazda. jak się piasta szybko
    kręciła to kątówką (na zrobionym uchwycie) dosłownie "liznąłem" piastę.
    OD tego czasu problem hamulców zniknął. umnie auto zrobiło jakieś 40
    tyś, albo jak może lepiej brzmi 5 lat.
    Tak więc radzę przy najbliższej wymianie tarcz wyminić też piasty
    ToMasz

  • 10. Data: 2015-02-11 20:23:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo <g...@x...sp> pisze:

    > Poza tym 2 razy wymieniane łączniki stabilizatora, wymienione tarcze z
    > przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeździć nie potrafię

    Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO się
    wypięło) i założyłem najdroższe ATE. Jeżdżę na nich do dzisiaj - 163kkm.
    Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im się
    znaleźć.
    Fabryczne łączniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieś ze średniej półki i
    nie mają luzów do dzisiaj.

    TG

  • 9. Data: 2015-02-11 20:23:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>