  • 11. Data: 2017-10-02 09:39:41
    Temat: Re: Co ma w środku SSR 250A AC.....
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 23:36, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ale o ile dobrze rozeznałem to tu elementy są połączone antyrównolegle.

    W części sterującej widzę dwa transoptory ale nie widzę ścieżek,
    czy każdy z nich nie idzie do jednego elementu wykonawczego?
    Równolegle idą wyjścia czy przeciwsobnie?

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2017-10-02 10:25:30
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-10-02 o 09:19, Marek pisze:

    > https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Triak
    >

    > "pod względem funkcjonalnym jest odpowiednikiem dwóch tyrystorów
    > połączonych antyrównolegle (przeciwsobnie i równolegle)."

    To jest bardzo daleko idące uproszczenie. Tak daleko, że aż zaczepiające
    o nieprawdę.

    P.P.

  • 13. Data: 2017-10-02 10:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >http://83.220.108.211/bins/ssr.jpg
    >Ciekawa konstrukcja, elementy mocy z "nagiego" krzemu bezpośrednio
    >na grubym płaskowniku przylączeniowym, całość zanurzona w galarecie

    bywaly takie "hybrydy" dawno temu we wzmacniaczach, STK/GML.

    >silikonowej (chyba). Nad galaretą była płytka sterujaca. Te krzemowe
    >kostki to dwa tyrystory (górna i dolna połówka) zamiast jednego
    >dużego triaka?

    Chyba tak, ale podlaczenie tych tyrystorow dosc ciekawe - zakladam ze
    widzimy tak naprawde kwadratowy kawalek miedzi czy innego metalu.

    Ciekawe czy chlodzenie jest wystarczajace ... zapewne tak, bo inaczej
    by nie produkowali :-)

    >Płytka sterująca:
    >http://83.220.108.211/bins/ssr2.jpg
    >Czyżby na płytce był już układ gasikowy (niebieski warystor)?

    Warystor to nie gasik ... choc kto go tam wie, pojemnosc jakas ma.

    J.

  • 14. Data: 2017-10-02 10:52:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    >Mogą być też dwa MOSFEty w SSR uniwersalnych AC/DC.

    Nie powinny byc wtedy szeregowo ?
    Bo w zaporowa strone to one ponoc swietnie przewodza - skutek tej
    pasozytniczej diody.

    Ewentualnie IGBT.

    J.

  • 15. Data: 2017-10-02 10:54:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    >No to teraz sam jestem ciekaw.

    kwestia tych optoelementow one moga synchronizowac.

    > Ostatni strzał do rozważenia:
    >dwa triaki połączone równolegle, bo były tańsze niż jeden duży?

    Myslisz, ze chcialo by im sie dawac dwa triaki zamiast dwoch
    tyrystorow ?

    J.

  • 16. Data: 2017-10-02 10:58:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-10-01 o 21:40, Marek pisze:
> [...]
    > Płytka sterująca:
    >
    > http://83.220.108.211/bins/ssr2.jpg
    >
    > Czyżby na płytce był już układ gasikowy (niebieski warystor)?

    Zdecydowanie za mały na gasik. To może też być kondensator.

    P.P.

  • 17. Data: 2017-10-02 11:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-10-02 o 00:01, Marek pisze:
    > On Sun, 1 Oct 2017 23:29:26 +0200, Dariusz Dorochowicz
    > <_...@w...com>

    >Może triak to jednak nie są dwa tyrystory w jednej obudowie?

    Ba, to nawet sa dwa tyrystory w jednym kawalku krzemu :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-10-02 16:49:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 10:50:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba tak, ale podlaczenie tych tyrystorow dosc ciekawe - zakladam
    > ze
    > widzimy tak naprawde kwadratowy kawalek miedzi czy innego metalu.

    Te kwadraty to goły krzem, nie wygląda jak miedź.

    > Ciekawe czy chlodzenie jest wystarczajace ... zapewne tak, bo
    > inaczej
    > by nie produkowali :-)

    pisałem, całość była w żelu którego resztki widać.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-10-02 17:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Te kwadraty to goły krzem, nie wygląda jak miedź.

    ale ja o tych ciut mniejszych kwadratach na nich, o fakturze podobnej
    jak reszta blach.

    Jakos trzeba polaczyc krzem z metalem, w mniejszych urzadzeniach sa
    "przyspawane" cienkie druty, a tu ?

    Wieksze sa laczone tak - ale nie bardzo rozumiem co widze :-(
    https://www.youtube.com/watch?v=4UdZrXNSQWU

    https://www.youtube.com/watch?v=ZsjYOhuHn4s
    tu jakas nowoczesnosc ... ale jak oni to sklejaja, to sie nie chwala.

    >pisałem, całość była w żelu którego resztki widać.

    IMO to tylko dodatek - chlodza te dwa kawalki blachy ... dosc male ..

    J.

  • 20. Data: 2017-10-02 17:59:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 17:27:36 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > ale ja o tych ciut mniejszych kwadratach na nich, o fakturze
    > podobnej
    > jak reszta blach.

    To jest jakiś metal ale twardzszy niż miedź. Pod nim jest "szklista"
    warstwa łatwo kruszaca się.

    --
    Marek