  • 1. Data: 2012-12-29 12:55:51
    Temat: Co mu dolega
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Moje stare autko nagle stwierdziło, że zbyt długo jeżdziło bezawaryjnie i
    zaczęło robić mi psikusy na zimie.

    Pacjent to ZX z 93 roku z silnikiem 1,4

    Migdy nie było z nim żadnych problemó z odpalaniem, gaśnięciem -
    niezależnie od pogody.

    I nagle teraz, jak jest mokro i zimno to kilkurotnie zdarzyło mu się
    zgasnąć w momencie jak kilka minut stałem na wolnych obrotach tudzież jak
    rusząłem z niskich obrotów.

    To że zgasł - pół biedy ale w takiej sytuacji nie chce ponownie odpalić.
    Kręci ładnie, po prostu nie chwyta tak jakby nie miał paliwa.

    Dopiero po circa 10 minutach udawało się ponownie (aczkolwiek kluczowy może
    tu nie być czas a po prostu kręcenie bo może paliwo gdzieś nie dochodzi?)

    Jak sądzicie?
    Co to może być?

    I do kogo jechać> Do elektryka?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 2. Data: 2012-12-29 12:59:30
    Temat: Re: Co mu dolega
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > może
    > tu nie być czas a po prostu kręcenie bo może paliwo gdzieś nie dochodzi?)

    Mój ZX miał podobne problemy chyba z aparatem czy kopułka zapłonową.
    Ale to było tak dawno temu, że mogę coś kręcić.

  • 3. Data: 2012-12-29 14:23:01
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-12-29 12:55, Budzik pisze:
> [...]
    > tu nie być czas a po prostu kręcenie bo może paliwo gdzieś nie dochodzi?)

    Co prawda nie w cytrynie a w Nissanie ale mi
    pomogła wymiana przewodów zapłonowych.

    JK

  • 4. Data: 2012-12-29 14:32:54
    Od: Piotr Molski <p...@o...pl>

    On 29 Gru, 12:55, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > To że zgasł - pół biedy ale w takiej sytuacji nie chce ponownie odpalić.
    > Kręci ładnie, po prostu nie chwyta tak jakby nie miał paliwa.

    Dawno nie bawilem sie z silnikiem benzynowym, ale w (starym) dieslu
    pierwsza rzecz jaka sprawdzam w takim wypadku jest to, czy paliwo
    dochodzi do pompy. Przydaja sie przezroczyste przewody paliwowe.
    Jezeli nie dochodzi to, albo jest to nieszczelnosc w ukladzie albo
    zatkany bak paliwa (tworzy sie podcisnienie cofajace paliwo z
    powrotem).
    Z innych przczyn kojarza mi sie klopoty z kiepskimi przewodami WN i
    moze cos z aparatem zaplonowym - ukruszenie, przestawienie?

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2012-12-29 14:42:02
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > może
    > tu nie być czas a po prostu kręcenie bo może paliwo gdzieś nie dochodzi?)

    Moze silnik krokowy?
    Jak zgasnie to probowales odpalac z "gazem"?
    U mnie w Xsarze 1.4 pomagalo:)
    pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2012-12-29 14:55:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Mój ZX miał podobne problemy chyba z aparatem czy kopułka zapłonową.
    > Ale to było tak dawno temu, że mogę coś kręcić.

    To też było jedno z moich podejrzeń.

    BTW kiedy jeżdziłeś ZX-em? I z jakim silnikiem?
    A jeżeli z takim samym jak ja (1,4) to ile palił?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 7. Data: 2012-12-29 18:51:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > To też było jedno z moich podejrzeń.
    >

    > BTW kiedy jeżdziłeś ZX-em?

    Rozbiłem go chyba w 1996.

    >I z jakim silnikiem?

    Dokładnie z takim jak piszesz.

    > A jeżeli z takim samym jak ja (1,4) to ile palił?

    Coś koło 7 l, ale raczej nie w mieście.
    W mieście pewnie std dla takiego silnika czyli 8-9.

  • 8. Data: 2012-12-29 20:21:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Rozbiłem go chyba w 1996.

    :)
    To znaczy nie smiejęsię zę rozbiłeś, tylko że prawie nówką jeżdziłeś.

    > Dokładnie z takim jak piszesz.

    I nadal autko się kula :)

    > Coś koło 7 l, ale raczej nie w mieście.
    > W mieście pewnie std dla takiego silnika czyli 8-9.

    No to fajnie mój wypada przy tym.
    Pali obecnie średnio 6,6 latem w cyklu zdecydowanie miejskim.
    Natomiast zimą niestety litr więcej.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

  • 9. Data: 2012-12-30 00:51:02
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > No to fajnie mój wypada przy tym.
    > Pali obecnie średnio 6,6 latem w cyklu zdecydowanie miejskim.
    > Natomiast zimą niestety litr więcej.

    a miasto to sieradz.

  • 10. Data: 2012-12-30 01:32:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>