  • 1. Data: 2012-12-29 01:16:26
    Temat: W czym lepszy jest Merc E od C, Audi A6 od A4 itd ? (poza przestronnością)
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    Zastanawiam się nad problemem z tematu, zakładając mamy nadmiar kasy, to
    dlaczego miałbym kupić klasę E zamiast C + zaoszczędzić 50-100 tysięcy?

    Nie liczę: przestronności wnętrza, miejsca na nogi w tyle, opcjonalnej
    tylnej pojedynczej kanapy w E, wyglądu i szpanu :)

    Klasy C i E mają na dziś te same:
    - silniki
    - skrzynie automatyczne
    - zawieszenie (zakładam że E z klasycznym, nie pneumatycznym),
    - opcjonalne zawieszenie adaptacyjne (uwaga j.w.)
    - wydaje się że jakość wykończenia wnętrza w C Avangarde jest taka sama
    jak E, a wręcz wnętrza są bardzo podobne

    Jeszcze niedawno myślałem że to co wyróżnia A6/E od A4/C jest wyciszenie
    wnętrza, bo auto większe i droższe ma lepsze np. podwójne szyby, jako że
    jest większe to jest o wiele więcej miejsca na materiały tłumiące. Ale
    znalazłem na adac.de głośności przy 130. Tu przykłady:

    Audi A4 Allroad 2.0 Turbo benzyna: 65db
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=4314
    Merc C 180 z ciut starszym silnikiem: 65db
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=3865
    A tu nawet Audi A5 z 64dB:
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=4169

    Jak ktoś poszuka, to nawet Mercedes S 350 ma tutaj 65 dB !

    To wyjaśni mi ktoś, po co mi E zamiast C, nie licząc np. szpanu czy
    miejsca wewnątrz, czy wyglądu bardziej dostojnego ?????????????????????

    Łukasz

  • 2. Data: 2012-12-29 10:58:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 01:16, Łukkasz pisze:
    dB !

    > To wyjaśni mi ktoś, po co mi E zamiast C, nie licząc np. szpanu czy
    > miejsca wewnątrz, czy wyglądu bardziej dostojnego ?

    Oprócz tego, co napisałeś - prestiż, ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów:
    - wielkość (pojemność) bagażnika
    - komfort jazdy spowodowany większym rozstawem osi - rzecz kluczowa IMO

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2012-12-29 12:00:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 01:16:26 +0100, Łukkasz napisał(a):
> [...]

    > To wyjaśni mi ktoś, po co mi E zamiast C, nie licząc np. szpanu czy
    > miejsca wewnątrz, czy wyglądu bardziej dostojnego ?????????????????????

    Bo E jest po to, zeby z tylu bylo wygodnie ?

    Prezes siedzi z tylu, z przodu kierowca :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-12-29 12:11:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Łukkasz wrote:
    > Zastanawiam się nad problemem z tematu, zakładając mamy nadmiar kasy,
    > to dlaczego miałbym kupić klasę E zamiast C + zaoszczędzić 50-100
    > tysięcy?

    bo było by cie stać, więc po co kupować tańszego.

  • 5. Data: 2012-12-29 12:16:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukkasz" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zastanawiam się nad problemem z tematu, zakładając mamy nadmiar kasy, to
    > dlaczego miałbym kupić klasę E zamiast C + zaoszczędzić 50-100 tysięcy?

    Słuszna uwaga, ale ma słaby punkt.
    Bo po co w ogóle kupować Merca, skoro samochody innych marek oferują to
    samo, często lepiej i zazwyczaj taniej?
    Auta tej marki (zresztą pozostałych niemieckich również) już od dawna nie
    służą do niczego innego poza brandzlowaniem.

  • 6. Data: 2012-12-29 12:39:18
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 12:16, Cavallino pisze:

> [...]
    > Auta tej marki (zresztą pozostałych niemieckich również) już od dawna
    > nie służą do niczego innego poza brandzlowaniem.

    Tu bym polemizował, a widać to od razu po decybelach. Pamiętajmy że 3dB
    to ok 2x głośniej.

  • 7. Data: 2012-12-29 12:40:03
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 12:11, Marek Dyjor pisze:

    > bo było by cie stać, więc po co kupować tańszego.

    Ale za te zaoszczędzone 50-100 kPLN kupię jakieś audio hi-end..

  • 8. Data: 2012-12-29 12:41:41
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 12:00, J.F. pisze:

    > Bo E jest po to, zeby z tylu bylo wygodnie ?
    >
    > Prezes siedzi z tylu, z przodu kierowca :-)

    Mnie chodzi o auto zorientowane na kierowcę tj. przyjemnośc prowadzenia
    mu dające:) A ewentualnie jeszcze na osobę obok a z tyłu to okazjonalnie
    ktoś jeździ ale jednak jeździ także mają być 4 osoby.

    Przy takim podejściu to przyjemnośc by mi dawała jazda busem :)

  • 9. Data: 2012-12-29 12:44:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukkasz" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Tu bym polemizował,

    Twoja wola.
    Ja tam wolę inne wózki do brandzlowania się niż tego typu czołgi.

  • 10. Data: 2012-12-29 12:44:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukkasz" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Mnie chodzi o auto zorientowane na kierowcę tj. przyjemnośc prowadzenia mu
    > dające:)

    To po co piszesz o Mercu?