  • 11. Data: 2014-12-11 08:59:04
    Temat: Re: Co robi ten kondensator.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:m6a88c$ev4$1@node1.news.atman.pl...

    > https://www.dropbox.com/s/ps4q6wqx5hsov5a/Screenshot
    %20from%202014-12-10%2020%3A37%3A39.png?dl=0
    > [jpeg]
    >
    > Źródłem napięcia jest transformator.

    Jakbym chciał policzyć Surge pojawiające się w sieci to pewnie mniej więcej
    taki układ by mi wyszedł.
    P.G.

  • 12. Data: 2014-12-11 13:49:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11.12.2014 07:57, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Zmień symulację. Zanim lampa odpali masz na wyjściu zero obciążenia, a
    > jak już odpali, to niepotrzebnie nie podnosi napięcia. O ile to mi się
    > już nie chce teraz sprawdzać. Jak jeszcze byłem studentem (a było to
    > oooooo.... albo i jeszcze dawniej) to lutowało się podobny "rozrusznik"
    > dla TS, ale on miał 5 diodek, nie 3. Układ generalnie był podobny. ZTCP
    > to podbijał do prawie 1kV przy starcie a po wystartowaniu udawał zwykły
    > mostek.

    Wygląda na to, że masz rację (i J.F miał rację z tym x4).
    Jeśli wstawię bardzo duży opornik (niezapalona lampa)
    napięcie wynosi ma 3U + U sin(wt), pod większym obciążeniem
    najpierw przestaje mieć znaczenie, a potem napięcie spada
    nawet poniżej samego napięcia zasilania.

    Dzięki wszytkim.

    pozdrawiam
    bartek