  • 1. Data: 2014-12-11 13:20:01
    Temat: Przetworniczka - aimtec, qlt, traco, mornsun czy meanwell.
    Od: a...@g...com

    Witam,
    czy Ktoś z szanownych użytkowników mógłby
    podzielić się doświadczeniami związanymi
    ze stosowaniem małych , gotowych przetwornic DC/DC 1W 0505.
    Parametry tych kostek są podobne, niestety we wszystkich przypadkach dokumentacja
    mizerna. Niby wg pdf-ów emisja mieści się w normach ale wiadomo jak to bywa z
    chińskimi pdf-ami ;) Docelowo potrzebuję 20-30szt.
    Potrzebne jest mi toto głównie do zasilania AMD2483.
    Zastanawiam się czy trzeba jeszcze dodatkowo stosować jakieś filtry,
    żeby toto nie siało. W niektórych przypadkach producenci nie raczą nawet określić
    rodzajów kondensatorów na we i wy.
    A może dodatkowo jakiś stabilizator liniowy ldo warto na wyjściu takiego przetwornika
    jeszcze dać - widziałem rozwiązania urządzeń zasilanych z usb z zastosowaniem tego
    typu przetworniczki z 5 na 12V a potem stabilizator z 12 na 5 ;).
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2014-12-11 15:35:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Witam,
    czy Ktoś z szanownych użytkowników mógłby
    podzielić się doświadczeniami związanymi
    ze stosowaniem małych , gotowych przetwornic DC/DC 1W 0505.

    -------------
    Poszło na priv bo tu się nie da załączników.
    P.G.

  • 3. Data: 2014-12-11 16:52:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ---------------
    Nie pamiętam (działo się 5 lat temu) czy i jakie kondensatory na we/wy tych
    przetworniczek podłączałem do pomiarów. Jeśli w którejś karcie jest
    napisane, że na wejściu, czy wyjściu ma być jakiś kondensator to pewnie taki
    podłączyłem.
    Co wiem na pewno. Chodziło mi o wybór między Aimtec a Murata dlatego jedne i
    drugie na pewno w takim samym układzie.
    Obciążenie było rezystancyjne i celowałem w połowę mocy.
    Kolejne wykresy to:
    1.) między zaciskami wejściowymi (moja mini wersja AMN - czyli pomiar na
    50om)
    2.) między zaciskami wyjściowymi (chyba do tego pomiaru to AMN przeniosłem
    na wyjście - czyli pomiar na 50om)
    3.) między ujemnym wejściowym a ujemnym wyjściowym (są dwie możliwości -
    albo na 50om, albo na 150om (jak w CE), ale na wykresie poziom napięcia nie
    na 50om tylko przeliczony na te 150om).
    P.G.

  • 4. Data: 2014-12-11 16:56:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:m6ceij$k12$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    > albo na 50om, albo na 150om (jak w CE), ale na wykresie poziom napięcia
    > nie na 50om tylko przeliczony na te 150om).

    Sorry, miało iść na priv bo to opis wysłanego pdf-a.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-12-11 22:20:54
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2014-12-11 13:20, a...@g...com pisze:

    > Zastanawiam się czy trzeba jeszcze dodatkowo stosować jakieś filtry,

    Nie pamiętam jak inni, ale np. Traco Power udostępnia raporty z pomiarów
    dla niektórych swoich modeli przetwornic.
    Tutaj masz dla 1W serii TMA:
    http://www.tracopower.com/products/tma-application.p
    df

    Filtr LC na wejściu, poblokować dodatkowo na wejściu i wyjściu. Jak się
    boisz, to i filtr LC na wyjściu, choć przy RS-485 moim zdaniem zbędny.

    Z przetwornicą jednej firmy mieliśmy problemy z emisją przez pole, ale
    cholera wie dlaczego tak kiepsko wypadła, a czasu nie było, aby drążyć,
    więc podmieniliśmy na inną firmę. Może minimalne obciążenie było zbyt
    małe, może jakiś felerny egzemplarz...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2014-12-11 22:22:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 13:20, a...@g...com pisze:
> [...]
    zastosowaniem tego typu przetworniczki z 5 na 12V a potem stabilizator z 12 na 5 ;).

    No właśnie problem z tym, że te przetworniczki są nieprzewidywalne.
    Victor Power VSA01 tak mi emitował w zasilanie, że nie byłem w stanie
    przejść testów EMC. Dałem zastępczo jakiegoś Aimtec i problemy się
    skończyły. Dokumentacja jak piszesz słabiutka. Trzeba się liczyć z tym,
    że w razie czego musisz dać inny model niż planowałeś.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-12-12 10:24:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cholera wie dlaczego tak kiepsko wypadła, a czasu nie było, aby drążyć,
    > więc podmieniliśmy na inną firmę. Może minimalne obciążenie było zbyt

    Ten innej firmy dał przyzwoity zapas do limitu, czy na granicy (przyzwoity
    to rzędu 10dB)?
    Jak na granicy to trzeba się liczyć z tym, że jakby ktoś powtórzył pomiar na
    innej sztuce to może się nie udać.

    Taką przetworniczkę można sobie wyobrazić jako generator w szereg z
    kondensatorem włączony między GND a IGND (izolowane GND).
    Gdyby wszystko w DCDC było idealnie symetryczne napięcie tego generatora
    byłoby równe 0, ale wystarczy minimalna niesymetria i już są szpilki w
    czasie przełączania. Różnice w symetryczności występują między producentami
    ale również między egzemplarzami. Głowy nie dam (było 5 lat temu), ale jak
    mierzyłem kilka jednakowych DCDC to między emisją w kierunku zasilania i
    kierunku obciążenia nie było specjalnych różnic między egzemplarzami, a w
    sygnale między GND i IGND były chyba rzędu 5dB, a mierzyłem tylko po 2 szt.
    różnych typów Aimteca i Muraty.

    Nawet jak IGND nie jest wyprowadzone to linie RS485 można traktować jako
    pobudzane tak jak IGND - obie jednakowo - to jest sygnał common mode i to on
    jest głównym problemem w EMC, a kabel staje się anteną emitującą go.
    Ten C to pojemność przez izolację DCDC - jest rzędu kilkudziesięciu pF. Przy
    pomiarach przewodzonych obciąża się kable tak aby widziały 150om. Szpilki
    mają kolejne harmoniczne coraz niższe ale one przechodzą przez filtr
    górnoprzepustowy (ten C i te 150om) i uzyskuje się całą masę kolejnych
    harmonicznych o mniej więcej tej samej amplitudzie (widać to na moich
    pomiarach - już kiedyś wysyłałem tego pdf kilku osobom, jak ktoś chce to
    wyślę, ale tak ogólnie to nie będę go gdzieś wystawiał).
    Przy pomiarach emisji kable się tak filtruje, że faktycznie emitują odcinki
    rzędu 1m i to powoduje (antena ćwierćfalowa), że w okolicy 50..100MHz jest
    najsilniejsza emisja. Jeśli szpile z DCDC nie są filtrowane i nawet kolejne
    harmoniczne przy pomiarach przewodzonych mieszczą się w limicie to tutaj,
    gdzie antena rezonuje mogą dać przekroczenie.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-12-12 10:28:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dokumentacja jak piszesz słabiutka. Trzeba się liczyć z tym, że w razie
    > czego musisz dać inny model niż planowałeś.

    Według mnie lepiej wcześniej zmierzyć same przetworniczki i zaplanować tę
    najlepszą a nie odwrotnie.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-12-12 10:46:45
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 13:20, a...@g...com pisze:
    > Witam,
    > czy Ktoś z szanownych użytkowników mógłby

    Ja mam dobre wspomnienia jeśli chodzi o Traco (ale używałem większych
    przetwornic), mają raczej je dobrze udokumentowane, można dokupić od
    razu dedykowane dławiki, opisane jest jaki układ zastosować by spełnić
    ostrzejsze normy a jak człowiek ma wątpliwości to nawet odpiszą czy
    doślą jakąś jeszcze niepublikowaną notę..

    --
    AWa.

  • 10. Data: 2014-12-12 20:39:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    ą masę
    > kolejnych harmonicznych o mniej więcej tej samej amplitudzie (widać to
    > na moich pomiarach - już kiedyś wysyłałem tego pdf kilku osobom, jak
    > ktoś chce to wyślę, ale tak ogólnie to nie będę go gdzieś wystawiał).
    To można go poprosić? :) mail prawdziwy.
    Z góry dzięki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K