  • 11. Data: 2018-09-07 22:03:11
    Temat: [OT] Re: Co to może być?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 20:05, J.F. pisze:

    > zasilacz dla jakis
    > 50 LED

    K...a mać!
    Nauczyć się wreszcie podstaw języka polskiego! Czy to naprawdę za trudne?
    Przecież niektórych czytać się nie da, ciągle trzeba rozwiązywać
    łamigłówki, nie wiadomo co autor chciał przekazać.
    Wykuć wreszcie na blachę, jeśli chcecie porozumiewać się za pomocą
    pisania. Wielu tutaj musi się tego nauczyć na pamięć.

    1. Mianownik (kto? co?): jakaś dioda, jakieś diody

    2. Dopełniacz (kogo? czego?): jakiejś diody, jakichś diod (nie: jakieś
    diody, jakiś diod)

    3. Celownik (komu? czemu?): jakiejś diodzie, jakimś diodom (nie: jakieś
    diodzie, jakiś diodom)

    4. Biernik (kogo? co?): jakąś diodę, jakieś diody

    5. Narzędnik (z kim? z czym?): jakąś diodą, jakimiś diodami

    6. Miejscownik (o kim? o czym?): jakiejś diodzie, jakichś diodach (nie:
    jakieś diodzie, jakiś diodach)

    7. Wołacz (hej! lub o!): jakaś diodo, jakieś diody

    Przepraszam, ale naprawdę nie dałem rady. Ileż można? To była kropla,
    która przepełniła czarę.
    Może dzięki temu podniesie się tu choć trochę znajomość podstaw
    polszczyzny. Ciekaw jestem, czy dotrze choć do niektórych.
    I jeszcze: to nie o diody chodzi.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 12. Data: 2018-09-07 22:10:47
    Temat: Re: [OT] Re: Co to może być?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 22:03, Akarm pisze:
    > I jeszcze: to nie o diody chodzi.
    A tu autor co chciał przekazać? :-)

    Chyba ustalono, że to zasilacz do diod świecących.

    Robert

  • 13. Data: 2018-09-07 22:39:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A tu autor co chciał przekazać? :-)

    Zachęcić do myślenia? ;)

    > Chyba ustalono, że to zasilacz do diod świecących.

    Ale nie do jakiś diod świecących.
    :-D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-09-08 08:48:40
    Od: "jacek sx" <jaceksxdc___@__wp.pl>

    idiota ale polonista
    no curz ale nie electronic

  • 15. Data: 2018-09-08 16:09:27
    Temat: Re: Co to może być?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    -YGeslbtRh5gbY9LCttTOy3VrZqFQUGkcaA2hKMBocdpu2en2g?k
    ey=THRMcjZlQmZaTVl1STM0SFdYaEUtaExjYTZPbG5R

    k0x8aVRI54y8ET3VvJKzOLfSby3TlMkkWpEt2P8rUNLTncZQGg?k
    ey=dlpfY2RsVjJ3N01rQzlIcUFucjB0NTlGLTk0Qm1R

    > Zaiste. :-)
    > Czyli 60 LED można podłączyć? 2x30 czy 2x60?
    >
    > Robert

    Prąd wynika z wartości pojemności szeregowej, moce nie są zbyt duże,
    jest to opłacalne dla kilku - kilkunastu W, potem kondensatory robią się
    jakieś dziwnie duże i drogie.
    Wzory na liczenie tego są w sieci.

    --
    AWa.

  • 16. Data: 2018-09-10 10:59:42
    Od: dr Mjót <d...@q...com>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 22:39:42 +0200, Akarm napisał(a):

    > Zachęcić do myślenia? ;)

    > Ale nie do jakiś diod świecących.
    > :-D

    W oryginale było:

    > zasilacz dla jakis
    > 50 LED

    Zatem
    Nie "do" tylko "dla"

    A teraz scenka rodzajowa dla opornych.

    Zbliżają się święta. Do sklepu elektronicznego wchodzi facet:
    - Szukam zasilacza do lampek choinkowych.
    - Jaki mocny ma być zasilacz?
    - Zasilacz dla jakiś 50 LED.

    Bo gość nie wie czy 36 czy też może 48 tych LED'ów jest w komplecie
    choinkowym teściowej.