  • 1. Data: 2018-09-07 12:29:31
    Temat: Roland TR-808
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    http://secretlifeofsynthesizers.com/the-strange-hear
    t-of-the-roland-tr-808/

    Ciekawa historia -Roland uzywał tranzystorw z odrzutów porodukcujnych do
    generowania szumu.

    Ja kiedyś zbudowałem automat perkusyjny bazujący na tym projekcie z RE
    http://file.propersound.pl/blog/vintage/031.pdf

    Tam do generowania szumu używało się naszego, polskiego germanowca TG-2 :-)

    c.

  • 2. Data: 2018-09-07 12:35:02
    Temat: Re: Roland TR-808
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan cezar napisał:

    > Ja kiedyś zbudowałem automat perkusyjny bazujący na tym projekcie z RE
    > http://file.propersound.pl/blog/vintage/031.pdf
    >
    > Tam do generowania szumu używało się naszego, polskiego germanowca TG-2 :-)

    Ja zrobiłem na krzemowym (wedle pomysłu własnego) -- też ładnie szumiał.

    Jarek

    --
    Perkusja, niech ledwie mnie szura,
    i nie bigbitowo, tylko delikatnie -- kszszszsz...

  • 3. Data: 2018-09-07 12:54:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Ja zrobiłem na krzemowym (wedle pomysłu własnego) -- też ładnie szumiał.

    Ja bazując na tym (sama część analogowa):

    http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/d
    iagram.gif

    http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/

  • 4. Data: 2018-09-07 13:10:58
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-09-07 o 12:54, Queequeg pisze:

    > Ja bazując na tym (sama część analogowa):
    >
    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/d
    iagram.gif

    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/

    Nie no, gościowi nawet nie chciało się wydrapać całej kredówki przez
    wytrawianiem płytki :)

  • 5. Data: 2018-09-07 13:13:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, September 7, 2018, 12:35:02 PM, you wrote:

    > Ja zrobiłem na krzemowym (wedle pomysłu własnego) -- też ładnie szumiał.

    Złącze BE w kierunku zaporowym dobrze szumi :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2018-09-07 13:47:41
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 07/09/18 11:54, Queequeg wrote:

    > Ja bazując na tym (sama część analogowa):
    >
    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/d
    iagram.gif

    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/

    Max232 jako zrodlo 20V :-)

  • 7. Data: 2018-09-07 15:18:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    cezar <c...@t...pl.nospam> wrote:

    > Max232 jako zrodlo 20V :-)

    Prawda, też uznałem za pomysłowe :) Choć faktycznie to on daje 16 V...

  • 8. Data: 2018-09-08 10:57:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ja bazując na tym (sama część analogowa):
    >
    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/d
    iagram.gif

    > http://robseward.com/itp/adv_tech/random_generator/

    Ech...! To były czasy. W latach 80-tych zeszłego stulecia zafascynowany
    muzyką elektroniczną Marka Bilińskiego, Józefa Skrzeka, zespołu Kombi,
    J.M.Jarre-a, Vangelisa, Ennio Morricone też się bawiłem w składanie
    perkusji elektronicznych, automatów perkusyjnych oraz syntezatorów.
    Niestety największego projektu Grzegorza Wodzinowskiego (syntezatora
    polifonicznego) nie udało mi się dokończyć. Co prawda miałem już prawie
    całą elektronikę, a projekt upadł z powodu braku odpowiedniej
    klawiatury. O mały włos już bym miał tą klawiaturę, którą wypatrzyłem w
    jednym z komisów elektronicznych, ale trochę mi brakowało kasy. Zanim
    zdobyłem brakującą gotówkę ktoś mi "sprzątnął sprzed nosa" tą
    klawiaturę. Ale syntezatora używałem z odpowiednio przerobionym
    akordeonem. Później poszedłem do wojska z myślą pozostania w wojsku,
    gdzie grałem w estradowym zespole muzycznym i tam po raz pierwszy
    zetknąłem się z profesjonalnymi syntezatorami muzycznymi. Wcześniej
    tylko grałem na organach elektronicznych - czyli w porównaniu do
    syntezatorów dość prostych instrumentach.

    Kiedy zobaczyłem wojsko od środka to szybko mi przeszło zamiłowanie do
    tejże instytucji - zakłamanie, podporządkowanie komunie, a do tego
    miałem zbyt słabą wątrobę i nie dawałem rady :)

    Po powrocie do domu już przeszedł mi zapał do dalszej budowy
    instrumentów, bo mając porównanie z instrumentami profesjonalnymi
    wiedziałem, że nigdy własnoręcznie zmontowane im nie dorównają, a przy
    tym będą duże i toporne. Zaczęło się więc kupowanie coraz to lepszych
    instrumentów fabrycznych.

  • 9. Data: 2018-09-08 11:13:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 10:57:07 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > gdzie grałem w estradowym zespole muzycznym i tam po raz pierwszy
    > zetknąłem się z profesjonalnymi syntezatorami muzycznymi. Wcześniej

    Roland, Yamaha, czy cos krajowego ?

    > tylko grałem na organach elektronicznych - czyli w porównaniu do
    > syntezatorów dość prostych instrumentach.

    Co byly warte estradowe organy Elwro w latach 80 ?
    Co potrafily, czego nie potrafily, jak to bylo zbudowane ?

    Rozumiem, ze piszesz juz o koncowce lat 80-tych, wiec te zachodnie
    byly juz mocno zaawansowane ?

    J.

  • 10. Data: 2018-09-08 19:21:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-08 o 11:13, J.F. pisze:

    > Roland, Yamaha, czy cos krajowego ?

    Akai, Korg

    > Co byly warte estradowe organy Elwro w latach 80 ?

    > Co potrafily, czego nie potrafily, jak to bylo zbudowane ?

    Nie miałem okazji na Elwro.
    Grywałem na Unitra-Eltra B1, B2, B11, Estrada 207

    > Rozumiem, ze piszesz juz o koncowce lat 80-tych, wiec te zachodnie
    > byly juz mocno zaawansowane ?
    >
    > J.

    Tak, końcówka.