  • 1. Data: 2010-11-08 20:05:33
    Temat: Co to za tworzywo?
    Od: bjk <k...@g...com>

    Witam
    Jak brzmi nazwa handlowa tworzywa sztucznego pokazanego na zdjęciach:
    http://tinyurl.com/37k5s5h
    lub tutaj:
    http://tinyurl.com/2uzns97

    Chodzi mi oczywiście o to białe cuś, które jak mniemam daje się łatwo
    obrabiać w tokarce/frezarce, a przy tym jest dość twarde. Da się to
    dostać w płytach o grubości około 10-15mm?

    Dziękuję za podpowiedzi
    BK

  • 2. Data: 2010-11-08 20:07:28
    Temat: Re: Co to za tworzywo?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Nov 8, 8:05 pm, bjk <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > obrabiać w tokarce/frezarce, a przy tym jest dość twarde. Da się to
    > dostać w płytach o grubości około 10-15mm?

    Na oko jakiś poliamid, może nylon.
    Konrad

  • 3. Data: 2010-11-08 20:27:58
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "bjk" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chodzi mi oczywiście o to białe cuś, które jak mniemam daje się łatwo
    > obrabiać w tokarce/frezarce, a przy tym jest dość twarde. Da się to dostać

    Teflon?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2010-11-08 20:52:11
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > Chodzi mi oczywiście o to białe cuś, które jak mniemam daje się łatwo
    > obrabiać w tokarce/frezarce, a przy tym jest dość twarde. Da się to dostać
    > w płytach o grubości około 10-15mm?

    Oczywiście może to być poliamid (chociaż ten jest bardziej wpada w żółć
    zazwyczaj), teflon raczej nie, ze względu na cenę pewnie by go nie
    zastosowano.
    Osobiście obstawiam poliacetal, nie wykluczam poiletylenu :)
    Wszystko do dostania praktycznie w każdych grubościach.

  • 5. Data: 2010-11-09 00:32:34
    Od: Slavius <s...@g...com>

    On 8 Lis, 20:05, bjk <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > obrabiać w tokarce/frezarce, a przy tym jest dość twarde. Da się to
    > dostać w płytach o grubości około 10-15mm?

    Mi to wygląda na pleksi (szkło akrylowe) z jakimś dodatkiem mineralnym.

  • 6. Data: 2010-11-09 16:12:39
    Od: bjk <k...@g...com>

    W dniu 08.11.2010 21:07, Konrad Anikiel pisze:
    zdjęciach:http://tinyurl.com/37k5s5h

    > Na oko jakiś poliamid, może nylon.
    > Konrad
    OK, już sobie zamówiłem. Prawdopodobnie jest to Ertalon, znalazłem nawet
    firmę która sprzedaje odpady poprodukcyjne na kilogramy.
    Link do dyskusji na forum: http://tinyurl.com/2a8533m

    Pozdrawiam
    BK

  • 7. Data: 2010-11-09 18:06:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bjk" <k...@g...com> napisał w
    > OK, już sobie zamówiłem. Prawdopodobnie jest to Ertalon,
    > znalazłem nawet firmę która sprzedaje odpady poprodukcyjne na
    > kilogramy.

    Bialych tworzyw jest duzo, nie zgaduje sie na wyglad, tylko podaje
    jakie wlasciwosci maja miec, albo do czego sluzyc.
    Ertalon to poliamid (nylon itp).

    J.

  • 8. Data: 2010-11-10 15:48:01
    Od: bjk <k...@g...com>

    > Bialych tworzyw jest duzo, nie zgaduje sie na wyglad, tylko podaje jakie
    > wlasciwosci maja miec, albo do czego sluzyc.
    > Ertalon to poliamid (nylon itp).
    >
    > J.

    Właściwie to nie zależało mi na jakiś konkretnych, krytycznych
    właściwościach materiałowych. Mam zamiar z tego tworzywa wytoczyć sobie
    dekiel-pokrywkę na kriostat, przy czym dekiel musi być sztywny, łatwo
    obrabialny i estetycznie wyglądać. przez środek muszę przepuścić rurę
    fi8 do próżni i fi6-8 do studni na termometr. Ertalon nadaje się
    wyśmienicie, tym bardziej że znana mi firma sprzedaje jego odpady na wagę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-11-10 15:52:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Nov 10, 3:48 pm, bjk <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > fi8 do próżni i fi6-8 do studni na termometr. Ertalon nadaje się
    > wyśmienicie, tym bardziej że znana mi firma sprzedaje jego odpady na wagę.

    Ja bym poszedł do szklarza...
    Konrad