  • 11. Data: 2004-04-01 12:58:02
    Temat: Re: Co trace przenoszac domene NASK da "partnera" NASK?
    Od: wer <p...@d...wytnij.to.org>

    sfires wrote:
    > pix wrote:
    > ----snip----

    > Twoj przedmowca ma racje, pelnomocnictow ktorego udzielasz
    > w banku, jest Twoim oswaidczeniem woli, umocowujacym odpowiednia
    > osobe do _KORZYSTANIA_ z Twojego konta, natomiast w przytoczonej
    > umowie mowa jest o _REPREZENTOWANIU_ Ciebie w kontaktach z NASK'iem

    > i Twe przypuszczenie bedzie bledne, oni sobie poprostu zastrzegaja
    > wylacznosc na obslube tej domeny, prawdopodobnie mieli klientow
    > ktorzy naspierw im placili za rejestracje, a potem robili cos za
    > ich pecami i clopcy mieli maly bajzel z tego powodu ;)

    Pelnomocnictwa i obsluga domen przez partnerow wynika z nowego systemu
    obslugi domen w NASK. Nask podpisuje z partnerami odpowiednia umowe.
    Zarzadzanie domenami odbywa sie przez specjalny protokol.

    Przeniesienie obslugi do partnera NASK oznacza nie tylko nizsze ceny,
    ale takze wygodniejsza obsluge zlecen. Wszystko odbywa sie znacznie
    szybciej.

    Wszystkie zlecenia wydaje wlasciciel domeny, partner NASK-u tylko
    realizuje to zlecenie w NASK. Obecnie NASK rezygnuje ze sprzedazy
    detalicznej i przechodzi na obsluge hurtowa. Partner jest tylko
    interface miedzy klientem, a NASK. Nie decyduje samodzielnie o domenie.
    Klient w kazdej chwili moze przeniesc obsluge domeny do innego partneta
    albo do NASK-u.

    Jak na razie glos zabieraly osoby, ktore bardzo mala wiedza o tym.

    Piotr Karkucinski
    www.domeny.org

  • 12. Data: 2004-04-01 13:28:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Jak na razie glos zabieraly osoby, ktore bardzo mala wiedza o tym.
    >
    > Piotr Karkucinski
    > www.domeny.org

    bo nie chcialo sie im przeczytac kilku regulaminow i/lub pomyslec

    zyga
    --
    blur

  • 13. Data: 2004-04-01 13:34:37
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "wer" <p...@d...wytnij.to.org> napisał w
    wiadomości news:c4h3kd$5o6$1@news.supermedia.pl...

    > Jak na razie glos zabieraly osoby, ktore bardzo mala wiedza o tym.

    Co zresztą zaznaczyły na początku swojej wypowiedzi, i odniosły się ogólnie
    do formalno-prawnych aspektów reprezentacji. Więc skąd ten pełen wyższości
    ton ?
    Poza tym ze stopki ze stopki można wnioskować, że wypowiadasz się w imieniu
    firmy, a zatem wskazana byłaby pewna powściągliwość, bo obecnie można Twoją
    wypowiedź uznać za reklamę.

    Z#

  • 14. Data: 2004-04-05 17:24:55
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
    > Poza tym ze stopki ze stopki można wnioskować, że wypowiadasz się w imieniu
    > firmy, a zatem wskazana byłaby pewna powściągliwość, bo obecnie można Twoją
    > wypowiedź uznać za reklamę.

    Bez przesady, bardzo duzo osob ma napisane w stopce gdzie pracuje,
    bo do tego wlasnie sluza stopki, zeby sie dowiedziec, aha, to jest gosc
    od rejestratora domen, a to admin czegostam.

    Uznawanie tego za reklame, to paranoja.
    Pewnie, jest to jakas reklama. Tak samo jak podpisywanie sie imieniem i
    nazwiskiem, jest reklama tego nazwiska, z kazdym postem coraz wiecej osob
    wie o takim gosciu, i jaki to on madry (badz madry inaczej).
    Czy powinnismy zakazac podpisywania sie pod postami, bo to reklama?

    Malo tego, naglowki w naszych postach z numerami IP, to reklama
    naszego providera! Przeciez ktos to wpisze do WHOIS, i zaraz sie
    zapisze do tego providera, bo taki dobry, posty na Usenet dochodza!
    Zakazac, takich praktyk na Usenecie, sama tresc, bez podpisow, naglowkow,
    IP, NNTP-Posting-Host, toz to reklamy, spam, a kysz!

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 15. Data: 2004-04-08 08:36:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@n...konta.pl>

    Witam,

    > Tym niemniej jeśli np. udzielam komuś pe?nomocnictwa
    > dla mojego konta w banku to ów umocowany mo?e sobie
    > spokojnie iś? do okienka i wyp?aci? pieniądze.
    > Nie spotka?em jeszcze nikogo kto takie pe?nomocnictwa
    > wydawa?by na lewo i prawo przypadkowym osobom ;-)

    Nie wierze ze nie spotkales sie / nie slyszales z poleceniem zaplaty - zgody do
    regularnego obciazania wlasnego rachunku tytulem np. abonamentu za komorke, czy
    innych - przeciez tutaj tez teoretycznie operator moglby Cie wycyckac do dna, a
    jakos nie slyszy sie o tego typu akcjach :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 16. Data: 2004-04-08 10:04:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    dna, a
    > jakos nie slyszy sie o tego typu akcjach :)

    No nie wierzę że nie zaciekawiłeś się nigdy szczegółami tej usługi
    bankowej, zwłaszcza w aspekcie bezpieczeństwa dla klienta.
    Na wszelki wypadek przytoczę jednak mały cytacik z pierwszego
    lepszego banku (tutaj akurat WBK):
    "Korzyści dla klienta:
    (..)
    - bezpieczeństwo - dłużnik ma możliwość odwołania (w przepisowym
    terminie 30 dni kalendarzowych) już dokonanego w ciężar jego
    rachunku polecenia zapłaty. "

    Czy teraz juz wiesz dlaczego nie słyszy się o przekrętach
    związanych z PZ i nikt nie może Cię "wycyckać do dna"? :-)

    > pozdr.
    wzjm., Pix