  • 21. Data: 2004-01-31 23:55:22
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-01-31 17:08, Andrzej P. Wozniak napisal(a):

    [...]

    > Nieprawda. Klikacz pozostaje kilkaczem niezależnie od używanych programów.
    > Nawet jeśli efekty osłabną, to tylko chwilowo. Potem klikacze wypromują
    > nowych liderów pośród przeglądarek, programów pocztowych i czytników i tam
    > zacznie się szukanie dziur.

    A może i masz rację...

    > Tak bardziej poważnie, to może zaczęli by dostarczać firewalle i edukować
    > użytkowników (również w zakresie antyspamowym)? Antywirus jest na ostatnim
    > miejscu...

    Z tym się nie zgodzę, antywirus dla typowego lamera jest lepszy od firewalla.
    Taki TL naklika "permit" na każde zapytanie (dzięki temu przestaną mu jakieś
    dziwne okienka w minesweeperze przeszkadzać). Żeby w antywirusie wyłączyć
    reakcję na coś to już trzeba pokombinować.

    Na edukację nie ma, niestety, co liczyć.

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,

  • 22. Data: 2004-02-01 00:59:52
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    MSZ napisał(a):

    > Do końca nie można, ale można, nie tak wielkim wysiłkiem, zabezpieczyć się
    > bardzo skutecznie. I to nawet za darmo.

    Problem nie lezy w oprogramowaniu ale w uzytkowniku.

    ;)

    januszek

  • 23. Data: 2004-02-01 01:03:20
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Andrzej Bursztynski napisał(a):

    > Wystarczy zmienić system operacyjny -)

    Nie wystarczy. Gdyby tak masowo jak obecnie uzywa sie
    windowsa uzywano linuxow to wszystko byloby tak samo
    a nawet gorzej.

    januszek

  • 24. Data: 2004-02-01 01:31:51
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-02-01 01:59, januszek napisal(a):

    [...]

    > Problem nie lezy w oprogramowaniu ale w uzytkowniku.
    >
    > ;)

    Problem-Między-Klawiaturą-i-Krzesłem jest niestety nieusuwalny :-(

  • 25. Data: 2004-02-01 08:44:48
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On 1 Feb 2004 02:03:20 +0100, januszek
    <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> wrote:

    >Nie wystarczy. Gdyby tak masowo jak obecnie uzywa sie
    >windowsa uzywano linuxow to wszystko byloby tak samo
    >a nawet gorzej.

    święte słowa :(

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 26. Data: 2004-02-01 11:02:06
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Sat, 31 Jan 2004 23:13:02 +0000 (UTC), RusH
    <r...@k...pulse.pdi.net> wrote:

    > tego konkretnego uruchamia w slusznej sprawie ! :)

    Słusznej? Chciałeś powiedzieć, że utwierdza w przekonaniu
    wysokie sądy i inne instancje, gdzie prawdopodobnie w końcu te
    sprawy wylądują, że linuksiarze to banda ćwoków, którzy nie
    tylko kradną kod, ale jeszcze uciekają się do tak prymitywnych
    chwytów, jak DDoS-owanie maszyn?

    .r (fut: poster)
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST
    i'm gonna send him to outer space, to find another race

  • 27. Data: 2004-02-01 12:07:34
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    iac.irc.pl> wrote:

    > święte słowa :(

    Ale na razie powszechne uzywanie linuksow nam nie grozi wiec doraznie taka
    zmiana wystarczy. Poza tym mozna pod windowsem malym albo zadnym kosztem
    sie zabezpieczyc: zmienic mailera, przegladarke, zamontowac AV i pojsc na
    kurs myslenia.

    +e

  • 28. Data: 2004-02-01 12:17:28
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Sun, 01 Feb 2004 13:07:34 +0100, Andrzej Nowak
    <e...@d...art.pl> wrote:

    > pojsc na
    > kurs myslenia.

    Zapomnij.

    .r
    _____________

  • 29. Data: 2004-02-01 12:42:52
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Andrzej Nowak napisał(a):

> [...]
    > sie zabezpieczyc: zmienic mailera, przegladarke, zamontowac AV i pojsc na

    Albo uzywac profesjonalnego konta pocztowego... I nie korzystac z uprzejmosci
    znajomego "admina" harcerskiej sieci osiedlowej oraz konta na jego super hiper
    bezpiecznym linuxie... ;)

    W sumie wirus, ktory rozsyla sie mailem jasno i wyraznie obanaza
    braki zabezpieczen na serwerach pocztowych a nie u uzytkownikow
    korzystajacych z uslugi email.

    januszek

  • 30. Data: 2004-02-01 12:53:04
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On 1 Feb 2004 13:42:52 +0100, januszek
    wrote:

    > W sumie wirus, ktory rozsyla sie mailem jasno i wyraznie obanaza
    > braki zabezpieczen na serwerach pocztowych a nie u uzytkownikow
    > korzystajacych z uslugi email.

    Chyba coś Ci się pokręciło. To słabe, dziurawe mailery stworzyły
    potrzebę sztukowania rękawów w sweterku, podczas gdy dziurawe są
    gacie, czyli stawiania softu antywirusowego na serwerach poczty.
    Zadaniem serwera poczty jest przyjmować, przechowywać, wysyłać
    pocztę. Cała reszta to tylko smutna konieczność łatania dziur w
    oprogramowaniu/myśleniu użytkowników. W dodatku ta konieczność
    ma tę wadę, że zanim zacznie skutecznie działać, upływa jakiś
    czas, konieczny na stworzenie, załadowanie sygnatur.

    .r