  • 51. Data: 2020-02-15 20:32:24
    Temat: Re: Cofanie liczników!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-15 19:32, RadoslawF wrote:
    > Jakby ustawodawcy zależało aby robił zdjęcie to byłby taki zapis.

    Właśnie.

    > Znam przypadki kiedy po zatrzymaniu pojazdu do kontroli i sprawdzeniu > licznika
    właściciel potrafił wyjaśnić skąd niezgodność.

    ja też

    > I auta nikt nie zabierał.
    > W przypadkach w których nikt nic nie wiedział auto policja zatrzymała.

    Gdybym nie drukował historii swojego pojazdu i nie zainteresował się
    wyjaśnieniem błędu to też nie byłbym w stanie wyjaśnić dlaczego mam na
    liczniku 200 kkm mniej niż zapisano w CEP. Tak że to średnio mnie takie
    bajanie uspokaja.

    proszę bardzo - z mojej gminy i pewnie mojej skp - z dużym
    prawdopodobieństwem ofiara tego samego błędu:

    "Jednak prawdziwy niechlubny rekord padł w poniedziałek, 6. stycznia. W
    samochodzie mieszkańca gminy Gogolin wskazania drogomierza była zaniżone
    aż o 185 tys. kilometrów!

    - Kierowcy wszystkich kontrolowanych przez policjantów ruchu drogowego
    pojazdów nie potrafili wyjaśnić, dlaczego stany liczników są niższe niż
    te odnotowane i zarejestrowane w bazie CEPiK w 2019 roku - informuje
    policja z Krapkowic w komunikacie prasowym."

    https://gp24.pl/nowe-uprawnienia-policji-2020-sa-juz
    -kary-za-cofniete-liczniki-niechlubny-rekordzista-mi
    al-krecony-licznik-o-185-tys-km/ar/c1-14700133

    > To kupujący ma dostęp do historii pojazdu?

    Jak długo żyję to nie widywałem przypadków w których kupujący jest
    zmuszany do zakupu auta które mu nie odpowiada i to zarówno pod względem
    historii jak i wyposażenia.

    Jeżeli sprzedający nie udostępnia podstawowych informacji o pojeździe
    przed podpisaniem umowy to można zrezygnować z zakupu bądź - jeżeli mamy
    żyłkę hazardzisty - zaproponować cenę w której traktujemy to jako przygodę.

    Np. ja osobiście nie kupiłbym pojazdu z nieznaną historią za więcej niż
    50% "ceny rynkowej".

  • 52. Data: 2020-02-15 20:43:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-15 19:42, RadoslawF wrote:
    > Wiem. I dalej nie rozumiem dlaczego chcesz sprawdzać stan
    > licznika przy pierwszej rejestracji.

    w kraju, to chyba wynika z kontekstu dosyć jasno?

    > Poczytaj może definicję przestępstwa.
    > Głupie czy nieżyciowe prawo nie zwalnia przestępcę od odpowiedzialności.
    > Chociaż niektórym wydaj się że dzięki takiej interpretacji stoją
    > moralnie wyżej od łapiącego ich policjanta.

    czy ja twierdzę że przestępstwo nie jest przestępstwem albo nawołuję do
    łamania prawa bądź to usprawiedliwiam? coś cię projekcje ponoszą

    > Twój błąd, i teraz masz problem czy wyjechać czy nie.

    nie ma to żadnego związku z tematem, problem pojawił się kiedy byłem już
    właścicielem

    > Brednie ze licznik jest i był jedynym argumentem do kupna.

    nie ogarniasz słowa pisanego?

    > Stan licznika jest jednym z pierwszych filtrów do przesiania,
    > tylko idioci uważają że jego sprawdzenie jest remedium na wszystkie
    > problemy z kupnem nowego auta.

    ???

    > A w jaki powinienem to zinterpretować?

    > Na poziomie krajowym zrobiliśmy co mogliśmy, w UE nikt nie jest
    > zainteresowany kręceniem liczników w biednych rejonach unii.

    najwyraźniej my jesteśmy, trzeba jednak dać coś w zamian

    > o tu:
    > "wiem za to że mimo oczywistych pomyłek 'pisarskich' w sąsiednim
    > powiecie facet został bez auta o drugiej w nocy i że tego auta prędko
    > nie zobaczy"

    ja się tłumacze? przedstawiając fakt?

    > I zamiast pojechać do stacji diagnostycznej która być może jest
    > temu winna wieszczysz masowe zabieranie aut w takich przypadkach.

    byłem, jest to raczej jasno opisane

    z mojej strony eot, jesteś albo złośliwym trolem albo osobą nie
    ogarniającą słowa czytanego

  • 53. Data: 2020-02-15 21:20:16
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 15.02.2020 o 17:28, m4rkiz pisze:
    > w km, przebieg dla samochodu osobowego nie może być podany w mth bo jest
    > jasno określone że ma to być stan drogomierza a nie licznika godzin,

    dla mnie to logiczne, czyli mam błąd u siebie
    Na https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojaz
    d-online/ jest
    tak samo z błędem

    > chyba ktoś wybrał złe jednostki w programie

    Na to wygląda.

    > wczoraj nie było widać kolejnych wpisów a dziś
    >
    > "historia-pojazdu-portlet jest tymczasowo niedostępny."
    >
    > tak że chyba ostro walczą z bazami ;)

    Sprawdź w innej przeglądarce, Firefoks u mnie ma problemy, Chrome
    przechodzi bez problemu.

    --
    Czarek

  • 54. Data: 2020-02-15 21:42:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-15 21:20, Czarek wrote:
    > Sprawdź w innej przeglądarce, Firefoks u mnie ma problemy, Chrome
    > przechodzi bez problemu.

    widzisz historię wpisów? u mnie nawet na chrome wszystko zniknęło -
    podawany jest np. tylko ostatni wpis z przebiegu i raport w pdf zmalał z
    3 stron do 2

  • 55. Data: 2020-02-16 00:53:22
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-15 o 20:29, Kris pisze:

    > Jak ma Vin, nr rej. i datę pierwszej rejestracji(a jak chce kupić to ma) to ma
    > https://historiapojazdu.gov.pl/

    Czyli ma jak już kupi.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2020-02-16 00:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > wiem też że w sumie wyjazd moim samochodem w obecnym stanie to
    > kuszenie losu, potencjalne wezwania na przesłuchanie i podobne
    > atrakcje pomimo że kompletnie się do tego nie przyczyniłem

    Radka to nie interesuje. On tylko wie ze rozkazy wykonywać trzeba bo to
    rozkazy a rozkazy wykonywac trzeba!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 56. Data: 2020-02-16 00:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > Ten gość jest winny niedopełnienia procedury.
    > Miał obowiązek zgłosić to do diagnosty.

    https://www.youtube.com/watch?v=OXRi28W-ENY
    we are the best of the best of the best...
    A teraz wypnij pupe!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 59. Data: 2020-02-16 00:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Stan licznika jest jednym z pierwszych filtrów do przesiania,
    > tylko idioci uważają że jego sprawdzenie jest remedium na wszystkie

    Ojapierdole...
    Przeciez m4rkiz napisał cos dokładnie odwrotnego...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 57. Data: 2020-02-16 00:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > To kupujący ma dostęp do historii pojazdu?

    Oczywiście ze ma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 60. Data: 2020-02-16 01:05:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-15 o 20:32, m4rkiz pisze:

> [...]
    -kary-za-cofniete-liczniki-niechlubny-rekordzista-mi
    al-krecony-licznik-o-185-tys-km/ar/c1-14700133

    Ale pojazdów do wyjaśnienia nie zatrzymano. :-)

    > Jak długo żyję to nie widywałem przypadków w których kupujący jest
    > zmuszany do zakupu auta które mu nie odpowiada i to zarówno pod względem
    > historii jak i wyposażenia.

    Ja też nie.

    > Jeżeli sprzedający nie udostępnia podstawowych informacji o pojeździe
    > przed podpisaniem umowy to można zrezygnować z zakupu bądź - jeżeli mamy
    > żyłkę hazardzisty - zaproponować cenę w której traktujemy to jako przygodę.

    Numer VIN to nie jest podstawowa informacja. Podstawowa to np.
    numer rejestracyjny a na fotkach w internecie sprzedawca ten
    numer zamazuje. Zrezygnujesz na podstawie tych zamazanych numerów?
    Pojechałeś dwieście kilometrów, musiałeś wziąźć dzień wolny,
    wszystko dobrze tylko tylko cepik akurat nie działa.
    Odpuścisz auto bo nie możesz sprawdzić ile ma tam przebiegu?
    Na umowie będzie przebieg i problem złego wpisu w cepiku
    nie jest mój, co najwyżej postoję pięć minut dłużej koło
    kontrolującego mnie policjanta.

    > Np. ja osobiście nie kupiłbym pojazdu z nieznaną historią za więcej niż
    > 50% "ceny rynkowej".

    Ja osobiście nie kupił bym auta w dobrym stanie wycenionego
    tak nisko. :-)