  • 71. Data: 2004-06-07 09:19:40
    Temat: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> pisze:

    >Nie spotkałem się z firmą "blokową" która nie gwarantuej cira.
    >a to że niektórzy liczą na "małorealny" scenariusz, to własnie jest problem
    >polskiego internetu
    >I wg. mnie problem polskiego internetu leży również w limitowaniu danych a
    >nie pasma.

    Nikt rozsądny nie kupi sobie łącza o przepustowości równej
    sumie łącz które sprzeda. To kompletny nonsens. To samo dotyczy
    czegokolwiek -- sieć komórkowa nie poradziłaby sobie z pełnym
    obciążeniem, gdyby wszyscy zaczęli dzwonić w tym samym momencie,
    sieć wodociągowa gdyby wszyscy odkręcili krany itd.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 72. Data: 2004-06-07 10:32:33
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "Neas" <n...@u...neas.ws> napisał w wiadomości

> [...]
    > obciążeniem, gdyby wszyscy zaczęli dzwonić w tym samym momencie,
    > sieć wodociągowa gdyby wszyscy odkręcili krany itd.

    no i dlatego abonenci Era GSM w sylwestra tego roku mogli gwizdać a nie
    dzwonić, abonenci PLUS gsm, dzwonili do woli. Wszystko zależy od tego co
    potrzebujesz. Ja wolę zapłacić 80 PLN za dostep z Cirem, niż 60 za dostep
    gdzie w umowie nic o tym nie pisze.
    Ponadto ja nie mówię, o podziale pasma w sensie sztywnej wielkości.
    uważam że znacznie lepsze dla klienta byłby podział, np.
    od 40kbit do 1 Mbit, co oznacza że w najgorszym razie będzie to 40 kbit.
    A skoro providerzy myślą inaczej to powinni przynajmniej dać wybór między
    limitem transferów a podziałęm pasma.

  • 73. Data: 2004-06-08 14:25:54
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Użytkownik "Slawek Kotynski" <k...@b...z.adso.z.com.pl> napisał w

    > i wyliczyć, jak cenić *pasmo*, zamiast w cennikach
    > informować, jak to tanio... kiedy się sieci nie używa :)

    mysle ze gdyby przekalkulowac na sztywno bez "overbookingu" to uslugi
    musialby byc drozsze. Aby zapewnic komus na sztywno pasmo 128 to trzeba by
    1Mbit sprzedac dla 8 klientow. Dzielac koszt 1Mbit na 8 - wcale nei wychodzi
    mało

    > Limity w formie ilości transferu to IMHO letka*paranoja
    > (zawsze sobie myślę w takich razach, czy mam do czynienia

    Dlaczego paranoja. A w sieci energetycznej placisz ryczalt za przydzial
    mocy, czy za ilosc wykorzystanych kw/h ?

    Udostepniajac hosting trzeba sie poslugiwac ograniczeniem pasma oraz limitu
    transferu. Inaczej przy roznej masci klientow mozna upasc na jakosci
    wobec innych

  • 74. Data: 2004-06-08 14:58:38
    Od: Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.z.com.pl>

    Adam Kondrat wrote:

> [...]
    > 1Mbit sprzedac dla 8 klientow. Dzielac koszt 1Mbit na 8 - wcale nei wychodzi

    Wychodzi ile wychodzi. Będzie ktoś tańszy, to kupię taniej.
    Będzie za drogo, to kupię mniej.
    Istotne jest to, że wiem za co płacę.

    > Dlaczego paranoja. A w sieci energetycznej placisz ryczalt za przydzial
    > mocy, czy za ilosc wykorzystanych kw/h ?

    - Gdyby był ryczałtowy dostawca, to może bym wziął u niego,
    ale STOEN jest monopolistą.
    - Ile prądu zyżywam decyduję tylko ja, a nie ktoś.
    - Nie odcinają mi prądu, kiedy przekroczę limit miesięczny.

    Notabene: mam gwarantowany dolny limit pasma na ileś amperów
    i nie przygasa mi światło gdy wszyscy ciągną patche z M$ :)

    mjk

  • 75. Data: 2004-06-08 22:25:10
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Użytkownik "Slawek Kotynski" <k...@b...z.adso.z.com.pl> napisał w

    > Wychodzi ile wychodzi. Będzie ktoś tańszy, to kupię taniej.
    > Będzie za drogo, to kupię mniej.
    > Istotne jest to, że wiem za co płacę.

    trzeba zdawac sobie sprawe za co sie placi. JEsli masz przecietna strone
    www, to wymaga ona powiedzmy 256kbit - aby nie bylo korkow jak wejda 2 osoby
    na raz i aby dalo sie pobrac jakis plik np 1Mb w rozsadnym czasie. Czy
    jestes w stanie placic 500PLn miesiecznie za taki hosting?

    > - Gdyby był ryczałtowy dostawca, to może bym wziął u niego,
    > ale STOEN jest monopolistą.

    a moze samochody by jezdzily na paliwo wymierzane w postaci ryczałtu?

    > - Ile prądu zyżywam decyduję tylko ja, a nie ktoś.

    tutaj tak samo. jesli potrzebujesz 200GB trafficu miesiecznie to wykupujesz
    hosting odpowiedni.

    > - Nie odcinają mi prądu, kiedy przekroczę limit miesięczny.

    bo tam nie ma limitu ustalonego.

    a w telefonie pre-paid nie odcinaja rozmow wychodzacych jak wyczerpiesz
    konto?

    > Notabene: mam gwarantowany dolny limit pasma na ileś amperów
    > i nie przygasa mi światło gdy wszyscy ciągną patche z M$ :)

    zgadza sie (przynajmniej teoretycznie). Ale w przypadku hostingu tez raczej
    nie przygasa. tylko wylaczy sie jak przekroczysz granice.

    Trzeba sobie zdac swiadomosc ze 1Mbit kosztuje 2kpln netto miesiecznie.
    Hosting kosztuje powiedzmy . 40PLN miesiecznie. Bez ograniczania transferu
    nie ma szans na rentowny hosting. Komuna sie skonczyla. NIkt swiadomy nie da
    hostingu ktory generuje duzy traffic i obciaza serwer za pol darmo.

    co do home.pl nie wypowiadam sie, bo nie wiem jak było. Ale limity transferu
    i pasma to rozsadna polityka providerow. Imho i tak te limity sa spore, bo
    10GB miesiecznie to naprawde duzo. Przecietna strona firmowa moze generowac
    np 20MB miesiecznie. A 10GB to juz niemal warezownia.

    --
    Adam Kondrat
    info: pocztę spoza domeny .pl czytam raz na kilka dni.

  • 76. Data: 2004-06-08 22:46:02
    Temat: Re: "Czarne owce" hostingu...
    Od: Szymon Dowkontt <s...@f...polbox.pl>

    Hello

    > Tak z ciekawości, ile "rozszerzeń" transferu kupiłeś? Bo jak 2 lata
    > temu zasięgałem informacji dot. hostingu z dużym transferem, to
    > dowiedziałem się, że w home.pl można wykupić maksymalnie 31 rozszerzeń
    > transferu, ze względu na ograniczenia techniczne (konkretnie
    > programowe). Może wyczerpałeś już ten limit? Anyway to dla mnie
    > zaskoczenie... do tej pory uważałem home.pl za firmę godną zaufania,
    > takie kwiatki nie przystoją tego typu przedsiębiorstwom.

    A z ograniczeniami to sa mocni. Np. musialem do nich przeniesc primary DNS,
    bo inaczej nie dalo sie na jednym koncie zrobic wiecej niz jednego serwera
    wirtualnego ("ograniczenie systemu").

    --
    Szymon

  • 77. Data: 2004-06-13 12:54:21
    Od: Bartlomiej Czardybon <N...@N...net>

    In article <n61uc.13134$vP.3597@news.chello.at>, KsiTau wrote:
    > Proponuj? zrobiae list? "czarnych owiec" hostingu:
    >
    > 1. Home.pl (www.home.pl) - wykupuje si? limit danych, je?li regularnie
    > b?dziesz zu?ywaae go [...]

    To jest naturalna polityka przy shared hostingu: mozna to robic tanio, ale nie
    dla serwisow typu onet.pl.

    Po prostu. Taki model biznesowy.

    Home zle robi, ze nie pokazuje klientom drogi rozwoju (=dedykowane serwery) -
    no chyba, ze pokazuje, a ktos z tego nie chce/moze skorzystac ...

    Pozdrawiam,
    --
    Bartlomiej Czardybon
    http://czardybon.net/bartlomiej