  • 1. Data: 2018-01-05 19:16:44
    Temat: Czemu import elektroniki z Kanady jest utrudniany?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Często kupuję na eBayu jakieś duperele lub drobne urządzenia typu
    miernik. Wszystkie poniżej 1kg. Z Chin, Taiwanu, Japonii w życiu nie
    zdarzyło mi się aby cokolwiek trafiało na nasze cło i leżało tam tydzień
    czy dwa. Natomiast gdy do łba wpadnie mi kierunek Kanada czy USA, to
    zaczyna się jazda... Od wtorku leży moja przesyłka. Wszystkie papiery
    złożyłem natychmiast. Tylko dzięki interwencji nadano jej priorytet
    odprawy. Mamy piątek, status się niby zmienił lecz jeszcze daleko do jej
    wydania. Też macie takie doświadczenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-05 22:34:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 05.01.2018 o 19:16, Marek S pisze:

    > Też macie takie doświadczenia?

    To zależy. Nie raz dostawałem zgłoszenie celne jak paczki były jeszcze w
    powietrzu, odsyłałem papiery i paczka w ciągu pojedynczych godzin po
    wylądowaniu trafiała do dostarczenia. Ale to było na firmę.
    Pod koniec zeszłego roku ściągałem prywatnie sprzęt z Kanady i
    faktycznie przez ponad tydzień się bujali z tym na cle.
    Podejrzewam, że to przez zbyt małą obsadę ludzi w agencjach celnych,
    niższy priorytet dla paczek "prywatnych" albo skrupulatniejsze i
    częstsze kontrole celne (kolejny strajk włoski?).

  • 3. Data: 2018-01-05 23:41:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 05-01-2018 o 22:34, Zbych pisze:

    > To zależy. Nie raz dostawałem zgłoszenie celne jak paczki były jeszcze w
    > powietrzu, odsyłałem papiery i paczka w ciągu pojedynczych godzin po
    > wylądowaniu trafiała do dostarczenia. Ale to było na firmę.

    Ja również na firmę prawie wszystko biorę....

> [...]
    > niższy priorytet dla paczek "prywatnych" albo skrupulatniejsze i
    > częstsze kontrole celne (kolejny strajk włoski?).

    Obsadę mają krytycznie małą. Tak mi na infolinii powiedziano. Ale nie o
    to chodzi. Chiny i okolice chyba nigdy nie są trzepane, a USA i Kanada
    zawsze - jak wynika z moich, skromnych co prawda, doświadczeń.
    Ściągniesz "śrubkę" i też ją przetrzepią. Jak dla mnie to ewidentna
    dyskryminacja tego kierunku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-06 01:09:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja tam nie wiem, ale... pamiętasz jak w South Parku wyglądali
    Kanadyjczycy ?? Myślisz, że bez przyczyny ?...

  • 5. Data: 2018-01-06 09:46:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 23:41:53 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
    > Ściągniesz "śrubkę" i też ją przetrzepią. Jak dla mnie to ewidentna
    > dyskryminacja tego kierunku.

    To chyba nie dyskryminacja tylko popieprzone przepisy, nie wiem czy u nas,
    czy u amerykańców. Ja musiałem swego czasu wypełniać kretyńskie tabelki,
    gdzie w przypadku dużego klamota musiałem podawać skok gwintu i materiał
    śrubek, trzymających jakąś tam najmniej istotną duperelę.
    W przypadku innych kierunków świata takich cyrków nie ma.

    L.

  • 6. Data: 2018-01-06 10:04:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 00:46:16 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > To chyba nie dyskryminacja tylko popieprzone przepisy, nie wiem czy u nas,
    > czy u amerykańców.

    A nasze clo, czy amerykanskie ?

> [...]
    > śrubek, trzymających jakąś tam najmniej istotną duperelę.
    > W przypadku innych kierunków świata takich cyrków nie ma.

    Nasz UC chcial tych srubek ?

    Dziwne troche, ale:
    - moze srubki maja inna taryfe celna w zaleznosci od skoku ... ale
    przeciez calego klamota importowales.

    - moze Chinczycy sie nie szczypia, naklejaja CE, a
    Amerykanie/Kanadajczycy nie, i UC musi sprawdzic ?
    No ale przeciez oceny zgodnosci nie zrobia za darmo :-)

    - COCOM to juz calkiem zniesli ? Moze celnicy sprawdzaja jakies
    zgodnosci z umowami ?

    J.

  • 7. Data: 2018-01-06 11:06:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > No ale przeciez oceny zgodnosci nie zrobia za darmo :-)
    >
    > - COCOM to juz calkiem zniesli ? Moze celnicy sprawdzaja jakies

    z moich doświadczeń różnica w podejściu zależy od spedytora- UPSy, DHLe itp
    (niezależnie od kierunku) pierdzielą się z tym i kupe kasy chcą za obsługę,
    a dochodzące pocztą z chin lecą bez problemu.
    Alternatywą do kurierów są pośrednicy np
    https://www.polonezparcelservice.com/pl/zakupy - sprawdzone szybko i
    sprawnie, w Polsce po rozpakowaniu kontenera dostarczają UPSem

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2018-01-06 17:41:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 09:46, Lisciasty pisze:

    > To chyba nie dyskryminacja tylko popieprzone przepisy, nie wiem czy u nas,
    > czy u amerykańców.

    Fizycznie po pojawieniu się na naszym terenie więc chyba nasze?

> [...]
    > śrubek, trzymających jakąś tam najmniej istotną duperelę.
    > W przypadku innych kierunków świata takich cyrków nie ma.

    Ciekaw jestem czy jest jakaś tabela z krajami wolnymi od "cyrków"?
    Wiem, że jedynie w akcie desperacji następnym razem kupię coś z USA czy
    Kanady.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-01-06 17:43:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 01:09, sundayman pisze:
    > Ja tam nie wiem, ale... pamiętasz jak w South Parku wyglądali
    > Kanadyjczycy ?? Myślisz, że bez przyczyny ?...

    hehe
    tyle tylko, że to się dzieje po przybyciu do PL.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-01-06 18:33:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 17:41:07 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
    > Fizycznie po pojawieniu się na naszym terenie więc chyba nasze?

    A te durne deklaracje w banku, że nie jesteś podatnikiem USA?
    Niby nasze, ale pewnie usańcy to wymusili w jakiś sposób.

    > Ciekaw jestem czy jest jakaś tabela z krajami wolnymi od "cyrków"?

    Musisz pójść na piwo z kimś z branży i wypytać ;)

    L.