  • 1. Data: 2018-11-29 10:17:41
    Temat: Części do elektrowni wiatrowej 500W/24V - szczotka gdzie to kupię?
    Od: dasdas <d...@d...pl>

    Witam

    Mam elektrownię wiatrową 500W , ma już ładnych parę lat. W tym
    roku musiałem ją zdjąć w wakacje bo coś słabo ładowała akumulator .
    Okazało się że upaliło szczotkę która porusza się po pierścieniu
    odprowadzającym prąd prądnicy . Szczotka jest dwustronna tzn. otacza
    pierścień miedziany z dwóch stron. Gdzie to kupię ? Niestety nie wiem
    też jaki typ posiadam, bo odpadła tabliczka. Kupiona około 10 lat temu.
    Przeszukałem internet ale nic takiego nie znalazłem . Pomocy

  • 2. Data: 2018-11-29 10:30:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 10:17:41 +0100, dasdas napisał(a):

    > Przeszukałem internet ale nic takiego nie znalazłem . Pomocy

    Zrób zdjęcie tej maszyny a przede wszystkim tej szczotki i powieś na
    serwerku. Coś się doradzi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-11-29 12:45:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.11.2018 o 10:17, dasdas pisze:
> [...]
    > odprowadzającym prąd prądnicy . Szczotka jest  dwustronna  tzn. otacza
    > pierścień  miedziany z dwóch stron. Gdzie to kupię
    Z opisu nie umiem sobie wyobrazić, jak to wygląda.
    Szczotka, to nie jakiś cud techniki i z większej zawsze można zrobić
    mniejszą. Coś się spiłuje, dopasuje i jest.
    A jaki to materiał? Grafit? Spiek miedziany?
    Jacek

  • 4. Data: 2018-11-29 12:54:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dasdas" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >tzn. otacza pierścień miedziany z dwóch stron. Gdzie to kupię ?
    >Niestety nie wiem też jaki typ posiadam, bo odpadła tabliczka.

    No to masz problem.

    Ale patrzyles po szczotkach/regulatorach do alternatorow samochodowych
    Pewnie podobne.

    I to sie dosc latwo szlifuje.

    J.

  • 5. Data: 2018-11-30 09:31:40
    Od: dasdas <d...@d...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 12:54, J.F. pisze:
> [...]
    pl...

    > No to masz problem.
    >
    > Ale patrzyles po szczotkach/regulatorach do alternatorow samochodowych

    Dzięki za odpowiedzi , niestety jak długo ta grupa tu istnieje to
    jeszcze nie załączałem żadnego pliku , zobaczymy czy się uda, próbuję .
    Jeśli się nie uda to istotnie rozwiązanie podobne do alternatora
    jednak moc dużo większa coś mi się przypomina że prądnica może mieć
    1kw. Same szczotki kupiłem tyle że nie mam jak zamocować. Na zdjęciu
    zobaczycie. Rozwiązanie musi być pewne ściąganie tego z wysokiego
    masztu nie należy do przyjemności. Wiele lat działała sobie bez
    awaryjnie aż padła, można rzec że zapomniałem o niej, Jedynie
    wykończyła dwa regulatory ładowania ale to na samym początku.

  • 6. Data: 2018-11-30 09:33:55
    Od: dasdas <d...@d...pl>

> [...]
    pl...

    > No to masz problem.
    >
    > Ale patrzyles po szczotkach/regulatorach do alternatorow samochodowych

    Niestety na sam serwer nie udało się wrzucić , wieczorem wystawię to
    gdzieś na ftp lub www

  • 7. Data: 2018-11-30 09:44:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dasdas" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >. Jeśli się nie uda to istotnie rozwiązanie podobne do alternatora
    >jednak moc dużo większa coś mi się przypomina że prądnica może

    Ale jak znam zycie, to ten 1kW idzie ze stojana, a przez szczotki to
    tylko wzbudzenie do rotora.

    J.

  • 8. Data: 2018-11-30 13:10:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-30 o 09:33, dasdas pisze:

    > Niestety na sam serwer  nie udało się wrzucić  , wieczorem  wystawię to
    > gdzieś na ftp lub www

    Czy to coś takiego?
    https://www.olx.pl/oferta/zlacze-obrotowe-elektrowni
    a-wiatrowa-CID99-IDrgPg3.html

  • 9. Data: 2018-11-30 13:11:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-30 o 09:44, J.F. pisze:

    > Ale jak znam zycie, to ten 1kW idzie ze stojana, a przez szczotki to
    > tylko wzbudzenie do rotora.
    >
    > J.

    Ale cały prąd musi pójść przez obrotnicę.

  • 10. Data: 2018-11-30 13:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Ale cały prąd musi pójść przez obrotnicę.

    Aa, takie szczotki.
    To od rozrusznika.

    J.