  • 11. Data: 2018-07-01 17:39:39
    Temat: Re: Części "retro" z Chin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Jul 2018 17:07:48 +0200, Atlantis napisał(a):

    > BBC Micro, Ohio Scientific, Atari 2600, NES, Atari Lynx i pewnie wiele,
    > wiele innych. Wbrew pozorom to był naprawdę popularny procesor na
    > zachodzie.

    Starocie nas raczej nie interesuja, jakby Chinczycy sie mieli wlaczyc,
    to w cos nowego. Ale ten Lynx ?

    > Udało im się podbić rynek dzięki temu, że w odpowiedniej
    > chwili zdołali zejść nisko z cenami, wykorzystując koniunkturę nakręconą
    > przez rozwój rynku komputerów dla hobbystów.
    > Wydaje mi się, że układy z tej rodziny były jeszcze dość długo
    > wykorzystywane w urządzeniach wbudowanych.

    Hm, wydaje mi sie, ze nie, bo w ktore ?
    ale peryferia moze pasowaly do rodziny motoroli 6800

    A moze by tak na bezczelnego spytac ?

    J.

  • 12. Data: 2018-07-01 18:05:44
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 lipca 2018 17:39:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A moze by tak na bezczelnego spytac ?
    >
    > J.

    Hi hi hi. Jebłem.

    Chuck Peddle, jeden z twórców układu, wspomina pierwszą prezentację modelu 6502
    podczas targów w roku 1975: ,,Mieliśmy dwa szklane słoiki pełne układów. Siedzieliśmy
    z żoną i je sprzedawaliśmy." W roku 2016 Peddle przyznał, że wówczas działających
    procesorów było tylko tyle, że zajmowały górne warstwy słoików - reszta zawartości to
    były układy wadliwe. Mimo to, znalazły się na nie tłumy chętnych.

    UM6502 wskazuje na kitajską produkcję UMC.

  • 13. Data: 2018-07-02 07:24:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Jul 2018 09:05:44 -0700 (PDT), Bytomir Telesfor vel Dąs

    > UM6502 wskazuje na kitajską produkcję UMC.

    tajwanską. Niby tez Chiny, ale inne.

    Tylko ze na fotce byly R65C51P2 Mexico

    Ale swoja droga ... dla kogo UMC robil 6502 ?
    Czyzby sie zrobiło takie parcie, ze wielu producentow robilo ?

    Bo wydaje mi sie ze skoncyla sie era Apple, C64 i Atari, i przestano
    6502 uzywac.
    No jeszcze ten Atari Lynx ...

    J.

  • 14. Data: 2018-07-02 07:53:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 02.07.2018 07:24, J.F. wrote:

    > No jeszcze ten Atari Lynx ...

    W Lynx jeśli mnie pamięć nie myli siedział jakiś dedykowany chip, który
    łączył w sobie 6502 oraz jakieś peryferia. Obudowa SMD.
    Tak samo w Atari 2600 nie siedział "klasyczny" 6502, ale jakaś
    zmodyfikowana wersja. W C64 stosowano wersję, która posiadała dodatkowe
    piny GPIO, wykorzystywane do sterowania przełączaniem banków pamięci.

    I jeszcze jedna ciekawostka:
    https://hackaday.com/2013/05/24/tamagotchi-rom-dump-
    and-reverse-engineering/

  • 15. Data: 2018-07-02 11:28:02
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 02.07.2018 o 07:24, J.F. pisze:
> [...]
    > Czyzby sie zrobiło takie parcie, ze wielu producentow robilo ?
    >
    > Bo wydaje mi sie ze skoncyla sie era Apple, C64 i Atari, i przestano

    Konsole do gier NINTENDO też były na 6502

    Grzegorz

  • 16. Data: 2018-07-02 16:49:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 02.07.2018 07:24, J.F. wrote:
    >W Lynx jeśli mnie pamięć nie myli siedział jakiś dedykowany chip,
    >który
    >łączył w sobie 6502 oraz jakieś peryferia. Obudowa SMD.

    Ale tego miliony zrobili ...

    >I jeszcze jedna ciekawostka:
    >https://hackaday.com/2013/05/24/tamagotchi-rom-dump
    -and-reverse-engineering/

    No prosze, to faktycznie doczekal sie zastosowan embedded :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-07-02 20:47:15
    Temat: Re: Części "retro" z Chin - 6502
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/1/2018 8:23 AM, Atlantis wrote:
    > Jakiś czas temu kupiłem na Aliexpress parę sztuk
    > klasycznego MOS6502 w wersji NMOS.

    Moje przyszły dzisiaj:

    https://drive.google.com/open?id=1icLzMGIdOOphlVK05N
    -m8_XjdRuTv0q2

    Kupowane tutaj:

    https://www.aliexpress.com/item/1PCS-Mos-6502-MOS650
    2-6502AD-R65C02AP-MOS-6502/32832487055.html

    Wyglądają na oryginały, nogi czyste, raczej nie lutowane. Chwilowo nie
    mam w czym sprawdzić, choć może pasują do 1541-II którą mam na chodzie.