  • 1. Data: 2018-06-27 22:56:11
    Temat: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego używać
    PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    przemawia wg Was?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 2. Data: 2018-06-27 23:11:28
    Temat: Re: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 22:56, BaSk pisze:

    > No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego używać
    > PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    > przemawia wg Was?

    Dobry marketing dzięki któremu naiwni wydaja więcej na telewizory
    niż to konieczne.
    Jak znajomi chwalili się pierwszymi TVsmart to pytałem po co im to
    skoro na komputerze zrobią to szybciej i wygodniej.
    "Ale telewizor ma większy ekran" odpowiadano puszczając na wielgachnym
    ekranie z 4k jakiś filmik z YT który nawet rozdzielczości FullHD nie miał.
    Największy ubaw miałem jak producenci wycofali się z TV 3D.
    Na imprezach miłośnicy przestali przynudzać który system 3D jest lepszy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-06-27 23:43:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał(a):
    > No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego używać
    > PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    > przemawia wg Was?

    Nic, same problemy. Dłuższy czas włączania, zamulanie, szybki brak wsparcia.
    Po paru latach telewizor niewspierany przez producenta i coraz więcej
    aplikacji przestaje działać a sam telewizor robi się coraz mniej smart.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2018-06-27 23:49:50
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-06-27 o 23:11, RadoslawF pisze:
    > Największy ubaw miałem jak producenci wycofali się z TV 3D. Na
    > imprezach miłośnicy przestali przynudzać który system 3D jest
    > lepszy.

    To mi przypomina, jak zapytano onegdaj Josifa Vissarianowicza
    Dżugaszwili (ksywka "Stalin"), o to, co wg niego jest gorsze:
    odchylenie prawicowo-nacjonalistyczne, czy lewicowo-dogmatyczne?
    Na co ten "wybitny językoznawca" (jeden z "zatwierdzonych tytułów" Wodza
    Rewolucji) zamyślił się głęboko, pyknął dwa razy z fajki, i surowo odparł:
    - Oba gorsze!

    A od TV 3D podobno dostawało się oczopląsu... :)

  • 5. Data: 2018-06-28 00:07:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 23:49, BaSk pisze:

> [...]
    >   - Oba gorsze!
    >

    > A od TV 3D podobno dostawało się oczopląsu... :)

    Żeby tylko od tego.
    Aktualnie forsowana jest moda na małe wyświetlacze (bywa że telefony)
    do "wirtualnej rzeczywistości". Napaleńcy wydają na to tysiące i nie
    wierzą jak opowiadam że podobne zabawki tyle ze nie jako VR oferowali
    do mojej wysłużonej Amigi dwadzieścia lat temu.
    Ostrzeżenia wtedy jak i teraz były identyczne, zachwianie równowagi
    (kłopoty z błędnikiem), zawroty głowy. Teraz tylko oferują sporo
    wyższe rozdzielczości. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-06-28 00:18:23
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-06-27 o 23:43, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > szybki brak wsparcia. Po paru latach telewizor niewspierany przez
    > producenta i coraz więcej aplikacji przestaje działać a sam
    > telewizor robi się coraz mniej smart.

    Huraganowy rozwój elektroniki sprawia, że dzisiejsze super-nowości już
    za latek kilka nadadzą się do lamusa, więc to nie dziwota, że coś-tam
    się starzeje, czy raczej "zużywa moralnie".

    A co do funkcji "smart", to bym raczej preferował przystawkę ("box"):
    zazwyczaj na Androidzie, który raczej będzie się wciąż rozwijał, kto
    wie, może nastąpi konwergencja z Linuxem? Aczkolwiek zachodzi drażliwe
    pytanko, czy taki "box" można będzie z czasem "nakarmić" nowszym Andrutem?

    Android pozwoli (zdaje się) odpalić wiele napisanych nań apek, choć
    wielkiej rewelacji to nie da, wszak są one specjalnie tworzone na
    maleńkie ekrany, circa 7", góra 10... Czy uruchomienie ich na 40 calowcu
    wywoła jakiś... orgazm? No, ale może z czasem pojawią się dedykowane i
    do tych smart-boxów.

  • 7. Data: 2018-06-28 00:21:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Jun 2018 22:56:11 +0200, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    wrote:
    > No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego
    > używać
    > PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    > przemawia wg Was?

    Tylko YT i media tego typu, ale nie wiem czy to słusznie jest
    podciągne pod Smart. Osobiście uwazam, że kalsyczną tv dawno zabił (i
    słusznie) YT, Netflix itp. Oglądam co. chce i kiedy chcę.
    Najciekawsze w tym jest to, że amatorzy na YT na prawdę potrafią
    robić bardzo ciekawe programy bez wsparcia czy doświadczenia z
    jakiejkolwiek TV.
    Oglądać YT na Pc? Po co jak tv ma większy ekran i po prostu
    wygodniej?
    Zauważyłem, że fani ogladania YT na PC to ci co są ciągle na etapie
    "ogkadania filmików". Oglądają jedynie koluminutowe głupotki zamiast
    bardziej ambitne i długie programy. A dluzszy kontent to wygodniej
    się ogląda na leżance przed dużym ekranem TV.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-06-28 00:26:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > za latek kilka nadadzą się do lamusa, więc to nie dziwota, że coś-tam
    > się starzeje, czy raczej "zużywa moralnie".

    Chodzi tutaj o software. Za kilka lat pod względem elektronicznym ten TV nie
    będzie się jeszcze nadawał do lamusa, ale mogą przestać działać niektóre
    aplikacje. Gdzieś ktoś coś zmieni na serwerze, np. YouTube i aplikacja nie
    będzie działać. Producent już Ci sprzedał TV i nie ma ochoty aktualizować
    aplikacji.
    Podam przykład z życia, dotyczący tabletu. Ojciec otwier na nim pliki .doc z
    pendrive'a korzystając z Google Docs. Pewnego razu Google Docs mówią, że są
    już za stare, nie będą działać i trzeba zainstalować nową wersję. Ale nowej
    wersji nie ma na tę wersję Androida. A nowej wersji Androida nie ma na ten
    tablet. I w ten sposób przestała działać funkcja otwierania plików z
    pendrive'a, a więc nawet nie z Internetu.
    Ale jeśli ktoś zmienia sprzęt co 2-3 lata, to nie zauważy problemu.

> [...]
    > maleńkie ekrany, circa 7", góra 10... Czy uruchomienie ich na 40 calowcu
    > wywoła jakiś... orgazm? No, ale może z czasem pojawią się dedykowane i

    Nie używałem, ale ludzie zachwalają Chromecast.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2018-06-28 00:35:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Jun 2018 23:43:30 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > więcej
    > aplikacji przestaje działać a sam telewizor robi się coraz mniej

    Słusznie ale innej alternatywy jakoś specjalnie nie ma. Zawszę
    powtarzam, że najwiekszym wrogiem aplikacji jest ich rozwój. Co
    teraz doprowadzono do absurdu akutalizacji wszystkiego i co chwila.

    Jak na Rubina 30 parę lat temu trzeba było czekać by rozgrzał lampy
    to teraz czekać trzeba na smarta by "wstał". Nic się nie zmieniło pod
    tym względem.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-06-28 01:51:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Dobry marketing dzięki któremu naiwni wydaja więcej na telewizory
    > niż to konieczne.

    Dlaczego naiwni?

    I dlaczego mam wydawać tylko tyle ile to "konieczne"? :-)
    I według czyich kryteriów tą konieczność oceniasz?
    Telewizor nie jest artykułem niezbędnym do życia, to rodzaj
    zabawki, jeśli droższy mi się podoba z jakiegoś względu od
    tego tańszego to dlaczego mam nie wydać więcej na coś,
    co mi się podoba? Czy na samochód, ciuchy, telefon czy
    inne rzeczy zawsze wydajesz tylko tyle ile to "konieczne"?

> [...]
    > "Ale telewizor ma większy ekran" odpowiadano puszczając na wielgachnym
    > ekranie z 4k jakiś filmik z YT który nawet rozdzielczości FullHD nie miał.

    Ja swojego smarta od Samsunga wykorzystuję głównie do Netflixa i Hulu.
    Tak, te serwisy działają również na pececie, na tabletach i nawet na
    telefonach, i czasem oglądam coś z Netflixa na tych urządzeniach
    ale właśnie TV ma większy ekran, lepszy dźwięk i nie musisz
    go trzymać w ręce: możesz się rozsiąść na kanapie i oglądać :-)

    Dla kogoś, kto nie ma smarta ale ma w miarę nowoczesny TV
    warto rozważyć zakup dodatkowego urządzenia do streamingu
    wtykanego do TV wprost do gniazdka HDMI w postaci takiego
    przerośniętego flashdrajwa.

    > Największy ubaw miałem jak producenci wycofali się z TV 3D.
    > Na imprezach miłośnicy przestali przynudzać który system 3D jest lepszy.

    Tak, 3D to była ślepa uliczka - ale niejako przy okazji można było
    kupić bardzo dobry telewizor z bardzo jasnym ekranem który
    przyda się do oglądania TV w jasnym pokoju mieszkalnym bez
    konieczności zasłaniania żaluzji - ten mój Samsung jest właśnie
    jednym z tych 3D dostępnych w 2012 roku i bardzo sobie chwalę
    jakość obrazu w 2D: wyjątkowo jasny i wyraźny obraz!
    A więc polecam TV 3D nawet do oglądania 2D.