  • 1. Data: 2010-06-24 05:18:22
    Temat: Czujnik temperatury
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    W ramach wysypu tematów temperatura w samochodzie :)

    W Fabii II nie ma miernika temperatury cieczy chłodzącej. Jest tylko
    sygnalizacja przekroczenia temperatury maksymalnej - kontrolka na desce.
    Brak tego zegara trochę mnie denerwuje, ale jakoś przez 2.5 roku dało
    się wytrzymać :) Sam czujnik temperatury _gdzieś_ tam w układzie
    chłodzenia jest, ale nie wiem gdzie. Chcąc mieć wskaźnik temperatury
    wolałbym wbudować odrębny czujnik, ale w którym miejscu - dolot do
    chłodnicy będzie OK ? A może szkoda zawracać sobie głowy dodatkowym
    wskazywadłem, ostatecznie przy przekroczeniu temperatury będzie
    informacja na desce rozdzielczej, i _chyba_ wyłączy się klimatyzacja.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-06-24 08:37:33
    Temat: Re: Czujnik temperatury
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-06-24 07:18, PeJot pisze:
    > Chcąc mieć wskaźnik temperatury
    > wolałbym wbudować odrębny czujnik, ale w którym miejscu - dolot do
    > chłodnicy będzie OK ?

    raczej nie - gdzieś w głowicy. Jak dasz na wlocie chłodnicy, to dopóki
    się termostat nie otworzy będziesz widział bzdury..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2010-06-24 08:41:56
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Michał Baszyński pisze:

    > raczej nie - gdzieś w głowicy. Jak dasz na wlocie chłodnicy, to dopóki
    > się termostat nie otworzy będziesz widział bzdury..

    No tak, milcząco założyłem że się otworzy, a to wcale nie musi być
    prawda. A może by wykorzystać sygnał z tego czujnika co tam jest -
    analogowy chyba ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-06-24 15:10:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:hvupqu$b1r$1@news.onet.pl...
    > ostatecznie przy przekroczeniu temperatury będzie informacja na desce
    > rozdzielczej, i _chyba_ wyłączy się klimatyzacja.

    Skąd wnioskujesz że powinna się wyłączyć klimatyzacja?

  • 5. Data: 2010-06-24 18:57:23
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Pszemol pisze:

    > Skąd wnioskujesz że powinna się wyłączyć klimatyzacja?

    Bo zdaje się nie wyrabia wiatrak chłodzący. Coś tam w instrukcji na
    temat stoi. Ale to warunki ekstremalne, np. pół godziny stania w korku.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-06-24 20:22:21
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Skąd wnioskujesz że powinna się wyłączyć klimatyzacja?

    Pewnie miał na myśli, że się ogrzewanie włączy (powinno, bo nagrzewnica
    ciągnie ciepło z obiegu chłodzenia).

    Marek
    --
    Marek Lewandowski