  • 1. Data: 2010-06-23 18:41:24
    Temat: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie do speców od modemow.
    Czy jest mozliwosc transmitowania z 60 modemow GPRS niewielkich ilosci
    danych do jednego modemu bez zrywania sesji ? Czy aby to zrealizowac
    wystarczy posiadac apn nadany przez operatora i stale adresy ip dla kazdego
    modemu? Ew. operatorem mialaby byc Era.
    Szukam tanich modulow oem GPRS z wbudowanym stosem ,moze cos polecicie.

    pozdrawaim
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-06-23 19:46:03
    Temat: Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Czy jest mozliwosc transmitowania z 60 modemow GPRS niewielkich ilosci
    > danych do jednego modemu bez zrywania sesji ?

    Tak

    >Czy aby to zrealizowac
    > wystarczy posiadac apn nadany przez operatora i stale adresy ip dla kazdego
    > modemu? Ew. operatorem mialaby byc Era.

    Stały adres potrzebny jest tylko dla modemu odbierającego.

    Jeśli nie ma jakiś przeciwwskazań to używa się publicznego APN. W takim
    przypadku do odbierania danych modem nie jest potrzebny.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-06-24 12:26:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł napisał:

    > Stały adres potrzebny jest tylko dla modemu odbierającego.

    Którys z operatorów oferuję taką usługę? To znaczy stały publiczny
    adres w APN łączącym z Internetem? Kilka lat temu chciałem coś takiego,
    ale nie było możliwości. W prywatnych APN i tak numery IP są z klasy
    prywatnej i są przypisane do karty SIM.

    > Jeśli nie ma jakiś przeciwwskazań to używa się publicznego APN.
    > W takim przypadku do odbierania danych modem nie jest potrzebny.

    Zgodnie z taką logiką, to do nadawania też nie jest potrzebny.
    Zrozumiałem, że pytającemu chodzi o *mobilne* rozwiązanie.

    A co do modemów, to na telit.com można znaleźć moduły nie tylko ze
    stosem IP, ale również z wbudowany Pythonem i gotowymi modułami do
    wysyłania emaili czy transmisji FTP. Da się na tym zrobić niegłupie
    urządzenie bez dodatkowego procesora. (Mam takie modemy ale z Pythona
    nie korzystałem).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-06-24 12:46:52
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Zgodnie z taką logiką, to do nadawania też nie jest potrzebny.
    > Zrozumiałem, że pytającemu chodzi o *mobilne* rozwiązanie.
    Rozwiazanie ma byc "stacjonarne" przekazywanie danej ze zdalnego
    urzadzenia - zbyt daleko aby ciagnac kable.

    K.

  • 5. Data: 2010-06-24 12:56:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof napisał:

    > Rozwiazanie ma byc "stacjonarne" przekazywanie danej ze zdalnego
    > urzadzenia - zbyt daleko aby ciagnac kable.

    No to nie ma problemu. Od lat używam takiego rozwiązania -- modemy
    GPRS (wspmniany Telit) z najzwyklejszym publicznym APN i odbiór
    danych przez komputer w Internecie. W próbie obciążeniowej, to jakieś
    tysiące transakcji na sekundę przez to przechodziło. Testowałem też
    rozwiązanie z prywatnym APN, ale działało marnie (operator sobie z tym
    nie mógł poradzić, ale to było dawno).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-06-24 18:20:00
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > tysiące transakcji na sekundę przez to przechodziło. Testowałem też
    > rozwiązanie z prywatnym APN, ale działało marnie (operator sobie z tym
    A mozna wiedziec z jaka iloscia modemow pracuje ?

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2010-06-24 18:48:02
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A mozna wiedziec z jaka iloscia modemow pracuje ?

    Rozwiązanie z publicznym APN i odbieraniem danych przez serwer z
    połączeniem do Internetu zadziała z każdą ilością modemów.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-06-24 20:06:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof napisał:

    > A mozna wiedziec z jaka iloscia modemow pracuje ?

    W tej chwili poniżej dziesięciu. Ale to naprawdę nie ma żadnego znaczenia
    -- wspomniane wcześniej testy dotyczyły serwera przyjmującego dane
    (napisany w perlu). Jedyna rzecz, na jaką warto zwrócić uwagę, to
    zawieszanie się sesji GPRS, czemu na ogół winy jest operator. Trzeba
    więc jakoś sprawdzać transmisję, a w razie czego zrywać i odpalać na
    nowo połączenie. Ale jak się nic złego nie dzieje, to sesja może trwać
    bez awarii nawet tydzień.

    --
    Jarek