  • 1. Data: 2010-06-24 09:37:41
    Temat: Czunik temperatury
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Mam do zrealizowania projekt sytemu do zdejmowania charakterystyk
    elektrycznych pewnych elementów - pewnych znaczy w tym przypadku dowolnych.

    Wygląda to tak że wymuszane jest U w zakresie od -15 .. +15 V i mierzone
    jest I wpływające bądź wypływające. Pojedynczy cykl pomiarowy trwa
    około 5 ms.

    I to jest proste.

    Problem mam z zarejestrowaniem zmian temperatury w badanym elemencie.
    Nie umiem ocenić czy fizycznie jet to wykonalne. Jeżeli tak to jaki typ
    czujnika będzie na tyle szybki że zarejestruje taki peak temperaturowy ?

    Oczywiście zakładam że wszelkie fizyczne warunki pozwolą na pomiar
    temperatury ( rozpływ i inne ) na zewnątrz badanego elementu.

    Absolutnie nie zamierzam czegoś takiego robić. Szukam czegoś gotowego ,
    najlepiej z wyjściem 4..20mA

    Zakres temperatur to jakieś 10 - 70 st C.

    Adam Górski

  • 2. Data: 2010-06-24 10:17:22
    Temat: Re: Czunik temperatury
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Górski Adam" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie umiem ocenić czy fizycznie jet to wykonalne. Jeżeli tak to jaki typ
    > Zakres temperatur to jakieś 10 - 70 st C.

    Zapomnij
    W 5ms żaden pospolity czujnik temperatury otoczenia nie zdąży
    Bardzo szybkie potrzebują sekundy na ustabilizowanie 67%.

  • 3. Data: 2010-06-24 10:23:48
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Górski Adam" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    > Problem mam z zarejestrowaniem zmian temperatury w badanym elemencie.

    Temperatura przez milisekundy nie zmieni się zauważalnie.
    Po zakończeniu dopływu prądu mierz jeszcze przez minutę dowolnym czujnikiem,
    o ile dawka dostarczonej energii może cokolwiek istotnego z temperaturą
    zrobić.

  • 4. Data: 2010-06-24 10:45:45
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    m pisze:

> [...]
    > W 5ms żaden pospolity czujnik temperatury otoczenia nie zdąży
    > Bardzo szybkie potrzebują sekundy na ustabilizowanie 67%.

    Nie szukam taniego rozwiązania, tylko takiego co ma szansę działać.
    Może pomiar emisji podczerwieni czy jakoś w podobny sposób ?

    Adam Górski

  • 5. Data: 2010-06-24 10:55:58
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Nie szukam taniego rozwiązania, tylko takiego co ma szansę działać.
    > Może pomiar emisji podczerwieni czy jakoś w podobny sposób ?

    No to zrób tak - określ jakie to będą elementy, zobacz jakiej jest
    wielkości/masy, co jest materiałem dominującym... poszukaj, jakie to
    może mieć ciepło właściwe. Policz średnią moc, jaką temu dostarczysz...
    mając te dane obliczysz ile energii w to "władujesz" i o ile wzrośnie
    temperatura tego ustrojstwa... Bo to jest podstawowa sprawa - czy ten
    element w ogóle ma prawo się nagrzać??!! Jeśli nie - to niczym tego nie
    zmierzysz....
    Poza tym - możesz mieć problem z tym, że element nagrzeje się w środku,
    a obudowa zewnętrzna - nie. Wtedy także nie jesteś w stanie tego
    zmierzyć, chyba, że mierząc np. raz jeszcze charakterystykę (w przypadku
    diod *teoretycznie* zmieni się napięcie przewodzenia, ale nie zawsze
    jest tak różowo)...

    Konop

  • 6. Data: 2010-06-24 12:36:55
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Górski Adam" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    (...)
    > Pojedynczy cykl pomiarowy trwa
    > około 5 ms.
    > Problem mam z zarejestrowaniem zmian temperatury w badanym elemencie.

    W zależności od wymiarów struktury tego co mierzysz skróc ten cykl jeszcze
    10-100 razy, ogranicz wypełnienie do 0.1% (jeśli masz mierzyć ciągle ten
    sam element) i temperatura nie będzie Ci wzrastać. Bo zmierzyć jej i tak
    nie dasz rady.

    e.

  • 7. Data: 2010-06-24 13:17:21
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Nie szukam taniego rozwiązania, tylko takiego co ma szansę działać.
    > Może pomiar emisji podczerwieni czy jakoś w podobny sposób ?

    Poszukaj metod pomiaru strat mocy w elementach w.cz lub zasilaczach
    impulsowych.
    Kiedyś znalazłem w sieci polski patent (dosłownie: szukasz zastrzeżenia
    patentowego)
    Z tego co pamiętam przy takim pomiarze nie ma czujnika temepratury.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2010-06-24 14:40:49
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > patentowego)
    > Z tego co pamiętam przy takim pomiarze nie ma czujnika temepratury.

    Coś podobnego znalazłem tutaj:
    http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/mj6mol
    dvvugiukfhtte16dgpd1/PL194602B1.pdf

  • 9. Data: 2010-06-24 20:03:00
    Od: Siekacz <s...@y...pl>

    W dniu 2010-06-24 16:40, Desoft pisze:

    > Coś podobnego znalazłem tutaj:
    > http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/mj6mol
    dvvugiukfhtte16dgpd1/PL194602B1.pdf

    Podałeś link do tymczasowego pliku (który już nie istnieje).

  • 10. Data: 2010-06-24 20:59:16
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "Siekacz" <s...@y...pl> napisał w wiadomości

    dvvugiukfhtte16dgpd1/PL194602B1.pdf

    > Podałeś link do tymczasowego pliku (który już nie istnieje).

    PL194602B1.pdf

    --
    Desoft