  • 1. Data: 2010-12-03 17:45:22
    Temat: Czy drzewa istotnie zasłaniają?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam
    w temacie telewizji satelitarnej jestem zielony. zamierzam ( za radą
    grupy) podpisac umowe z cyfrą plus. dzisiaj monter rzucił okiem na mój
    budynek(stary blok) w celu wyboru umiejscowienia anteny. mam przed
    sąsiednim blokiem drzewo, prawie tam gdzie "patrzy" antena. Narazie bez
    liści, ale obrośnie. Wiem ze drzewo nie poprawia odbioru, pytanie czy
    istotnie pogarsza? Kupić wiekszą antenę? (kupiłybm piłę do drewna, ale
    nie wypada). Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?
    Czy da sie zamontować standardową antene z cyfry( ze względu na
    wystający dach - długi uchwyt muszę mieć) z okna, bez drabiny czy nie?

    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-12-03 18:38:38
    Temat: Re: Czy drzewa istotnie zasłaniają?
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istotnie pogarsza? Kupić wiekszą antenę? (kupiłybm piłę do drewna, ale
    > nie wypada). Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?

    Zobacz sobie:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html
    o wyliczonej godzinie sprawdź, czy drzewo rzuca cień na miejsce, gdzie
    chcesz montować

    MaW

  • 3. Data: 2010-12-03 21:21:47
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    > Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?

    Bytom - dla { Hot Bird 13 st.E }:
    Azymut = 7,6 st. W
    Elewacja = 32 st.
    Skos = 5 st. prawy

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/

    > Wiem ze drzewo nie poprawia odbioru, pytanie czy istotnie pogarsza?

    Moze uniemozliwic odbior:
    [Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wst
    ep.html

    > Kupić wiekszą antenę?
    To zalezy, czy i jak drzewo przeslania satelite HB.
    Mozna to wyznaczyc b.dokladnie sloncem, ale dopiero ~1 marca.

    Dla Bytomia: 02-03-2011; godz. 12:23; slonce wyzej 0.1 st.

    Na razie slonce na azymucie HB - godz. 12:06, jest 15 st.
    ponizej HB, czyli drzewa powinny przeslaniac miejsce anteny.
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

    Raczej sprobuj oszacowac (kroki-netry, katomierz, pion),
    czy drzewo przeslania HB.
    [Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

    Jak bedzie na styku, mozna okreslic miejsce na antene
    przy pomocy ksiezyca.
    Bedzie wskazywal HB w Bytomiu, okolo: 2010-12-11 16:44

    Pzdr.J.P.
    _________________________________

  • 4. Data: 2010-12-04 13:32:29
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.12.2010 18:45, ToMasz pisze:
> [...]
    > Czy da sie zamontować standardową antene z cyfry( ze względu na
    > wystający dach - długi uchwyt muszę mieć) z okna, bez drabiny czy nie?

    jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,
    nawet jakby miał ją na chwile przymocować.
    jak na drodze jest drzewo to będzie to widać na przyżądzie.
    wówczas powinien znaleźć inne miejsce

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 5. Data: 2010-12-04 18:19:42
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent pawell32 nadaje:
    > jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,

    Jak monter dobry to przyczepi liście na czas pomiaru? ;-)

  • 6. Data: 2010-12-05 09:26:30
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.12.2010 19:19, JanKo pisze:
    > Agent pawell32 nadaje:
    >
    > Jak monter dobry to przyczepi liście na czas pomiaru? ;-)

    a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 7. Data: 2010-12-05 11:03:02
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pawell32 pisze:

    > a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

    ogólnie monter był zmarznięty i trochę nie miał ochoty. Blok to blok, do
    okna przyczepie, nikt nie "mrąknie" JEdnak jak będe musiał poskakać z
    czaszą po budynku, to raz muszę mieć drabine dalekosieżną a dwa
    pozwolenie. prędzej czy później dostane, tyle ze nie będzie to szybko....

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-12-05 11:17:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.12.2010 12:03, ToMasz pisze:
    > ogólnie monter był zmarznięty i trochę nie miał ochoty.

    nie jest lekko, coś na ten temat wiem...

    > Blok to blok, do> okna przyczepie, nikt nie "mrąknie"

    to chyba nie jest dobry pomysł

    > JEdnak jak będe musiał poskakać z
    > czaszą po budynku, to raz muszę mieć drabine dalekosieżną a dwa
    > pozwolenie. prędzej czy później dostane, tyle ze nie będzie to szybko....

    a co z dachem?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 9. Data: 2010-12-05 11:43:45
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pawell32 pisze:

    > nie jest lekko, coś na ten temat wiem...

    > to chyba nie jest dobry pomysł

    > a co z dachem?

    dach da się ominąć dłuższym wysiegnikiem. Właśnie ukończyłem "pomiary"
    patrząc z okna, w poziomie, słońce o 12.07 miałem bardzo blisko krawędzi
    dachu, w pionie, na drzewie. Wyciąłem sobie z papieru trójkąt z kątem 32
    stopnie i "wskazuje" szczyt drzewa. jak sie "machnąłem" o stopień, ( a
    to na kartonik i poziom budynku - niewiele) to będe latał z anteną po
    budynku do wiosny. Sąsiad pietro wyżej ma antene, i nie narzeka. musze
    takie miejsce znaleźć zeby "patrzyła" nad jego czaszą
    dziekuje wszystkim, wprawdzie mam kłopot, ale oszczędziliście mi
    rozczarowana w ostatniej chwili, i roboty na marne

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-12-05 11:49:35
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.12.2010 12:43, ToMasz pisze:
> [...]
    > dziekuje wszystkim, wprawdzie mam kłopot, ale oszczędziliście mi
    > rozczarowana w ostatniej chwili, i roboty na marne

    nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
    dogadał. wystarczy zmienić konwerter

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux