  • 1. Data: 2010-12-03 14:51:00
    Temat: NTC: dvb-t vs dvb-s
    Od: a...@p...pl

    w naziemnej strumienie poszczegolnych kanalow: mux-2 to sa te same
    strumienie czy "nakombinowane"?

    Moglby ktos to jakos porownac? Interesuje mnie jakosc tych strumieni w
    naziemnej?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-03 20:17:23
    Temat: Re: NTC: dvb-t vs dvb-s
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj adresss.

    On Fri, 3 Dec 2010, a...@p...pl:

    | w naziemnej strumienie poszczegolnych kanalow: mux-2 to sa te same
    | strumienie czy "nakombinowane"?

    [DVB-T w Polsce]
    http://naziemna.pl/index.php?option=com_content&task
    =blogsection&id=6&Itemid=38

    Multipleks jest kombinacją kilku programów telewizyjnych oraz różnych usług
    dodatkowych, przesyłanych w jednym kanale częstotliwości. Operator multipleksu
    odbiera programy i usługi od nadawców, łączy je i przesyła do odbiorców.
    -=-=-=-=-

    | Moglby ktos to jakos porownac? Interesuje mnie jakosc tych strumieni w
    | naziemnej?

    Pi razy Oko:
    Multipleks to okolo 25 Mbps i dzieli sie go zwykle na okolo 7 kanalow TV.
    Czyli otrzymujesz okolo 3,5 Mbps, co nie jest wcale zle.

    HD zajmuje ~8 Mbps, co tez nie jest najgorzej.

    Gdyby zdecydowano sie na DVB-T2, to przeplywnosc zwiekszy sie okolo
    1,5 - 2 razy.
    -=-=-=-

    Jak to juz wszystko uruchomia, to moze byc w eterze niezla kaszana.
    Nie wiadomo jak bedzie z zakloceniami, odbiciami - czesto odleglymi.

    O ile w TV Sat mozna odbierac sygnal juz przy SNR ~4 dB (FEC=2/3),
    to DVB-T wymaga ~20 dB, ze wzgledu na odbicia sygnalu.

    Pzdr.J.P.

  • 3. Data: 2010-12-03 20:54:55
    Temat: Re: dvb-t vs dvb-s
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    >w naziemnej strumienie poszczegolnych kanalow: mux-2 to sa te same
    > strumienie czy "nakombinowane"?

    Te same wzgledem?
    Zupelnie inne niz na satelicie, raz ze w mpeg-4, dwa ze 16:9.

  • 4. Data: 2010-12-06 08:40:16
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Te same wzgledem?
    > Zupelnie inne niz na satelicie, raz ze w mpeg-4, dwa ze
    > 16:9.

    A na satelicie to nie sa MPEG-4 i nie 16:9? ;-)

  • 5. Data: 2010-12-06 08:50:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > A na satelicie to nie sa MPEG-4 i nie 16:9? ;-)

    Przynajmniej jeszcze niedawno nie byly.

  • 6. Data: 2010-12-06 14:25:49
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Przynajmniej jeszcze niedawno nie byly.

    Jesli porównywac MUX to chyba raczej do platformy TVP na
    Astrze, a ta jest w MPEG-4. Bo na HB to faktycznie programy
    TVP (SD) sa w MPEG-2...

  • 7. Data: 2010-12-06 14:39:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jesli porównywac MUX to chyba raczej do platformy TVP na Astrze,

    A niby dlaczego?
    Wiekszosc programów jest na HB, a nie na Astrze, wiec do niej porównuje.
    Tego co jest na Astrze nawet sprawdzic nie idzie, bo wiekszosc zakodowana.

  • 8. Data: 2010-12-06 14:46:22
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomosci:t...@4...co
    m,
    Uzytkownik <a...@p...pl> nastukal:
    > w naziemnej strumienie poszczegolnych kanalow: mux-2 to sa te same
    > strumienie czy "nakombinowane"?
    >
    > Moglby ktos to jakos porownac? Interesuje mnie jakosc tych strumieni w
    > naziemnej?

    strumien w dvb-t ma stala szerokosc w pasmie, w zaleznosci od ustalen 6,7,8
    MHz. dvb-s ma zmienna szerokosc w zaleznosci od zajetosci pasma i moze
    osiagnac 36MHz. w dvb-s nie ma okresu ochronnego, jest tylko korekcja.

    --
    VSS

  • 9. Data: 2010-12-06 17:57:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A niby dlaczego?

    A dlatego, ze transponderem TVP jest ten na Astrze. Na HB
    sygnal jest jedynie uzyczany innym platformom, i z tego co
    zauwazam jego jakosc na HB jest gorsza :-). Jesli chce sie
    porównywac naziemny strumien TVP z satelitarnym (bo chyba o
    to pyta Twórca watku) to chyba nalezy go porównac wlasnie do
    strumienia z transpondera TVP, a nie "upchanego" przez nasze
    komercyjne platformy ;-)).

    > Wiekszosc programów jest na HB, a nie na Astrze, wiec do
    > niej porównuje.

    Napislem wyzej swoje zdanie :-)

    > Tego co jest na Astrze nawet sprawdzic nie idzie, bo
    > wiekszosc zakodowana.

    To powiem Ci (zreszta powiedzialem juz wczesniej) ze jakosc
    TVP na Astrze jest lepsza niz na HB.

  • 10. Data: 2010-12-06 18:03:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A dlatego, ze transponderem TVP jest ten na Astrze.

    A kto mówil, ze chodzi o TVP (w szczególnosci tylko o TVP)?
    Pytanie dotyczylo dvb-s i dvb-t, na astrze to chyba nadal jest dvb-s2?

    > To powiem Ci (zreszta powiedzialem juz wczesniej) ze jakosc TVP na Astrze
    > jest lepsza niz na HB.

    Domyslam sie, skoro leci w mpeg-4, a tvp ma tam nadmiar pasma, to moze sie
    rozbuchac.