  • 61. Data: 2009-06-02 08:54:21
    Temat: Re: Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:63d143c5-1596-4d47-9cf9-38282de41bc9@e21g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On Jun 1, 12:54 pm, "|3eR|<0" <.@.> wrote:
    > Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal
    > wiadomoscinews:36798473-6f16-4a11-8a6c-5795253bc85a@
    r13g2000vbr.googlegroups.com...
    > On May 29, 4:57 pm, "|3eR|<0" <.@.> wrote:
    >
    > > ps.http://www.youtube.com/watch?v=KNnX6XRQBec
    >
    > >http://www.youtube.com/watch?v=VuqZ8AqmLPY
    >
    > >http://www.youtube.com/watch?v=PxLgBx3W9Ss
    >
    > LOL
    >
    > niezle prawda i ile w tym prawday.

    ja bym dodal do tego jeszcze 3i gatunek prawdy: g***o prawda ;)
    a tak na powaznie: jak kupie se maka to tez bede taki cool i wporzo
    jak ten gosciu :? bo w zasadzie tylko to te reklamy sugeruja...

    jesli tak plytko odbierasz te spoty.

  • 62. Data: 2009-06-02 12:50:24
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 10:22:57 +0200, BQB napisał(a):

    > Mam w pracy Maca i nie powiedziałbym, że jest dla snobów - akurat ten
    > jest do DTP i spisuje się świetnie. Ale nie jest to *zwykła* praca biurowa.

    Dzieki za podkreslenie kluczowego slowa *zwykla* :)
    Nie deprecjonuje bynajmniej MACa jako takiego, tyle ze jego uzywalnosc w
    Polsce, poza znikomymi *specjalistycznymi* zastosowaniami w ktorych jest
    naprawde dobry - jest znikoma

    --
    Mark

  • 63. Data: 2009-06-02 13:10:24
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 10:52:31 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Generalnie do pracy biurowej wystarcza pakiet Microsoft office,

    Generalnie, to sie mylisz. Akurat MS Office nie jest czyms niezbednym

    > pewnie nie wiedziałeś do tej porty, że microsoft wydał cały pakiet OFFICE 2008 na
    > komputery apple.

    Pewnie Cie zdziwie, ale sadze ze mam lepsze rozeznanie w branzy IT niz Ty. I
    doskonale sie orientuje ze MS Office zostal wydany w wersji dla Mac-a. Nie
    wiem tylko czemu przytaczasz to jako argument wyzszosci tego ponoc
    *kompletnego* systemu nad produktem MS, skoro w podstawowym zastosowaniu
    msi sie posilkowac produktem MS. Bo chyba nie pokusisz sie na twierdzenie ze
    Mac ma cos co dorownuje MS Office?

    > Swoja droga jesli praca nad grafika, komputerowa, stronami
    > internetowymi lub szerzej mowiac multimediami to nie jest praca biurowa to
    > co ?.
    W typowych racach biurowych na ogol sie nie pracuje *nad* grafika, stronami
    internetowymi czy tworzeniem "multimediow". Tym sie zajmuja specjalisci. A w
    pracy biurowej sie tego po prostu *uzywa*, do czego na ogol potrzebna jest
    przegladarka internetowa, przegladarka grafiki czy odtwarzacz audio. Oraz
    klient pocztowy. DO tego dodaj pierdyliard roznych programow i programikow -
    do ksiegowania, fakturowania, rozliczania, monitorowania, rozne Płatniki i
    inne takie - z czego 95% nie jest na MAC-a.

    --
    Mark

  • 64. Data: 2009-06-02 14:22:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mark pisze:

> [...]
    > Nie deprecjonuje bynajmniej MACa jako takiego, tyle ze jego uzywalnosc w
    > Polsce, poza znikomymi *specjalistycznymi* zastosowaniami w ktorych jest

    Trochę OT, ale * to wytłuszczenie, natomiast do podkreśleń używa się _

  • 65. Data: 2009-06-02 19:43:56
    Od: Kuba Fingas <f...@n...pl>

    |3eR|<0 pisze:

    > Tak naprawdę, chciałęm kupić MAC-a a konkretnie MAC PRO z OSX to najlepszy
    > system nie wspominając już o komputerze. Niestety gotówki takiej w tej
    > chwili nie mam dlatego na " odczekanie " zainwestuje w nowego PC windows xp
    > vista czy 7 to dla mnie zło koniecznie, coś trzeba wybrać.

    Ummm, ile jesteś w stanie wydać ?
    Nowego MacBooka Alu na Allegro kupisz już w okolicach 4.000 PLN (import
    z UK).
    Jeśli potrzebujesz większego ekranu podpinasz monitor i możesz pracować
    na dwóch niezależnych ekranach.
    Ja w domu swojego MacBooka Pro 15" podpinam do 19tki i jest ok.

    Kuba

  • 66. Data: 2009-06-02 21:14:53
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    >Tak po prawdzie, to prawdziwej ceny MacOS to nie znasz, gdyż każdy Mac
    >ma system w cenie komputera, to co podajesz, to są chyba ceny
    >uaktualnień - tak więc porównanie jest trochę nie na miejscu.
    >
    >Wada Maca dla mnie - mało popularny więc i mniejszy wybór programów.
    >Jeżeli oferta dla MACosa jest dla Ciebie wystarczająca, to OK, lecz
    >nie jest tak dla każdego.

    OS Xa oczywiście
    vvv
    >Szoda z jednej strony, że nie można kupić maka do każdego PC,
    >szczególnie teraz, kiedy sprzętowo Maca niewiele różni od zwykłego
    >blaszaka. Z drugiej strony MacOS stracił by na łatwości konfiguracji -
    >to co wychodzi przy 20 różnych komponentach na krzyż nie musi się udać
    >przy 2000 ;) A jeżeli chcesz spotkać ,,bezobsługowego'' windowsa to
    >szukaj markowych PC a nie składaków - z reguły takie PCty mają
    >dostrojonego windowsa do sprzętu.

    Absolutnie podzielam Twoje zdanie, dla siebie Maca bym nie kupił bo
    używam zbyt wielu małych pomocnych narzędzi (i kilku większych) i
    szkoda by mi było marnować pieniędzy. Ale znam osoby, którym Mac by
    pewnie przypasował, gdyby musieli sami zadbać o swój komputerek (nawet
    w opozycji do markowych PC), głównie przez lepiej skrojoną ofertę "dla
    opornych" (czy MS oferuje cośtakiego jak iWork/iLife?) i salony gdzie
    pewnie w potrzebie oprogramowanie by zainstalowali (wcześniej
    sprzedali) i pomogli. Imaaż, "wyjątkowość" i przynależność do klubu
    gratis (dla wielu bezcenny) ;)

    Grzegorz

  • 67. Data: 2009-06-02 22:01:48
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy 2000 ;) A jeżeli chcesz spotkać ,,bezobsługowego'' windowsa to
    > szukaj markowych PC a nie składaków - z reguły takie PCty mają
    Mysle wlasnie ze gdyby osx mial byc dostepny pod kazdego blaszaka stalby sie
    bardziej awaryjny. Bo wlasnie zamknieta ilosc sprzetu jest powodem dlaczego
    ten system tak dobrze i stabilnie pracuje z sprzetem apple. Tak jak
    wspomnialem wczesniej paradoksalnie zguba windowsow sa sterowniki firm 3 i
    ilosc podzespolow bazowych.

  • 68. Data: 2009-06-02 22:09:50
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewnie w potrzebie oprogramowanie by zainstalowali (wcześniej
    > sprzedali) i pomogli. Imaaż, "wyjątkowość" i przynależność do klubu
    Wszystko zalezy co robisz na kompie.
    Owe male programiki pomocnicze dostepne tylko na windows, moga byc hamulcem
    zeby nie przesiadac sie na osx.
    W takim przypadku zawsze mozna miec dwa kompy mac-a i pc. Swoją drogą jeśli
    korzystasz z programiki które chodza tylko na windows można od uzyc
    wirtualna maszyne na osx. Parallels oprogramowanie na ktorym mozesz emulowac
    windowsa ma ciekawa opcje. Mianowicie jesli potrzebujesz pracowac tylko na
    jednej aplikacji z windows, pozwala ukazac tylko okno tej wlasnie aplikacji
    na systemie OSx bez koniecznosci wchodzenia calkowicie na system emulowany.
    Malo tego, mozesz sobie zrobic skrot do aplikacji z emulowanego windowsa na
    pasku zadan osx, w momencie odpalenia windows odpala sie szybko w tle a
    tobie ukazuje sie okno aplikacji windows tak jak by chodzilo na osx
    natywnie.
    http://www.youtube.com/watch?v=rN9jNNeEd98
    Swoja droga Parallels 4.0 korzysta z maxymalnej ilosci rdzeni w macu a nie z
    2 jak jest to w przypadku vmware na PC.

  • 69. Data: 2009-06-03 11:58:27
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

> [...]

    >Wszystko zalezy co robisz na kompie.
    >Owe male programiki pomocnicze dostepne tylko na windows, moga byc hamulcem

    Ale po co się wogóle przesiadać na OS Xa? Ja nie mam potrzeby, bo
    obsługa PC nie jest dla mnie problemem, wręcz jego "ficzerowatość" mi
    pasuje. A jak się zacznie czarować z maszynami Windows na maku, to
    szlag trafia tę prostotę i sprawność w działaniu maka z pudełka, która
    dla niektórych może być argumentam "za".

    Grzegorz

  • 70. Data: 2009-06-03 12:11:55
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    > szlag trafia tę prostotę i sprawność w działaniu maka z pudełka, która
    > dla niektórych może być argumentam "za".
    "ficzerowatość" ? masz na mysli " features " jesli tak to w tym przypadku
    wiele rozwiazan i ficzerów ktore ma vista sa zjechane od osx wlasnie ;).
    Podobnie jak inne firmy produkujace telefony komórkowe popuguja wszystko od
    designu do obsługi telefon iphone firmy apple. Dopiero po roku HTC wydał
    tel, który moze w ogole stanac na ringu z iphonem. Tak samo bylo z vista w
    2006 osx wydał leoparda a w 2007 microsoft wydał viste w ktorym zjechal ile
    sie da.

    Tak dla tego windows na maca to uzywac ale od biedy ;P.