  • 1. Data: 2009-04-16 12:44:44
    Temat: Czy jest w ogólemożliwe istnienie milionów martwych kart SIM?
    Od: k...@o...pl

    Owszem, wiem, że orange daje 365 dni na przychodzące

    Jeśli kupuję sobie nowy nr za 5zł, wyślę sms za 4,88 i kartę
    sim wyrzucę do WC, to Orange jeszcze 365 dni będzie uważał ją
    za aktywną, nawet jeśli ona fizycznie trafi do oczyszczalni ścieków
    i tam się rozłoży na części. Wiem to wszystko

    Ale jeśli czytałem w necie, że na 7 milionach kart SIM od ponad roku
    nie wykonano żadnej płatnej usługi, to jak to możliwe?

    Rozumiem, że ktoś ma ulubiony nr simplusa i np. przedłuża sobie go
    doładowaniami a kwoty nie wykorzystuje ale np. odsprzedaje środki
    na allegro, używając komendy teleprzelew. Okey, ale teleprzelew to
    przecież usługa płatna.

    Skąd więc te miliony kart nie wykonujących usług płatnych/

  • 2. Data: 2009-04-16 13:33:54
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał
    > Ale jeśli czytałem w necie, że na 7 milionach kart SIM od ponad roku
    > nie wykonano żadnej płatnej usługi, to jak to możliwe?

    Ze mną tak jest. 1 człowiek - kilka kart prepaid. Takiego jednego s+ od 2004
    to może ze 3 razy doładowałem. I jest aktywny nie mając zamiaru przestać
    takim być. Kluczem może być tutaj fakt, że jest zarejestrowany.
    W Erze to nie działa. Po kilku miesiącach przychodzi SMS, że za chwilę
    koniec życia numeru i jak nie doładujesz to żegnaj.
    A kart prepaid zawsze kilka (conamniej po jednej z każdej sieci ;)) się
    znajdzie na półce. Czasami coś trzeba na szybko sprawdzić a do kiosku
    najkrótsza droga. Czasami jak chcę sprawdzić bramkę, czy linię miejską w
    centralce to zamiast grzebać w kablach wrzucam kartę za 5 zł (nowe karty O
    nie pozwalają na nie-żądanie PIN, więc odpadają z góry w mojej bramce
    służącej do symulacji linii analogowej) i jazda. A gdy już wytestuję te 5
    zł, to przecież nie będę doładowywał, żeby utrzymać numer, bo... Patrz
    niżej.

    A co do jednego numeru, w miarę na stałe, to chyba wreszcie się zdecyduję na
    jakiś dzięki freszowi. Nie dość, że 5 zł rocznie to pikuś, to jeszcze nie
    muszę go targać ze sobą w aparacie. Włączam przekierowanie, które przecież
    nie działa w O i S+. Era zaś ma ze mną na pieńku, więc to właśnie od nich
    przeniosę nr do fresza ;P

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-04-16 14:08:26
    Od: k...@o...pl

    czy dobrze zrozumiałem, nie znasz
    żadnego "cudownego patentu" na przedłużenie
    ważności nr powyżej roku, a to że
    twój s+ ciągle działa to jest

    lenistwo lub "łaskawość" operatora który
    ciągle go nie wyłaczył?

  • 4. Data: 2009-04-16 14:59:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Maciek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik <k...@o...pl> napisał

    Bez problemu. Prezent: telefon + dla sprawdzenia karta za 5zł. Ostatnie
    połączenie w grudniu ub. roku.
    Inna karta ładowana raz na rok aby mieć w lato rozmowy i troszkę
    internetu.

    >centralce to zamiast grzebać w kablach wrzucam kartę za 5 zł (nowe karty O
    >nie pozwalają na nie-żądanie PIN, więc odpadają z góry w mojej bramce

    Orange? Od kiedy? Na koniec 2008 obywały się bez PINu.

    >muszę go targać ze sobą w aparacie. Włączam przekierowanie, które przecież
    >nie działa w O i S+.>

    Znaczy się w pre-paidach Orange i Plusa nie ma przekierowań?

    Arek

  • 5. Data: 2009-04-16 15:36:36
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał

    > Orange? Od kiedy? Na koniec 2008 obywały się bez PINu.

    Od 1 września 2008 używam karty SIM (firma), w której nie można wyłączyć
    żądania PIN. Obecnie każda karta z O jest taka. Od kiedy dokładnie tak jest,
    to nie wiem.
    Co gorsze, BOK zeznał, że nie da się tego wyłączyć zdalnie. Można tylko
    zamówić sobie nową kartę na żądanie "chcę bez kodu PIN". To wszystko
    oczywiście dla naszego bezpieczeństwa...

    > Znaczy się w pre-paidach Orange i Plusa nie ma przekierowań?

    Spróbuj, to się przekonasz :) Mogło się coś zmienić aczkolwiek nie wydaje mi
    się.

    Maciek.

  • 6. Data: 2009-04-16 15:41:49
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Maciek pisze:

    > Od 1 września 2008 używam karty SIM (firma), w której nie można wyłączyć
    > żądania PIN.

    Była mowa o kartach SIM w pre-paid. Owszem, w abonamentowych nie można
    wyłączyć PINu, ale w pre-paid standardowo PIN jest wyłączony.

    Marek

  • 7. Data: 2009-04-16 15:43:35
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał
    > żadnego "cudownego patentu" na przedłużenie
    > ważności nr powyżej roku, a to że
    > twój s+ ciągle działa to jest
    > lenistwo lub "łaskawość" operatora który
    > ciągle go nie wyłaczył?

    Dokładnie tak. Spójrz w regulaminy tam, gdzie jest napisane o okresie
    ważności konta. Dla mnie jest to zwykłe zabezpieczenie dla operatora. Za
    jakiś czas znowu zacznie brakować numerów. Zanim władza uchwali nowy PNK
    trochę się zejdzie. A do tego czasu wystarczy wyłuskać z baz nieużywane
    numery i każdy z opów przynajmniej po milionie będzie miał do ponownego
    wykorzystania.
    Dlatego też obecna świeża oferta P. jest pod tym względem korzystna dla
    użytkownika - masz na piśmie, że "rok wytrzyma" :)

    M.

  • 8. Data: 2009-04-16 15:58:27
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał
    > Była mowa o kartach SIM w pre-paid. Owszem, w abonamentowych nie można
    > wyłączyć PINu, ale w pre-paid standardowo PIN jest wyłączony.

    Nie upieram się oczywiście, ale mam wrażenie, że taki darmowy starter z
    orange.pl...

    M.

  • 9. Data: 2009-04-16 20:04:00
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    jesli chodzi o Simplus to mozę coś się zmieniło ? - od niedawna korzystam w
    taryfie Twój profil - tanio do wszystkich i po każdej rozmowie dostaje
    oprócz czasu i kosztu rozmowy oraz stanu konta dwie informacje - Ważność
    konta 15-09-2009 oraz konto zostanie usunięte 15-09-2010.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2009-04-16 21:14:12
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piotr" <m...@N...kr.home.pl> napisał
    > oprócz czasu i kosztu rozmowy oraz stanu konta dwie informacje - Ważność
    > konta 15-09-2009 oraz konto zostanie usunięte 15-09-2010.

    Powinno być "może zostać usunięte" albo "nie zostanie usunięte przed". W tej
    postaci brzmi tak jakby decyzja już zapadła i nic się z tym nie da zrobić. A
    może to prawda? ;)

    M.