  • 1. Data: 2009-04-16 08:31:00
    Temat: sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Odpaliłem zapomnianą kartę prepaid SimPlusa.
    1. sim+ nie był używany od roku (dokładnie od 10/04/2008)
    2. ma ujemne konto (niecała złotówka poniżej zera)
    3. nigdy nie był doładowany, był w zestawie z telefonem, było na karcie 9pln
    4. i... działa! można odbierać rozmowy

    SimPlus informuje na http://simplus.pl/v.do?idx=805079, że /cytat/:
    "Od momentu zakończenia okresu ważności lub z chwilą wyczerpania limitu, konto
    Simplus może być używane jeszcze przez 30 dni (okres karencji)"

    A użyta wczoraj przeze mnie karta działa po roku, można na nią dzwonić, wysyłać
    smsy.

    Tak mi się nasunęło w świetle ostatnich dyskusji o regulacji rynku pre-peidów, o
    tym, że tylko Play-fresch jest tak wspaniały i działa rok, o tym, że dopiero
    któryś z opów (chyba Era) przygotował odpowiedź na ofertę Play...

    ... a tu simplus nie regulowany przez UOKiK i działa ponad rok.

  • 2. Data: 2009-04-16 08:32:32
    Temat: Re: sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Końrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przygotował odpowiedź na ofertę Play...
    > ... a tu simplus nie regulowany przez UOKiK i działa ponad rok.

    Tylko wiesz - nie masz tego zapisanego. Plus moze wylaczyc w
    dowolnie wybranym przez siebie momencie.

    Moze nawet specjalnie czeka z akcja wylaczania zeby ukryc
    ewentualne straty na rzecz Play .. choc UKE ich tu chyba staranniej
    kontroluje..

    J.

  • 3. Data: 2009-04-16 08:40:27
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Moze nawet specjalnie czeka z akcja wylaczania zeby ukryc ewentualne
    > straty na rzecz Play .. choc UKE ich tu chyba staranniej kontroluje..

    Na pewno ;)
    Zestawy startowe czasem tak mają, że po aktywacji ich ważność dla rozmów
    przychodzących jest całkiem długa. Np. w orange go 12 miesięcy.
    http://www.orange.pl/portal/map/map/prepaid_go_start
    er?stamp=1239871001292&articleId=3650865

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 4. Data: 2009-04-16 09:51:56
    Od: "Rudy" <r...@w...pl>

> [...]
    > któryś z opów (chyba Era) przygotował odpowiedź na ofertę Play...
    >
    > ... a tu simplus nie regulowany przez UOKiK i działa ponad rok.

    Wielkie mi halo że działa i można odbierać. To spróbuj kolego zadzwonić gdzieś.
    Już tak różowo nie jest co nie?

  • 5. Data: 2009-04-16 10:00:40
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "Rudy" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wielkie mi halo że działa i można odbierać. To spróbuj kolego zadzwonić
    > gdzieś. Już tak różowo nie jest co nie?

    przypomnę: ma ujemne konto.
    wątek nie dotyczył tego, czy można gdzieś dzwonić, bo nie można, ale ważności i
    aktywności karty.

  • 6. Data: 2009-04-16 10:38:13
    Od: "Bolek" <t...@t...com>

    > Moze nawet specjalnie czeka z akcja wylaczania zeby ukryc
    > ewentualne straty na rzecz Play .. choc UKE ich tu chyba staranniej
    > kontroluje..

    Operatorzy sztucznie zawyżają statystyki. Rok temu już o tym pisali:
    http://di.com.pl/news/20270,0,UKE_Liczba_kart_SIM_w_
    Polsce_to_statystyczna_fikcja.html

    Bolek

  • 7. Data: 2009-04-16 12:04:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wielkie mi halo że działa i można odbierać. To spróbuj kolego zadzwonić
    > gdzieś. Już tak różowo nie jest co nie?

    Dzwoni sobie z innego numeru.
    A na ten dzwonia do nie go. Np. glowny ma w innej sieci a na ten Plusowcy
    moga dzwonic za darmo/tanio.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-04-16 12:40:49
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 12:00:40 +0200, Końrad N.S. napisał(a):

    > przypomnę: ma ujemne konto.
    > wątek nie dotyczył tego, czy można gdzieś dzwonić, bo nie można, ale ważności i
    > aktywności karty.

    A dużo czasu upłynęło od 'reaktywacji' karty do użytkowania?

    Onegdaj sam znalazłem SIMa - starter ideorangowy, dokładnie nie pamiętam -
    nigdy nie doładowywanego, zakupionego półtora roku wcześniej, tylko po to
    żeby potestować telefon z simlokiem. Działał pięknie, oczywiście w jedną
    stronę, bodajże tylko do 00:00 tego samego dnia. Parę minut po północy tel.
    wyświetlił komunikat o nieaktywności/nieważności karty SIM i tak już
    zostało.

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2009-04-16 12:49:23
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A dużo czasu upłynęło od 'reaktywacji' karty do użytkowania?

    karta poszła do szuflady 10-04-2008, a wróciła do telefonu wczoraj. czyli
    'dziala' (odbieranie, reaktywowany) na razie niecałą dobę.

    na razie działa, tzn. jest w sieci, wychodzić jedynie nie można. sam jestem
    ciekaw jak długo. może będzie tak jak w twoim przykładzie. choć gdyby działał
    'wiecznie' (na odbieranie tylko) to zostałby jako domowy.

  • 10. Data: 2009-04-16 12:58:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolek" <t...@t...com> napisał w wiadomości

    >Operatorzy sztucznie zawyżają statystyki. Rok temu już o tym
    >pisali:
    >http://di.com.pl/news/20270,0,UKE_Liczba_kart_SIM_w
    _Polsce_to_statystyczna_fikcja.html

    No i wlasnie ostatnio UKE domaga sie jeszcze innych liczb - kart z
    ktorych dokonano polaczenie w ciagu ostatnich 3 miesiecy czy jakos
    tak.

    Tak nawiasem mowiac to karta ktora sluzy tylko do odbierania
    polaczen moze przynosic operatorowi zyski i to spore :-)

    Ale zadziwia nieco "Jak ocenia członek zarządu Polkomtela średni
    czas użytkowania karty pre-paid spadł z 8-9 do 3-4 miesięcy.
    Wynikać z tego może, że z 1,9 mln kart SIM, które przybyły w 2007
    roku w systemie przedpłaconym, przynajmniej 1,2 mln było na koniec
    roku nieaktywnych."

    Zmieniacie tak czesto numer ? przechodzicie na abonament czy mixa
    czy co tam sie liczy jako "koniec uzytkowania karty prepaid" ?
    Kupujecie/dostajecie starter i wygadujecie nie zamierzajac
    doladowywac ? Turysci zagraniczni ?
    Czy to wszystko idzie na FCT ?

    Wszak do by znaczylo ze na kazdego ktory ma numer w miare stale i
    dluzej niz rok przypada co najmniej kilka kart uzywanych bardzo
    krotko.

    J.