  • 11. Data: 2009-11-27 07:20:59
    Temat: Re: Czy ktoś używa SourceBusterIDE , środowisko do PIC ?
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Mariusz Ł pisze:

    > Daj sobie spokój z SourceBoost. Ten kompilator swego czasu nie
    > obsługiwał typu float. Nie wiem jak jest teraz.
    > Jak interesuje Cię komunikacja ethernet, to zacznij od PIC32.
    > Nie kupuj PCkita tylko starter kit PIC32 i do niego modulik ethernet.
    > PIC18 są ciut za małe. Jak się rozpędzisz, to Ci zabraknie RAM'u...
    >
    > Pozdrawiam,
    > MŁ

    acha, moduliku ethernet nie musisz, bo jest wersja tego kitu PIC32 z
    ethernetem.

  • 12. Data: 2009-11-27 23:03:40
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > I co chcesz osiągnąć przez same PINGi?
    > Ja pisałem w pracy magisterskiej własną obsługę protokołów ARP, ICMP,
    > IP, UDP i DHCP:
    > http://dybkowski.net/telefonip/front.html
    >

    > W gruncie rzeczy dużo roboty a i tak czasem nie da się czegoś zrobić bez
    > TCP (np. połączenie ze zwykłym serwerem www) - lepiej korzystać z
    > gotowych stosów TCP/IP jeżeli są dostępne.
    >
    > No ale jeżeli bardzo chcesz, zrób na początek ARP. Wystarczy do prostych
    > PINGów w ramach tej samej podsieci (komendą arping).
    > http://dybkowski.net/telefonip/5.3.html

    Dzięki, zajrzę. Sam ping a nawet arpping wystarczy aby zrobic prosty
    watchdog do switcha. Nie ma kilku odpowiedzi -> reset switcha. W
    rozwiązaniu tym chodzi równiez o niskie koszty.

    pozdr
    AK

  • 13. Data: 2009-11-27 23:15:01
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Mariusz Ł pisze:

    > acha, moduliku ethernet nie musisz, bo jest wersja tego kitu PIC32 z
    > ethernetem.
    > MŁ
    Ok zajrzę i z pewnoscią sie zainteresuję ale jak pisałem wczesniej na
    poczatek i potrzeby rozgladam sie za prostym pingiem lub arpingiem z
    odbiorem odpowiedzi. Najlepiej Najprostsza aplikacja na warstwie
    sprzetowej, jezeli oczywiscie sie to uda.
    pozdr
    Ak

  • 14. Data: 2009-11-29 20:42:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

> [...]
    > odbiorem odpowiedzi. Najlepiej Najprostsza aplikacja na warstwie
    > sprzetowej, jezeli oczywiscie sie to uda.

    A masz coś już w ogóle to tej "warstwy sprzętowej"? Jeżeli z jakiegoś
    przykładowego kodu (czy nawet większego systemu operacyjnego)
    wyciągniesz prostą funkcję wysyłającą ramkę Ethernet i podobną do
    odbierania - napisane obsługi ARPa jest już bardzo proste. Szczególnie
    jeżeli piszesz w C, a nie dziubiesz w asemblerze.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-11-29 22:37:48
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    Czytałem Twoją pracę, to dobre wprowadzenie w temat komunikacji
    ethernet. Gratuluję.

> [...]
    > odbierania - napisane obsługi ARPa jest już bardzo proste. Szczególnie
    > jeżeli piszesz w C, a nie dziubiesz w asemblerze.

    Tak własnie myslalem napisać prosta obsługę ARPa na bazie niewielki PIC
    (myslałem bo kilka sztuk mam o PIC16F688 i ENC28J60). Na SPI i wyjscie
    wykonawcze powinno to wystarczyc. Kiedys pisałem i zadziałało w PHP
    "ręczne" składanie i wysyłanie ramki pinga wiec mysle ze moze i to wypali.

    Jak złoze cos konkretnego dam znać lub poprosze o wskazówki :-).

    Tak na gorąco zapytam pewnie szkolne pytanie ale w tym temacie jeszcze
    nie działalem praktycznie. Czy wiesz czy bufor w kościach ethernetowych
    takich jak ENC28J60 zapełnia sie tylko wówczas jezeli adres mac zgadza
    się z tym ustawionym dla kości ? czy tez bierze wszystko jak leci i
    programem trzeba odsiewać ?. Sądzę ze chyba to pierwsze bo w przeciwnym
    razie tam mógłby byc niezły kiszmasz :-).

    pozdr
    AK

  • 16. Data: 2009-11-30 21:14:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

> [...]
    > programem trzeba odsiewać ?. Sądzę ze chyba to pierwsze bo w przeciwnym
    > razie tam mógłby byc niezły kiszmasz :-).

    Tego scalaka nie znam. Ale prawie zawsze (CS8900A, Realtek, LANC111) da
    się ustawić filtrowanie po adresie MAC (lub grupie multicastowej) i będą
    wtedy odbierane tylko ramki broadcastowe oraz dla tego wybranego adresu
    MAC. Alternatywnie można wybrać tryb promiscious, w którym scalak
    odbiera wszystko jak leci.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/