  • 1. Data: 2009-11-20 20:34:44
    Temat: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62%
    naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że
    są naładowane czy też rozładowane?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-11-20 20:42:50
    Temat: Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62%
    > naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że są

    A napiecie mierzyles pod obciazeniem??

  • 3. Data: 2009-11-20 21:01:50
    Od: GK <g...@g...pl>

    TERRANova pisze:
    > Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A napiecie mierzyles pod obciazeniem??

    Nie.

  • 4. Data: 2009-11-20 21:34:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009 21:34:44 +0100, GK wrote:
    >Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62%
    >naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że
    >są naładowane czy też rozładowane?

    w NiMH/Cd to trudno powiedziec. Napiecie sie zmienia niewiele w miare
    rozladowywania, a inne czynniki na nie tez wplywaja.

    J.

  • 5. Data: 2009-11-20 21:46:56
    Od: GK <g...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > w NiMH/Cd to trudno powiedziec. Napiecie sie zmienia niewiele w miare
    > rozladowywania, a inne czynniki na nie tez wplywaja.
    >
    > J.

    To skąd będę wiedział kiedy się rozładują? Problem w tym, że jutro się
    wybieram od rana z urządzeniem i chciałbym, aby na kilka godzin pracy mi
    wystarczyły do działania. Wprawdzie urządzenie chyba zbyt wiele prądu
    nie pobiera, ale boję się, że jednak mogą mi paść w trakcie pracy.
    Akumulatorki są nowe, jeszcze nie ładowane od nowości.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2009-11-21 00:18:35
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pobiera, ale boję się, że jednak mogą mi paść w trakcie pracy.
    > Akumulatorki są nowe, jeszcze nie ładowane od nowości.

    Dobrze by je było wpierw uformować, a dopiero potem używać "w terenie". W
    Twoim przypadku, "surowe", mogą szybko paść na pysk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

    4625 (20091120) __________

  • 7. Data: 2009-11-21 07:38:28
    Od: "buwi777" <b...@w...pl>

    :
    : > J.F. pisze:
[...]
    : >>
[...]
    : >
[...]

    Eneloop'ów się nie formuje - jak chcesz być pewny to naładuj przed "ważną"
    operacją - praktycznie nie mają efektu pamięciowego i można je dowolnie
    ładować ...

  • 8. Data: 2009-11-21 08:21:00
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie.

    Powyżej 1,270V mają więcej niż 80% ładunku
    1,23V - 50% ładunku
    1,2V - 20% łądunku

    Wyglądają na naładowane...

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-11-21 08:24:12
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > : Dobrze by je było wpierw uformować, a dopiero potem używać "w terenie".
    > : Twoim przypadku, "surowe", mogą szybko paść na pysk.

    Eneloopy sprzedawane są uformowane i naładowane. Ładunek trzymają
    miesiącami.

    Dokładnie, akumulatorkom nie zaszkodzi.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2009-11-21 14:38:21
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Eneloopy sprzedawane są uformowane i naładowane. Ładunek trzymają
    > miesiącami.

    > Dokładnie, akumulatorkom nie zaszkodzi.

    Czyli jakieś nowe zwierzę ;)
    Człowiek jednak uczy się przez całe życie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

    4626 (20091120) __________