  • 1. Data: 2009-11-20 18:31:55
    Temat: Czy ktoś używa SourceBusterIDE , środowisko do PIC ?
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Chciałbym sie trochę dowiedzieć na ten temat, zaczynam praaaaaawie od
    zera więc proszę o wyrozumiałość.

    http://www.sourceboost.com/CommonDownload.html

    Nie mogę wykapować czy kompilator nalezy do licencji na srodowisko czy
    to tylko samo srodowisko.
    Jak zacząć tę przygodę, to srodowisko wpadło mi troche okazyjnie tak bez
    przygotowania.
    - W jaki programator zaopatrzyć się na początek,
    - może jakas niedroga płyta ewaulacyjna ???.
    - Najlepsze książki, linki itd...

    Jednym słowem wszystko na ten temat, poproszę.

    pozdr
    AK

  • 2. Data: 2009-11-25 16:02:58
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
> [...]
    > - może jakas niedroga płyta ewaulacyjna ???.
    > - Najlepsze książki, linki itd...
    >
    > Jednym słowem wszystko na ten temat, poproszę.

    Daj sobie spokój. Na początek zaopatrz się w:

    - MPLAB IDE - do ściągnięcia;
    - debugger Microchipa ICD2 lub lepiej ICD3;
    - kompilator microchipa MPLAB C for PIC18, wersja studencka bez
    ograniczeń na rozmiar kodu - do ściągnięcia;

    Zapłacisz tylko za debugger. Reszta jest darmowa.
    Płyt ewaluacyjnych znajdziesz mnóstwo na stronie microchipa.

    pozdr

  • 3. Data: 2009-11-25 22:17:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mariusz Ł pisze:

> [...]
    > ograniczeń na rozmiar kodu - do ściągnięcia;
    >
    > Zapłacisz tylko za debugger. Reszta jest darmowa.

    Qrcze, tyle lat jest PIC na rynku i nikt nie przeniósł gcc na tą platformę?

    BTW: Jak miło, że taki np. Atmel daje darmowe środowisko AVR Studio,
    istnieje kompilator gcc a debugować można m.in. przez JTAG (klon JTAGICE
    kosztuje ze 100 zł). Jeszcze milej jest w ARMach bo tam to już wszystko
    za friko (programator/debugger JTAG na LPT Wiggler to części za
    kilka[naście] zł).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-11-26 09:16:31
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Mariusz Ł pisze:

> [...]
    > - kompilator microchipa MPLAB C for PIC18, wersja studencka bez
    > ograniczeń na rozmiar kodu - do ściągnięcia;

    Właśnie przymierzam sie do PICów. Jak dokładnie jest z tym kompilatorem Microchipa w
    wersji darmowej?
    Z tego co się zorientowałem to są jakieś ograniczenia co do optymalizacji kodu. Czy
    jeszcze jakieś inne?

    pozdrawiam
    Elektrolot

  • 5. Data: 2009-11-26 09:24:07
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > kosztuje ze 100 zł). Jeszcze milej jest w ARMach bo tam to już wszystko
    > za friko (programator/debugger JTAG na LPT Wiggler to części za

    Czy Microchip pobiera jakieś opłaty za środowisko ? Nie słyszałem.
    Debugger na LPT dzisiaj ? Sorry, ale to jakieś nieporozumienie.
    Jest jeszcze PIC32 starter kit z debuggerem USB na pokładzie za 36 euro.
    Kompilator C jest. Bazuje na gcc...

  • 6. Data: 2009-11-26 09:42:25
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Elektrolot pisze:

> [...]
    > Microchipa w wersji darmowej?
    > Z tego co się zorientowałem to są jakieś ograniczenia co do
    > optymalizacji kodu. Czy jeszcze jakieś inne?

    Te optymalizacje możesz sobie darować na dzień dobry. Po prostu je
    wyłącz. Może (choć nie musi) wydłużyć to kod do 25%. Najważniejsze jest
    to, że nie ma ograniczeń na długość kodu.
    Kompilator ma bardzo dobrą dokumentację i to jest jego duży plus.
    Jeśli chodzi o zastosowania komercyjne, tu musisz poczytać licencję tej
    darmowej instalacji.

    Pozdr,

  • 7. Data: 2009-11-26 11:13:58
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Mariusz Ł pisze:

    > Bazuje na gcc...

    Ale tylko dla procesorów od pic24 w górę.
    Starsze wersje to ich własne wynalazki.

  • 8. Data: 2009-11-26 21:04:03
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Mariusz Ł pisze:

> [...]
    >
    > Zapłacisz tylko za debugger. Reszta jest darmowa.
    > Płyt ewaluacyjnych znajdziesz mnóstwo na stronie microchipa.

    Dzięki, juz mam dwa, sprawię sobie też debuger. Na pierwszy rzut oka na
    oba niczego konkretnego nie mogę powiedzieć ale mniej znane IDE
    SourceBuster wyglada zachecajaco. Jak zacznę działać, coś skompiluje to
    porównam i napiszę. Muszę kupic PICKIT3 i zacząć :-).

    Dlaczego wybrałem PICe bo z wszystkich innych popularnych rozwiązań dla
    mikrokontrolerów chyba najlepiej maja rozwiązaną sprawę komunikacji
    ethernet a na tym mi zalezy najbardziej.

    Interesuje mnie tez czy ktoś próbował komunikacji na poziomie sprzetowym
    ( tzn bez uzycia stosu TCP/IP). Chodzi o proste potwierdzenie PING lub
    ARP. Nie moge sie tego doszukać w internecie w wykorzystaniu PIC->ENC28J60.

    Bo chyba jest to mozliwe, choć uzycie stosu teraz nie problem przy
    pojemnosciach flasha mc.

    pozdr
    Ak

    pozdr
    Ak

  • 9. Data: 2009-11-26 23:14:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

    > Dlaczego wybrałem PICe bo z wszystkich innych popularnych rozwiązań dla
    > mikrokontrolerów chyba najlepiej maja rozwiązaną sprawę komunikacji
    > ethernet a na tym mi zalezy najbardziej.

    :-o A właściwie czego wymagasz od komunikacji przez Ethernet w tym
    rozwiązaniu? Bo taki np. atmelowy AT91SAM7X też ma Ethernet, a gotowe
    systemy ze stosem TCP/IP (całkiem darmowe, nie Atmel proprietary)
    pozwalają od razu zabrać się za konkretną komunikację: patrz na m.in.
    Free RTOS, Nut/OS.

> [...]
    > ARP. Nie moge sie tego doszukać w internecie w wykorzystaniu PIC->ENC28J60.

    I co chcesz osiągnąć przez same PINGi?
    Ja pisałem w pracy magisterskiej własną obsługę protokołów ARP, ICMP,
    IP, UDP i DHCP:
    http://dybkowski.net/telefonip/front.html

    W gruncie rzeczy dużo roboty a i tak czasem nie da się czegoś zrobić bez
    TCP (np. połączenie ze zwykłym serwerem www) - lepiej korzystać z
    gotowych stosów TCP/IP jeżeli są dostępne.

    No ale jeżeli bardzo chcesz, zrób na początek ARP. Wystarczy do prostych
    PINGów w ramach tej samej podsieci (komendą arping).
    http://dybkowski.net/telefonip/5.3.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-11-27 07:12:15
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

> [...]
    > ARP. Nie moge sie tego doszukać w internecie w wykorzystaniu PIC->ENC28J60.
    >
    > Bo chyba jest to mozliwe, choć uzycie stosu teraz nie problem przy

    Daj sobie spokój z SourceBoost. Ten kompilator swego czasu nie
    obsługiwał typu float. Nie wiem jak jest teraz.
    Jak interesuje Cię komunikacja ethernet, to zacznij od PIC32.
    Nie kupuj PCkita tylko starter kit PIC32 i do niego modulik ethernet.
    PIC18 są ciut za małe. Jak się rozpędzisz, to Ci zabraknie RAM'u...

    Pozdrawiam,