  • 11. Data: 2013-12-04 09:44:28
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-04 01:33, mk4 pisze:
    > Jednak w dobie kiedy na wszysktich kanalach puszcza sie spot z gosciem,
    > ktory wlazi pod nadjezdzajacy pojazd... i zupelnie nie zwraca uwagi na
    > to co zmalowal to witki opadaja.
    Nie mam czasu ani zdolności, ale aż prosi się przerobić ten spod
    (zmienić podkład dzwiękowy itp) na coś w stylu "i tak działa selekcja
    naturalna, dzięki jej jest 10% idiotów mniej, a tu widzimy że gdyby
    kierowca jechał wolniej - za bardzo by wyhamował - a idiota z debilnym
    wyrazem twarzy wstał nieuszkodzony i dalej nie rozumiał gdzie popełnił
    błąd"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-12-04 09:44:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-04 09:44, BartekK pisze:
    > Nie mam czasu ani zdolności, ale aż prosi się przerobić ten spod
    tfu - spot (autokorekta psikusy robi)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-12-04 09:58:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    Wednesday, December 4, 2013, 1:33:37 AM, you wrote:

    > Wg mnie opisujesz istniejacy stan odmozdzenia i to jakie moga byc tego

    [...]

    Opisuję najgroźniejszą z możliwych sytuacji na drodze - czyli brak
    widoczności na autostradzie. Karambole w takiej sytuacji zdarzają się
    w każdym kraju i nie znalazł się jeszcze mądry, który by temu zaradził
    w RZECZYWISTOŚCI. Bo pieprzyć zza monitora każdy potrafi. A wystarczy
    RAZ się przejechać w takich warunkach, żeby unikać tego jak ognia i
    nie pieprzyć głupot o niedostosowaniu prędkości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-12-04 10:02:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, December 4, 2013, 7:59:27 AM, you wrote:

    >>> http://wiadomosci.wp.pl/gid,16226385,kat,1356,title,
    Gigantyczne-karambole-w-Belgii,galeria.html
    > Ale czemu we mgle nadal jechales 200 ?:-)

    Nie jechałem we mgle 200.

    > Chyba jednak lepiej byc stuknietym w tylu w czasie wolnej jazdy niz
    > szybko jadac najpierw przywalic w stojaca ciezarowke, a potem byc
    > przywalony przez druga ...

    Zapewniam Cię, że we mgle jadąc z niemal dowolną prędkością spotkasz
    zarówno jadących szybciej, jaki jadących wolniej.

    > Przy 130 droga hamowania ~80m, mgla gorsza ? To moze jednak zwolnic do
    > 90, 80, 70 ?

    I dostać w zad od ciężarówki?

    > A jak bedzie naprawde gesta ?
    > Z tego co piszesz, to wynika ze najlepiej od razu do rowu i przeczekac
    > :-)

    Nawet to może nie pomóc - obejrzyj wszystkie zdjęcia z Belgii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-12-04 10:05:09
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 07:37, sqlwiel pisze:

    > Tak to właśnie działa. Dokładnie tak. To jeden z efektów oberregulacji.

    Mgła i oblodzona droga. Wystarczy jedna słaba jednostka np jadący za
    wolno plus najechanie i jest początek opowieści z linku;/ Z dróg
    korzystają różni wiekowo ludzie o różnym stanie :zdrowia, stresu, zmęczenia.
    W taką pogodę najlepiej nie jechać od choćby przespać na parkingu,
    życie jednak swoje, terminy gonią a nóż się znów uda;)

    Ps. Tydzień temu mój znajomy opowiadał jak w 48 godzin bez minuty snu
    pokonał: Wrocław-Paryż, kręcenie po Paryżu i zbieranie elementów
    zamówienia, Paryż-Wrocław. Chwalił się że ledwo wysiadał z samochodu na
    koniec;/ Za pijaństwo, narkotyki, leki karają, brak snu jest legalny.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2013-12-04 10:30:08
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-04 10:05, hisjusz pisze:

> [...]
    > W taką pogodę najlepiej nie jechać od choćby przespać na parkingu, życie
    > jednak swoje, terminy gonią a nóż się znów uda;)

    "A nuż" :) Nóż, to się czasem w kieszeni otwiera sam :)

> [...]
    > zamówienia, Paryż-Wrocław. Chwalił się że ledwo wysiadał z samochodu na
    > koniec;/ Za pijaństwo, narkotyki, leki karają, brak snu jest legalny.

    "karzą". Spoko. Doczekasz się tachografów i GPSów w osobówkach. A może i
    chipów wszczepianych w dupę na porodówce.

    Tylko potwierdzasz, że z myślenia tak naprawdę nic nie zwalnia, a
    zaniedbanie tego obowiązku grozi śmiercią.

    Jakiś czas temu, w '98 w regatach Sydney-Hobart, gdy trochę dmuchnęło,
    to parę osób się potopiło, kilka(naście?) jachtów zatonęło. Trudno.
    Bywa. Mnie uczyli dawno temu, że "nie ma takiego wiatru, żeby żeglarz
    nie miał szans". Trzeba myśleć i przewidywać. Tamci topielcy nastawili
    się na ściganie, a zapomnieli czym jest żeglarstwo i ocean. Ich śmierć
    nie poszła na marne, bo może licznym niektórym przypomniała pewną
    hierarchię.

    Jeśli ginie himalaista, kierowca wyścigowy, czy jakiś Walker - to mówię:
    wiedzieli w co się pakują. To był ich wybór. Wniosek dla wszystkich:
    myśleć, qwa. Myśleć!

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Weź-że to wyłącz! Płaci Ci Avast za reklamę?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 17. Data: 2013-12-04 12:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > W taką pogodę najlepiej nie jechać od choćby przespać na parkingu,
    > życie jednak swoje, terminy gonią a nóż się znów uda;)

    Zapewne cesc musi jechac.
    Ale pewnie sporo osób jedzie bo jakos to bedzie.
    Tak jak mówisz - oblodzenie + taka mgła - warto przeczekać.

    Za to u nas mamy przewrażliwienie - delikatna mgiełka a co drugi na
    przeciwmgielnych jedzie :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 18. Data: 2013-12-04 12:23:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >Nie jechałem we mgle 200.

    Chyba jednak z predkoscia niedostosowana do warunkow, skoro krotka
    chwila bylaby tragiczna.
    Trzeba dostosowac predkosc do chwili :-)

    >Zapewniam Cię, że we mgle jadąc z niemal dowolną prędkością spotkasz
    >zarówno jadących szybciej, jaki jadących wolniej.

    >I dostać w zad od ciężarówki?

    chyba lepiej pojechac 70 i byc stuknietym przez ciezarowke jadaca 90,
    majac przed soba pusta droge, niz przywalic w jedno auto 140, a potem
    sie przekonac ze ten z tylu tez sie nie spodziewal gwaltownego
    hamowania.

    Ale prawde mowiac to zazwyczaj mgla jest rzadka i pozwala na szybka
    jazde.
    A przynajmniej tak sie wydaje ... a potem mamy 100 wypadkow :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-12-04 12:28:33
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:04122013.13173E4E@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Przy takiej mgle to moze najlepiej zjechac...

    To chyba nie takie proste. Raz w życiu byłem w takiej sytuacji i nie chce
    więcej.
    Całkiem dobra widoczność i nagle wjeżdzasz w taką mgłę, że nie widać aut,
    drogi, pobocza, nic. Pewnie wyszedł tu mój brak doświadczenia, ignorancja
    i stan odmóżdzenia ale po prostu nie wiedziałem co zrobić. Jechałem 40 czy
    50km/h wypatrując linii na drodze i czegokolwiek przed sobą. Chętnie bym
    zobaczył jak grupowi miszczowie sobie radzą w takiej sytuacji.

  • 20. Data: 2013-12-04 13:28:38
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

> [...]
    > Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
    > autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga

    Nadejszła pora, na co? Otóż na auta bez kierowców, na automat.
    Odległości mierzone akustycznie lub radarem. Wpisałbym ja sobie
    trasę i się zdrzemnął. I na końcu budzik z odpowiednio dobranym
    tonem by mnie przywołał do przytomności. Skoro samoloty latają
    i na dodatek lądują we mgle z prędkością większą od samochodowej,
    przy zastosowaniu autopilota, samochody tym bardziej mogą być
    kierowane przez auto-kierowcę. Czyli przez program. A już na
    autostradzie to jest dość proste do zrobienia.

    Jan