  • 1. Data: 2013-12-04 00:56:39
    Temat: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Gdzie znalazlem to:

    http://wiadomosci.wp.pl/gid,16226385,kat,1356,title,
    Gigantyczne-karambole-w-Belgii,galeria.html

    i tak sie zastanawiam - Belgia, cywilizowany kraj, ludzie, wszystko pieknie.

    Ale czy to nie jakrawy przyklad jak coraz glupsze przepisy (promujace
    durnote - czyli wszystko wolno pieszym i rowerom plus coraz wieksze
    ograniczenia i limity) sprawiaja, ze ludzie zupelnie przestaja sobie
    radzic z rozwiazywaniem zwyklych sytuacji zycia codziennego.

    Tak jak tutaj - rozumiem, ze jak jada autostrada zgodnie z przepisami
    (ktore za nich wymyslili urzednicy w UE) to nic nie moze sie stac i to
    automatycznie zwalnia z myslenia.

    Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
    autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga
    doprowadzic do takich nastepstw.

    --
    mk4

  • 2. Data: 2013-12-04 01:11:52
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    Wednesday, December 4, 2013, 12:56:39 AM, you wrote:

    > Gdzie znalazlem to:
    > http://wiadomosci.wp.pl/gid,16226385,kat,1356,title,
    Gigantyczne-karambole-w-Belgii,galeria.html

    "Około stu samochodów osobowych i ciężarowych uczestniczyło w trzech
    karambolach spowodowanych gęstą mgłą"

    > i tak sie zastanawiam - Belgia, cywilizowany kraj, ludzie, wszystko pieknie.

    [...]

    > Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
    > autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga
    > doprowadzic do takich nastepstw.

    Ale chyba nigdy w życiu nie jechałeś we mgle autostradą. Ja jechałem
    sporo razy i zapewniam, że wystarczy chwila rozproszenia uwagi i
    nieszczęście gotowe :(

    Nie ma znaczenia, jak bardzo przepisowo będziesz jechał - jeśli
    jedziesz autostradą we mgle to albo sam się wpakujesz w kogoś jadącego
    wolniej albo ktoś jadący szybciej wpakuje się w Ciebie. A potem już
    pozamiatane.

    Jak jeszcze widoczność jest na tyle dobra, że można się załapać na
    jakiegoś "pilota" z dobrym tylnym światłem przeciwmgłowym, to masz
    szanse, że jak on się wbije, to zdążysz zahamować i uciec do rowu. Bo
    nie ma nic gorszego niż stanąć na autostradzie na jezdni w czasie
    mgły.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-12-04 01:33:37
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-12-04 01:11, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > szanse, że jak on się wbije, to zdążysz zahamować i uciec do rowu. Bo
    > nie ma nic gorszego niż stanąć na autostradzie na jezdni w czasie

    Wg mnie opisujesz istniejacy stan odmozdzenia i to jakie moga byc tego
    nastepstwa. Ale jest tak zle bo co? W ucywilizowanej Belgii ludzie
    zasuwaja bez widocznosci? Przeciez wlasnie o tym pisalem, ze ludzie nie
    mysla.
    Ale gdyby ludzie po prostu sie bali takich sytuacji - czyli respekt
    przed tutaj mgla, zla pogoda plus jakas swiadomosc jaki dystans jest
    bezpieczny, itd.
    Poki co ewolucja nie wymyslila lepszego mechanizmu niz strach. No ale
    przepisy za nich mysla... no i skoro mozna np. 110 to coz z tego, ze 10
    metrow przed maska g... widac.

    Jednak w dobie kiedy na wszysktich kanalach puszcza sie spot z gosciem,
    ktory wlazi pod nadjezdzajacy pojazd... i zupelnie nie zwraca uwagi na
    to co zmalowal to witki opadaja.

    --
    mk4

  • 4. Data: 2013-12-04 01:56:18
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2013-12-04 01:11, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > jedziesz autostradą we mgle to albo sam się wpakujesz w kogoś jadącego
    > wolniej albo ktoś jadący szybciej wpakuje się w Ciebie. A potem już

    Jest dobrze:

    "Ja jechałem sporo razy i zapewniam, że wystarczy chwila rozproszenia
    uwagi i nieszczęście gotowe :( Nie ma znaczenia, jak bardzo przepisowo
    będziesz jechał"

    100% Europejskiego myślenia ! Witamy w Europie :) HURA!

    ....ta cywilizacja zaraz upadnie..
    ubezpieczenia, "nieszczęście" i wiara w przepisy na raz - to nie może
    działać.

  • 5. Data: 2013-12-04 03:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jedziesz autostradą we mgle to albo sam się wpakujesz w kogoś jadącego
    > wolniej albo ktoś jadący szybciej wpakuje się w Ciebie. A potem już

    Przy takiej mgle to moze najlepiej zjechac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 6. Data: 2013-12-04 05:32:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-12-04 01:33, mk4 pisze:

> [...]
    >
    > Jednak w dobie kiedy na wszysktich kanalach puszcza sie spot z gosciem,
    > ktory wlazi pod nadjezdzajacy pojazd... i zupelnie nie zwraca uwagi na

    Tyle linijek, a wystarczyło napisać, że nie jeździłeś we mgle.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2013-12-04 07:37:38
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-04 00:56, mk4 pisze:

    > Tak jak tutaj - rozumiem, ze jak jada autostrada zgodnie z przepisami
    > (ktore za nich wymyslili urzednicy w UE) to nic nie moze sie stac i to
    > automatycznie zwalnia z myslenia.

    Tak to właśnie działa. Dokładnie tak. To jeden z efektów oberregulacji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-12-04 07:59:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 01:11:52 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    Gigantyczne-karambole-w-Belgii,galeria.html

    > Ale chyba nigdy w życiu nie jechałeś we mgle autostradą. Ja jechałem
    > sporo razy i zapewniam, że wystarczy chwila rozproszenia uwagi i
    > nieszczęście gotowe :(

    Ale czemu we mgle nadal jechales 200 ?:-)

> [...]
    > jedziesz autostradą we mgle to albo sam się wpakujesz w kogoś jadącego
    > wolniej albo ktoś jadący szybciej wpakuje się w Ciebie. A potem już

    Chyba jednak lepiej byc stuknietym w tylu w czasie wolnej jazdy niz
    szybko jadac najpierw przywalic w stojaca ciezarowke, a potem byc
    przywalony przez druga ...

    > Jak jeszcze widoczność jest na tyle dobra, że można się załapać na
    > jakiegoś "pilota" z dobrym tylnym światłem przeciwmgłowym, to masz
    > szanse, że jak on się wbije, to zdążysz zahamować i uciec do rowu.

    Przy 130 droga hamowania ~80m, mgla gorsza ? To moze jednak zwolnic do
    90, 80, 70 ?

    > Bo nie ma nic gorszego niż stanąć na autostradzie na jezdni w czasie
    > mgły.

    A jak bedzie naprawde gesta ?
    Z tego co piszesz, to wynika ze najlepiej od razu do rowu i przeczekac
    :-)

    P.S. A do rowu sie nie da, barierka.

    J.

  • 9. Data: 2013-12-04 08:23:09
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-04 07:59, J.F. pisze:

    > A jak bedzie naprawde gesta ?
    > Z tego co piszesz, to wynika ze najlepiej od razu do rowu i przeczekac
    > :-)
    >
    > P.S. A do rowu sie nie da, barierka.

    Znów pogawędzę, tytułem przypowieści...
    Mój świeżo kupiony w Niemcach Mesiek, tym razem 124 (kolejna, spełniona
    miłość), automat. Rok 2004 (zdarzenia, nie produkcji). Trasa
    Kraków-Tarnów. Korek (normalka). Staję. Nagle słyszę pisk opon i w
    lusterku widzę BMW (a jakże... ;) ) które z dymem opon i huśtając dupą
    próbuje się zatrzymać. Ponieważ automat, to tylko depnąłem gaz i
    wskoczyłem między poprzedzający mnie samochód, a barierkę. Tamten
    zatrzymał się gdzieś-tak zderzakiem w okolicy mojego (przedtem) tylnego
    siedzenia.
    :)

    Inny podobny przykład. Trochę dawniej. Noc. Jadę F 125 i na prostej
    drodze przed światłami, gdy byłem przekonany, że zarówno poprzedzające
    samochody, jak i ja zdążymy przejechać na zielonym nagle coś się
    "bloknęło" (ktoś chyba skręcał w lewo) i muszę gwałtownie hamować. Tym
    razem ja huśtam dupą, ale udaje mi się zatrzymać. Patrzę w lusterko i
    widzę, że za mną ktoś podobnie testuje przyczepność. Widzę moment, kiedy
    jego światła po "patrzeniu w dół" wracają huśnięciem ku górze (czyli:
    zatrzymał się). Wypuszczam powietrze ze ściśniętych płuc i nagle widzę
    kolejne światła, dalej za nim i słyszę DUP-BRZDĘK. Do mnie na szczęście
    nie sięgnęło.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2013-12-04 09:00:05
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    Gigantyczne-karambole-w-Belgii,galeria.html
    (...)

    > Przy 130 droga hamowania ~80m, mgla gorsza ? To moze jednak zwolnic do
    > 90, 80, 70 ?

    Przy 130 to droga hamowania nie ~80m, a ~150m.