  • 1. Data: 2009-04-20 12:31:51
    Temat: Czy mały rozmiar = gorsza jakość
    Od: s...@g...com

    W sobotę miałem okazje pomacać kilka lustrzanek i powiem szczerze ich
    rozmiary są "przygnębiające". Czy lustrzanki o przyzwoitych
    parametrach = duże gabaryty. Miałem w ręku d90 sony a700 i powiem wam,
    że włóczyć się z czymś takim po lasach i polach to nic przyjemnego. Z
    drugiej strony fotografia to taka dziedzina w której marketingowcy
    czują się jak ryba w wodzie. Gdyby wierzyć "reklamom" kolejnych
    generacji lustrzanek, aż dziw bierze jak ci biedni fotografowie kiedyś
    sobie radzili? Czy macie jakieś propozycje( dla zaawansowanego
    amatora z dużymi ambicjami ) lustrzanki o małych gabarytach z
    przyzwoitą matrycą. Coś wielkości olka e- 520, którego bym pewnie
    kupił gdyby nie opinie o kiepskiej matrycy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-20 12:42:02
    Temat: Re: Czy mały rozmiar = gorsza jakość
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    > przyzwoitą matrycą. Coś wielkości olka e- 520, którego bym pewnie
    > kupił gdyby nie opinie o kiepskiej matrycy.

    E tam kiepska. Jest bardzo dobra. Ustępuje najnowszym aparatom o ok. 1EV
    jeśli chodzi o szumy (jeśli na np. Nikonie D90 akceptowalne dla ciebie
    jest ISO 1600, to w Olympusie maksymalne akceptowalne będzie dla ciebie
    ISO 800, ale bez przesady, bo na potrzeby www, czy odbitek 13x18cm to i
    iso 3200 z Olympusa cię zadowoli). Nie ustępuje wiele zakresem
    dynamicznym, a nawet dorównuje. A wszystko wynika z tego, że chociaż ma
    podobnie jak inne aparaty 10-12mpx (12mpx ma E-30), to jednak fizyczna
    przekątna matrycy to 25mm vs. 28mm w APS-C i 43mm w tzw.FullFrame, czyli
    małym obrazku.

    Zestaw z dwoma obiektywami to bardzo ciekawa propozycja ze względu
    zarówno na cenę jak i na możliwości aparatu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-04-20 16:54:38
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 13:42:02 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > to jednak fizyczna
    > przekątna matrycy to 25mm vs. 28mm w APS-C i 43mm w tzw.FullFrame, czyli
    > małym obrazku.

    4/3" ma 22,5 mm, a nikonowski DX 27,5.
    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2009-04-20 17:40:06
    Od: "lux" <b...@a...de>

    EOS 500D

    --
    ===
    lux

  • 5. Data: 2009-04-20 19:47:38
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 20 Kwi, 14:31, s...@g...com wrote:
    > Miałem w ręku d90 sony a700 i powiem wam,
    > że włóczyć się z czymś takim po lasach i polach to nic przyjemnego.

    1. To co komu sprawia przyjemność, to kwestia mocno indywidualna :-p
    2. Włócząc się po polach i lasach w charakterze mało zaawansowanego
    fotoamatora, szybko doszedłem do wniosku, że kwestia rozmiaru i wagi
    tego małego pudełeczka przyczepionego z jednego końca solidnego
    teleobiektywu jest mało istotna.

    pozdrawiam
    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-04-20 19:52:57
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    s...@g...com pisze:
    > Miałem w ręku d90 sony a700 i powiem wam,
    > że włóczyć się z czymś takim po lasach i polach to nic przyjemnego.

    Nie bądź śmieszny.

    --
    f1969

  • 7. Data: 2009-04-20 20:07:27
    Od: s...@g...com

    On 20 Kwi, 21:47, Mirek <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > fotoamatora, szybko doszedłem do wniosku, że kwestia rozmiaru i wagi
    > tego małego pudełeczka przyczepionego z jednego końca solidnego

    Ok. Tylko po nastu kilometrach zaczynasz czuć każdy dodatkowy
    kilogram. Spędzam naprawdę dużo czasu na powiedzmy "spacerowaniu po
    lesie" a w najbliższym czasie będę robił jeszcze więcej kilometrów.
    Więc rozmiar aparatu ma dla mnie znaczenie.

  • 8. Data: 2009-04-20 20:46:08
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 20 Kwi, 23:07, s...@g...com wrote:

> [...]
    > lesie" a w najbliższym czasie będę robił jeszcze więcej kilometrów.
    > Więc rozmiar aparatu ma dla mnie znaczenie.

    Nie daj się nabierać- weź kartę CF , pyknij kilka zdjęć 520 w
    sklepie , potem np Canonem 50 , porównaj ..
    Jeżeli tak bardzo liczysz się z kilogramami to weź pod uwagę że
    zyskujesz nie tylko na masie body (detal) ale i szkła ( swoje ważyć
    musi , akurat w Olku najmniej) . Albo poczekaj na nową 620 .. Ma być
    jeszcze sprytniejsza rozmiarowo.
    Pozdro Marcin
    PS nie podniecajcie się tak przekątnymi , policzcie powierzchnię
    matrycy w mm kwadratowych- bo porównujecie jabłka do truskawek.

  • 9. Data: 2009-04-21 00:07:11
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Z pytaniem z tematu na grupę dla kobiet!

    ;-))

    p47

    MSPANC

  • 10. Data: 2009-04-21 07:07:14
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    Może pomyśl o G1. Jak pojawi się więcej zaawansowanych kompaktów to
    lustra ponownie zejdą do niszy. Mało kto będzie chciał dźwigać tonę
    klamotów :))

    A jeżeli chodzi konkretnie o lustro to jakość zdjęcia będzie
    identyczna w canonach 500d jak i w 50d oraz nikonach d90 i d300. W
    Olkach trochę gorzej, ale do przeżycia.