  • 1. Data: 2009-04-20 13:01:02
    Temat: Minolta 5400HS z Sony A200 - działa ?
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Poszukuję nie za drogiej, mocnej lampy do Sony A200. Czasami można spotkać
    używane lampy od Minolty np. Program 5400HS, za niewielkie pieniądze :). Nie
    mogę znaleźć potwierdzenia czy ta lampa w pełni będzie działać z korpusem Sony
    zarówno auto i manual ? Zerkałem nawet na forum Alfaklub, ale tylko jedna nie
    dokońca precyzjna informacja, że bardziej Manual, ale czy w trybie Auto ?
    Znalazłem jeden wątek, gdzie wspomniano o modelu xxxxHS i HSD ze wskazaniem na
    HSD jako działające z Sony, czy to 5400HSD też występuje ?
    Wcześniej zastanawiałem się nad Sigmą 500 ST, bo można kupić nową za ok. 750,
    jest mocna i podobno działa z Sony. Z Sunpaka to jest chyba tylko PZ42X, ale
    Sigma jest przykładowo mocniejsza. Oryginalne Sony są bardzo drogie, więc jak
    dla mnie odpadają.
    Z góy dzięki za pomoc.
    Adam

  • 2. Data: 2009-04-20 13:36:32
    Temat: Re: Minolta 5400HS z Sony A200 - działa ?
    Od: "Mikrobi" <p...@b...pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wskazaniem na
    > HSD jako działające z Sony, czy to 5400HSD też występuje ?

    Nie-HSD będzie działać w trybie manual, body nie kontroluje siły błysku.
    Czyli błyska siłą ustawioną na lampie.

    --
    Mikrobi
    mikrobi-na-autograf-pl

  • 3. Data: 2009-04-20 14:03:15
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    Mikrobi pisze:
    > Nie-HSD będzie działać w trybie manual, body nie kontroluje siły
    błysku.
    > Czyli błyska siłą ustawioną na lampie.

    Niestety to prawda ! 5400HS działa tylko w trybie manual !
    Niedawno kupiłem taką lampe i mimo zapewnień sprzedającego - NIE DZAŁA
    automatyka; z A200 działa tylko zoom lampy, reszta jak manual !!!
    Zakup wyjątkowo nie trafiony !! Ratuje mnie tylko fakt posiadania
    Minolty 8000i - czasem sobie zaświece z auto !
    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 4. Data: 2009-04-20 14:11:44
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Mikrobi pisze:
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >

    > Nie-HSD będzie działać w trybie manual, body nie kontroluje siły błysku.
    > Czyli błyska siłą ustawioną na lampie.

    dodam, że mi (co prawda krótko, bo nie miałem za dużo czasu) nie udało
    się ustawić mojej starej lampy HS na body Sony Alfa 700 tak, aby lampa
    błyskała z ustawieniami manualnymi. za każdym razem (naciśnięciem
    spustu) ustawienia się resetowały i lampa błyskała pełną mocą :-(

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-20 14:15:52
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Karas" <"faktornik"@vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > automatyka; z A200 działa tylko zoom lampy, reszta jak manual !!!
    > Zakup wyjątkowo nie trafiony !! Ratuje mnie tylko fakt posiadania Minolty

    Gdzieś w sieci był opis przeróbi, trzeba było wsadzić zaprogramowany mały
    procek konwertujący komunikaty do lampy i działa.
    Temat mnie zainteresował ale odpuściłem bo miałem nie 5400HZ tylko Sunpaka
    PZ-5000AF który tez tylko w manualu działał.
    Sprzedałem wszystko w diabły kończac na razie przygode z lustrem i systemami
    niekompatybilnymi z samym sobą.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-04-20 15:10:48
    Od: q...@g...com

    On 20 Kwi, 16:15, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:gshvdq$ajm$1@news.onet.pl...

    > Sprzedałem wszystko w diabły kończac na razie przygode z lustrem i systemami

    Irokez nie koncz z samym soba, jeszcze kilka ladnych skalpow mozesz
    zdobc.
    StaM

  • 7. Data: 2009-04-20 15:59:02
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > błyskała z ustawieniami manualnymi. za każdym razem (naciśnięciem spustu)
    > ustawienia się resetowały i lampa błyskała pełną mocą :-(

    Bo zarówno lampa jak i body musz apracować w trybie M.
    Uzywam tak A700+5400 i sobie chwalę.

    --
    www.szumofobia.pl
    www.tompac.pl

  • 8. Data: 2009-04-20 16:04:42
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Użytkownik "Mikrobi" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >

    > Nie-HSD będzie działać w trybie manual, body nie kontroluje siły błysku.
    > Czyli błyska siłą ustawioną na lampie.

    No to namiąchałes trochę, po pierwsze nie ma lampy 5400HSD,
    po drugie lampy HSD (Minolta 3600HSD i 5600HSD) w pełni współpracuja z
    cyfrowymi korpusami Alfa.

    --
    www.szumofobia.pl
    www.tompac.pl

  • 9. Data: 2009-04-20 16:39:15
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    tompac pisze:

    > Bo zarówno lampa jak i body musz apracować w trybie M.
    > Uzywam tak A700+5400 i sobie chwalę.

    Dzięki - spróbuję !

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-04-20 21:56:09
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > Sprzedałem wszystko w diabły kończac na razie przygode z lustrem i
    > systemami niekompatybilnymi z samym sobą.
    prawdopodobnie mowa o tym:
    http://www.voitzsch.net/index.php/en/flashconv-a-min
    olta-flash-converter

    jeśli Kolega przeanalizuje i "rozgryzie" temat chętnie podłączyłbym się
    do realizacji takiego rozwiązania.
    --
    pozdrawiam, Karaś