  • 11. Data: 2019-04-24 10:40:16
    Temat: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 23/04/2019 18:57, Borys Pogoreło wrote:

    > Tak, ale DOM już jest gotowy i możesz korzystać ze strony. A że później
    > jeszcze jakieś skrypty to dalej przetwarzają, to inna sprawa - zostały one
    > jednak już wczytane i nie blokują przeglądarki. Sprawdź jakie są czasy i
    > ilości danych dla takich serwisów jak Amazon czy eBay, oni też walczą z
    > wiatrakami?

    Nie bardzo rozumiem. Wskazałem tylko na to, że możliwość korzystania ze
    strony przez użytkownika jest względna i zależna od wielu parametrów
    (szybkość łącza, komputera, itd.), co z resztą widać ewidentnie na
    wp.pl. Co z tego, że mam
    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Win
    dow/DOMContentLoaded_event
    skoro to jest wyłącznie dla programistów użyteczne.

    Strona jest dostępna do użytku dla mnie w momencie, kiedy faktycznie da
    się z niej korzystać, a nie w momencie jak event DOMContentLoad będzie
    wywołany.

    Przykładem jeszcze może być https://www.onet.pl/ - pierwsze załadowanie
    szybkie, ale zaraz potem mnóstwo reklam, które rozwalają całą zawartość
    i muszę poczekać aż wszystko się ułoży zanim można korzystać z portalu.

    btw Akurat strona Amazona wypada całkiem przyzwoicie :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 12. Data: 2019-04-24 21:16:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 24 Apr 2019 10:40:16 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Przykładem jeszcze może być https://www.onet.pl/ - pierwsze załadowanie
    > szybkie, ale zaraz potem mnóstwo reklam, które rozwalają całą zawartość
    > i muszę poczekać aż wszystko się ułoży zanim można korzystać z portalu.

    Ale to nie ma najmniejszego znaczenia z technicznego punktu widzenia w
    kontekście ilości danych, które są niezbędne do wyrenderowania strony. Gdy
    skrypty zostały załadowane i przetworzone, strona się stała dostępna (+/-
    kolejne skrypty dociągane dynamicznie m.in. przez adserwery, ale to już z
    reguły leci jako async/defer). I udział wielkości tych skryptów w owej
    minimalnej ilości danych jest już znaczący. A że strona dalej wywija
    fikołki to już należy mieć pretensje do tych, którzy te skrypty reklamowe
    implementowali.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2019-04-25 21:33:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-24 o 10:32, Cezary Tomczyk pisze:

    > Ależ ja nie napisałem, że należy wyłączać kompresję. Odniosłem się do
    > Twojego pytania:
    >
    > "Czy zatem minimalizacja to przypadkiem nie jest walką z wiatrakami
    > tudzież czymś w rodzaju odpędzania demonów?"

    Ok, czytam, co napisałeś wszerz i wzdłuż i za diabła nie rozumiem Twoich
    intencji, jakie chciałeś przekazać. Zupełnie nie rozumiem jak świadomy
    webmaster mógłby chcieć w ten sposób zadziałać?

    Miałby wyłączyć kompresję aby móc sobie ponarzekać na duże transfery
    plików tekstowych?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2019-04-25 22:38:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-24 o 00:11, Borys Pogoreło pisze:

    > Super, tylko te cyferki to mają znaczenie jak sobie film ściągasz i
    > wysycasz łącze. Transmisja HTTP/1 (do tego opakowana w SSL/TLS) działa
    > "nieco" inaczej.

    Chwila, ale ja podaję rzeczywiste dane, gdzie złącza nie wysycam, jest
    ssl. To są rzeczywiste timingi dokonane przez narzędzia deweloperskie w
    Chrome. Nie wyssałem sobie tego z palca.

    > Gratuluję. A Ferrari ma do setki 3 sekundy.

    Jak zwykle podteksty u Ciebie są ważniejsze od treści. Jeśli da się coś
    podkręcić / przekręcić / nadinterpretować, to nie omieszkasz tego
    dokonać. Ehhh...
    Podałem prędkość łącza aby można było zrelatywizować podane przeze mnie
    czasy jakoś, o ile się da.

    > Może jednak sprawdź, jaka to jest faktycznie różnica?

    Podasz mi dane dostępu FTP do serwera wp.pl? :-D

    Wątek utworzyłem, bo różnice jakie obserwuję we własnych projektach są
    pomijalnie małe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2019-04-25 23:00:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Apr 2019 22:38:57 +0200, Marek S napisał(a):

    > Chwila, ale ja podaję rzeczywiste dane, gdzie złącza nie wysycam, jest
    > ssl. To są rzeczywiste timingi dokonane przez narzędzia deweloperskie w
    > Chrome. Nie wyssałem sobie tego z palca.

    Z pustym czy wypełnionym cache? Z nawiązaną sesją TLS czy przed negocjacją?
    Na HTTP/1.1 czy HTTP/2? Z adresem w cache DNS czy bez? Treść strony mieści
    się w jednej ramce TCP czy nie? Druga strona omija limit jednoczesnych
    połączeń HTTP/1.1 czy nie? Uwzględniłeś to w swoich pomiarach?

    > Podałem prędkość łącza aby można było zrelatywizować podane przeze mnie
    > czasy jakoś, o ile się da.

    Da się, napisać analogię do Ferrari. Bo to ma się nijak do łącz, z których
    korzysta większość użytkowników. Mam nadzieje, że prędkości przetwarzania
    skryptów nie testujesz dodatkowo na jakimś i9?

    > Podasz mi dane dostępu FTP do serwera wp.pl? :-D

    Wystarczy wziąć przykład jednego z najpopularniejszych kawałków kodu w
    sieci:

    https://code.jquery.com/jquery-3.4.0.js
    https://code.jquery.com/jquery-3.4.0.min.js

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2019-04-27 16:35:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-25 o 23:00, Borys Pogoreło pisze:

    > Z pustym czy wypełnionym cache?

    Oczywiście z pustym bop inaczej nie byłoby o czym dyskutować.

    > Z nawiązaną sesją TLS czy przed negocjacją?

    Bez nawiązania sesji.

    > Na HTTP/1.1 czy HTTP/2?

    Chrome raczej tego nie podaje. Możesz sobie sam to sprawdzić przecież.

    > Z adresem w cache DNS czy bez?

    Tak, w cache

    > Treść strony mieści
    > się w jednej ramce TCP czy nie?

    Nie.

    > Druga strona omija limit jednoczesnych
    > połączeń HTTP/1.1 czy nie?

    Jaka druga strona?

    > Uwzględniłeś to w swoich pomiarach?

    Nie sposób nie uwzględnić. To się samo uwzględnia w postaci sumarycznych
    czasów.

    > Da się, napisać analogię do Ferrari.

    Wybacz mi, że mam tak szybkie łącze. Obiecuję, że go więcej nie użyję. :-D
    Jakaś pokuta jeszcze?

    > Wystarczy wziąć przykład jednego z najpopularniejszych kawałków kodu w
    > sieci:
    >
    > https://code.jquery.com/jquery-3.4.0.js
    > https://code.jquery.com/jquery-3.4.0.min.js

    I dokładnie to brałem!!!! Nie czytasz wątku a komentujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2019-04-27 16:47:37
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 25/04/2019 21:33, Marek S wrote:

> [...]
    > webmaster mógłby chcieć w ten sposób zadziałać?
    >
    > Miałby wyłączyć kompresję aby móc sobie ponarzekać na duże transfery

    Odniosłem się do tego, co napisałeś:

    "Następnie wylosowałem w głowie portal, który generuje duży ruch więc
    potencjalnie jest o co walczyć. Padło na wp.pl. Popatrzałem jaki
    transfer on generuje. Okazało się, że narastający. Ale po 30 sekundach
    było ok 12MB. Z matematyki wynika, że te 50kB to zaledwie 0.4% ogółu.
    Czy zatem minimalizacja to przypadkiem nie jest walką z wiatrakami
    tudzież czymś w rodzaju odpędzania demonów? "

    Minimalizacja nie jest walką z wiatrakami. W ogóle jakoś tak chciałem
    rozróżnić minimalizację od kompresji jako, że obie rzeczy są różne.

    Ogólnie minimalizować i kompresować powinno robić się niemalże zawsze.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 18. Data: 2019-04-28 15:29:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 16:35:46 +0200, Marek S napisał(a):

    > Wybacz mi, że mam tak szybkie łącze. Obiecuję, że go więcej nie użyję. :-D
    > Jakaś pokuta jeszcze?

    Tak, włącz sobie w narzędziach deweloperskich ograniczenie przepustowości.

    > I dokładnie to brałem!!!! Nie czytasz wątku a komentujesz?

    To jeszcze wytłumacz w jaki sposób wyszła Ci różnica 30% między 273KB a
    86KB.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2019-04-28 16:54:05
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    w artykule <news:tyd7ero9trze.10gk3b3qtff0h.dlg@40tude.net> pisze:

    > To jeszcze wytłumacz w jaki sposób wyszła Ci różnica 30% między 273KB a
    > 86KB.

    Nie różnica, tylko proporcja: 86/273 ~= 31,5%.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    ja wszystko umiem zadawajcie pytania bo jestem nauczycielem od matematyki

  • 20. Data: 2019-04-29 18:09:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>