  • 31. Data: 2009-07-12 21:54:24
    Temat: Re: Czy przedłużacz USB może pogarszać zasilanie przez USB?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Możesz zdefiniować pojęcie "kabel do internetu"?

    Kabel z wtyczką do gniazdka internetowego w ścianie, z drugiej strony
    włączony do komputera.

    > 2) Jeżeli to skrętka ethernetowa, to:
    >
    > a) możesz kupić dowolnej długości kabel w pierwszym
    > lepszym sklepie komputerowym,

    Nie mogę kupić, bo nie będzie działało i musiałabym zanosić do tej firmy,
    tych panów do przeróbki.
    Już jeden (kupiony na giełdzie komputerowej), ale z kolei bardzo długi
    (żeby przechodził przez przedpokój do drugiego pokoju) trzeba było
    przerabiać, bo internetu nie było.

    > b) taka różnica długości nie ma najmniejszego wpływu
    > na nic poza estetyką pomieszczenia.

    Dzięki. Piszecie o konfliktach, gorszym odbiorze przy długim kablu i
    zasugerowałam się tym internetowym.
    Leży z tyłu i go nie widać, ale tyle tam jeszcze kabli... :-(

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-07-20 17:19:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2009 23:54, Animka pisze:
    > Kabel z wtyczką do gniazdka internetowego w ścianie, z drugiej strony
    > włączony do komputera.

    Nie ma takiego czegoś jak "gniazdko internetowe".

    > Nie mogę kupić, bo nie będzie działało i musiałabym zanosić do tej
    > firmy, tych panów do przeróbki.

    A to niby dlaczego? Spieprzyli coś?

    > Już jeden (kupiony na giełdzie komputerowej), ale z kolei bardzo długi
    > (żeby przechodził przez przedpokój do drugiego pokoju) trzeba było
    > przerabiać, bo internetu nie było.

    No to oni spieprzyli. Albo osoba podłączająca kabel.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 33. Data: 2009-07-20 19:25:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Nie ma takiego czegoś jak "gniazdko internetowe".

    Wiesz, że ja fachowo nie potrafię się wypowiedzieć.
    No, mam gniazdko w ścianie do LAN-u. Do tego gniazdka "idzie" kabel ze
    skrzynki na korytarzu. Skrzynki są połączone w pionach budynku (aż od
    piwnicy)....a do piwnicy światłowód (haha).

    > A to niby dlaczego? Spieprzyli coś?

    Mają swoje, takie z wtyczkami jak do aparatu telefonicznego,
    stacjonarnego. Napewno nie spieprzyli, bo to dobrzy fachowcy. Tylko, że
    mnie potrzebny był krótszy, komputer przy ścianie i gniazdku za biurkiem
    stoi, a ten kabel ze 3 metrowy się wala po podłodze.

    > No to oni spieprzyli. Albo osoba podłączająca kabel.

    Ten, który mój osobisty kupił na giełdzie komputerowej (zamiast w Firmie
    mojej kablówki) był spieprzony, kabelki do tej wtyczuszki były jakoś
    inaczej podpięte i najmilsi panowie z mojej kablówki od ręki mu to
    przerobili. To jest akurat kabel chyba ponad 10 metrowy.

    --
    animka

  • 34. Data: 2009-07-21 06:11:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 21:25, Animka pisze:

    > Wiesz, że ja fachowo nie potrafię się wypowiedzieć.

    Trzeba się uczyć :)

    > No, mam gniazdko w ścianie do LAN-u. Do tego gniazdka "idzie" kabel ze

    No to już wiadomo przynajmniej, że LAN. Czyli pewnie Ethernet.

    > Mają swoje, takie z wtyczkami jak do aparatu telefonicznego,

    No to albo nie Ethernet, ale zrobili własny standard, w któ-
    rym to przypadku zawsze możesz sobie założyć przejściówkę i
    mieć ich gdzieś. Albo złapać jakiegoś fachowca nie z ich
    firmy, żeby zacisnął kabel tak, żeby działał.

    > inaczej podpięte i najmilsi panowie z mojej kablówki od ręki mu to
    > przerobili. To jest akurat kabel chyba ponad 10 metrowy.

    Super, ale nie o to chodzi w elektronice, żeby od ręki takie
    rzeczy robić, ale by firmy trzymały się narzuconych standar-
    dów. Jak już firma swój własny Ethernet wymyśla to należy im
    to delikatnie wyperswadować lub zrezygnować z usług.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 35. Data: 2009-07-21 17:34:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Trzeba się uczyć :)

    Za stara już jestem, żeby się wszystkiego nauczyć :-(

    > No to już wiadomo przynajmniej, że LAN. Czyli pewnie Ethernet.

    O, tak. Nie wiedziałam, że to o to chodzi, sorry :-)

> [...]
    > dów. Jak już firma swój własny Ethernet wymyśla to należy im
    > to delikatnie wyperswadować lub zrezygnować z usług.

    Nie, raczej kupił na tej giełdzie elektronicznej za Stodołą schrzaniony kabel.
    Ta firma, która tu jest jest od samego początku istnienia osiedla (35 lat)
    i za żadne skarby świata bym jej nie zamieniła na inną. Najpierw były
    anteny azart, potem kablówka z gniazdka zbiorczego (super odbiór i za
    darmo), teraz kablówka (70 programów) płatna 41 zł (kabel już ciągnięty na
    życzenie indywidualne lokatora), bo administracja i ta firma muszą
    zarabiać (synowie Właściciela podrośli, pochajtali się i doszły żony,
    dzieci, więc forsy musi rodzinna firma zarabiać dużo, dużo więcej).
    Internet (w nocy najszybszy) - 73 zł m-cznie. Do grudnia 2008 r. internet
    miałam od nich za darmo (przez parę lat), ale teraz czasy się zmieniły w
    związku z tym co napisałam wyżej.. Mam na korytarzu jeszcze skrzynki firm
    Aster i Porion, ciągle podrzucaja ulotki, proszą się nachalnie, ale
    dostawcy internetowego nie zmienię. Trochę się rozpisałam, przepraszam :-)

    --
    animka