  • 1. Data: 2009-07-05 19:19:28
    Temat: Czy przedłużacz USB może pogarszać zasilanie przez USB?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Mam przedłużacz USB - około 50 cm długości. Pendrive podłączony przez ten
    kabel często "znika". Podłączony bezpośrednio do tego samoego gniazda USB -
    działa prawidłowo.

    Czy to możliwe, że kabel coś "gubi" po drodze?

    MN

  • 2. Data: 2009-07-05 19:34:17
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Mam przedłużacz USB - około 50 cm długości. Pendrive podłączony przez
    > ten kabel często "znika". Podłączony bezpośrednio do tego samoego
    > gniazda USB - działa prawidłowo.
    >
    > Czy to możliwe, że kabel coś "gubi" po drodze?

    Jeśli made in china za 1zł to...

    zyga

  • 3. Data: 2009-07-05 19:40:07
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marcin N wrote:
    > Czy to możliwe, że kabel coś "gubi" po drodze?

    Moze "gubic" dane i zwiekszac podatnosc na zaklocenia, moze tez pogarszac
    warunki zasilania (za cienki kabel = spory dodatkowy opor w obwodzie).

    k,

  • 4. Data: 2009-07-05 20:02:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.07.2009 21:19, Marcin N pisze:
    > Mam przedłużacz USB - około 50 cm długości. Pendrive podłączony przez
    > ten kabel często "znika". Podłączony bezpośrednio do tego samoego
    > gniazda USB - działa prawidłowo.
    > Czy to możliwe, że kabel coś "gubi" po drodze?

    Tak. Może a) wprowadzać duży spadek napięcia zasilającego,
    b) "łapać" zakłócenia z zewnątrz, c) tłumić transmisję po
    przewodach sygnałowych.

    Dobry przedłużacz kosztuje tak z 20-30 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-07-05 20:05:52
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Radosław Sokół pisze:

    > Dobry przedłużacz kosztuje tak z 20-30 zł.

    Dobry czyli jaki, co płaci się te trzy dychy za marke czy jakiś
    ekranowany, jaki?

    --
    pzdr, Piotr M
    "Stirlitz musiał coś załatwić w Kancelarii Rzeszy. Podszedł do okienka,

  • 6. Data: 2009-07-05 20:41:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.07.2009 22:05, Piotr M pisze:

    > Dobry czyli jaki, co płaci się te trzy dychy za marke czy jakiś
    > ekranowany, jaki?

    Zazwyczaj jednak jedno z drugim jest mocno związane.

    Na przykład na przedłużaczach i kablach połączeniowych Bel-
    kina - grubych, ekranowanych, porządnie wykonanych - jeszcze
    się nie zawiodłem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-07-05 22:01:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Radosław Sokół pisze:

    > Zazwyczaj jednak jedno z drugim jest mocno związane.
    >
    > Na przykład na przedłużaczach i kablach połączeniowych Bel-
    > kina - grubych, ekranowanych, porządnie wykonanych - jeszcze
    > się nie zawiodłem.
    Ale przedłużacz usb A 1,8m belkin (F3U134b06) w najtanszej
    dystrybucyjnej wersji "oem" (nie bulk, z ładnym opakowaniem na półkę
    sklepową) kosztuje ledwo ~8zł (a taka sama chińszczyzna ~2,8-3zł) , jest
    ekranowany i ma porządne wtyczki, jeszcze się na nich nie zawiodłem. Tak
    że warunek ceny 20-30zł nie zawsze musi być spełniony ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-07-06 07:10:31
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Ja mam jakiś tani przedłużacz 3m - pendrive działa, kamerka działa
    (łącznie kabel ma z 5m), telefon i gps też - tylko bluetooth nie zawsze
    zaskakuje. W pracy na identycznym kablu, ale 1.8m, praktycznie nic nie
    chce działać - tylko urządzenia z własnym zasilaniem - więc to zależy
    nie tylko od kabla, ale chyba i od samego portu usb w kompie.

  • 9. Data: 2009-07-06 08:09:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.07.2009 00:01, BartekK pisze:
    > Ale przedłużacz usb A 1,8m belkin (F3U134b06) w najtanszej
    > dystrybucyjnej wersji "oem" (nie bulk, z ładnym opakowaniem na półkę
    > sklepową) kosztuje ledwo ~8zł (a taka sama chińszczyzna ~2,8-3zł) , jest

    Ja pisałem właśnie o wersji sklepowej, w opakowaniu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-07-06 08:51:20
    Od: Robert <r...@a...pl>

    ikov napisał(a):

> [...]
    > chce działać - tylko urządzenia z własnym zasilaniem - więc to zależy
    > nie tylko od kabla, ale chyba i od samego portu usb w kompie.
    A dokładniej od jakości kabli łączących MoBo z portami w obudowie, chyba
    że podłączamy do złącz krawędziowych.
    r.