  • 1. Data: 2009-07-05 00:49:58
    Temat: LAN kablowo-bezprzewodowy
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Witam grupe

    Nietypowego rozwiazania szukam. Wymyslil sobie kolega podpiac telewizor Sony
    Bravia do internetu. Problem w tym, ze telewizor ten ma gniazdo RJ45
    (LANowskie), a nie ma wifi, ani USB (znaczy karta wifi na USB nie dziala).
    Takze do podlaczenia do internetu musi uzyc tego portu LAN. Niestety,
    routerka ma w innym pokoju i nie usmiecha mu sie ciagnac kabla...

    Na chwile obecna zasugerowalem mu ethernet po kablach zasilajacych, ale moze
    istnieje jakies rozwiazanie ciekawsze? Wydawalo mi sie, ze kiedys widzialem
    takie 2 interfejsy LAN polaczone radiolinia, ale nie umiem teraz tego
    znalezc... Widzial to ktos?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-07-05 01:17:30
    Temat: Re: LAN kablowo-bezprzewodowy
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Michal AKA Miki <j...@...onetu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Takze do podlaczenia do internetu musi uzyc tego portu LAN. Niestety,
    > routerka ma w innym pokoju i nie usmiecha mu sie ciagnac kabla

    Obok telewizora postaw Access Pointa pracujacego w trybie AP-Client -
    odbierajacego sygnal z "normalnego" AP znajdujacego sie w drugim pokoju.
    FUT -> pl.comp.sieci.bezprzewodowe
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2009-07-05 07:13:49
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Michal AKA Miki pisze:
    > Witam grupe
    >
    > Nietypowego rozwiazania szukam. Wymyslil sobie kolega podpiac telewizor Sony
    > Bravia do internetu.

    w celu...? Mozesz mnie oświecic? Człowiek sie całe zycie uczy...

    ToMasz

  • 4. Data: 2009-07-05 07:46:20
    Od: "ChrissP." <k...@-...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jul 2009 09:13:49 +0200, ToMasz napisał(a):

    > w celu...? Mozesz mnie oświecic? Człowiek sie całe zycie uczy...
    >
    > ToMasz

    Na przykład Video On Demand...

    Funkcjonuje w UK...

    Krzysztof P.
    Member of Polish BOINC Society
    Member of Boinc@Poland Team

  • 5. Data: 2009-07-05 11:51:44
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > w celu...? Mozesz mnie oświecic? Człowiek sie całe zycie uczy...

    Celow jest duzo... skoro ma dostep do internetu, to ma tez dostep do sieci
    lokalnej i pozwala odtwarzac streamingi z sieci lokalnej (czytaj - z
    domowego peceta). Oczywiscie nie jest to takie proste, jak DVD odtwarzajace
    DIVX (bo trzeba sie przebic przez DLNA i jego zabezpieczenia antypirackie),
    ale jak najbardziej mozliwe.
    Sa broadcasty internetowe, ktore mozna odbierac za pomoca LANu, pewnie
    znajdzie sie tez pare innych zastosowan....
    Podobno da sie tez aktualizowac firmware tego telewizora :D przez internet,
    ale nie wiem, czy to nie plotki...
    Generalnie jest to tez pewna alternatywa dla kabli transmisyjnych typu Jack,
    SCART czy HDMI (oczywiscie ze swoimi ograniczeniami), gdzie zrodlo
    transmisji jest nieco... dalej :)

    Pozdrawiam
    Michal