  • 1. Data: 2015-03-02 11:40:27
    Temat: Czy robiąc C+E dostanę B+E?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy mając kat B i C, i robiąc następnie C+E, kategorię B+E dostanę
    "gratis"?
    Czy może mając już B i C+E, osobno iść na kurs i egzamin na B+E.

    Ustawy przejrzałem, nic konkretnego nie znalazłem (ale ustaw u nas sporo w
    jednym temacie i może przegapiłem jakiś schowany punkcik).

    W losowo wybranej szkole jazdy mówią że B+E jest z automatu po zdaniu C+E,
    w WORD nie wiedzą, oni tylko egzaminy robią, odsyłają do urzędu, w urzędzie
    nie wiedzą, mówią żeby dzwonić do WORD.
    Internet mówi pół na pół że tak/nie.

  • 2. Data: 2015-03-02 12:16:43
    Temat: Re: Czy robiąc C+E dostanę B+E?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 11:40, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > w WORD nie wiedzą, oni tylko egzaminy robią, odsyłają do urzędu, w urzędzie

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_jazdy_w_Polsce

    Ponadto prawo jazdy:

    kategorii B i CE lub B i DE - uprawnia do kierowania zespołem
    pojazdów określonych w kategorii BE,

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-03-04 12:14:52
    Od: Jaśko <Q...@g...com.nospam.example.net>

    On Mon, 2 Mar 2015, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > w WORD nie wiedzą, oni tylko egzaminy robią, odsyłają do urzędu, w urzędzie

    Ja dostałem gratis. Osobny wpis w rubryczce BE.

    To, że dostaniesz uprawnienia w zakresie BE, to wynika z samej "ustawy o
    kierujących pojazdami". A to, że w samym dokumencie będzie wbita data
    uzyskania uprawnień w rubryczce BE, to wynika z "rozporządzenia w sprawie
    wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami"
    (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 1005)

    § 9. [...]
    3. Wniosek, prawo jazdy lub pozwolenie wypełnia się w przypadku
    określonym w ust. 1 pkt 5, w następujący sposób:
    [...]
    9) data uzyskania uprawnienia - data wydania prawa jazdy określonej
    kategorii po raz pierwszy oraz w przypadku prawa jazdy kategorii:
    a) B+E - data uzyskania uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii:
    - C1+E, C+E, D1+E lub D+E - jeżeli osoba posiada uprawnienie w zakresie
    prawa jazdy kategorii B,

    --
    Pozdrawiam,
    Jaśko z Krakowa