eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 128

  • 121. Data: 2010-02-18 15:04:33
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    (guglowi pręgierz za QP)
    Użytkownik "Jan Górski" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3cb87bab-d8e2-4510-bfaa-2799c46bb665@g11g2000yq
    e.googlegroups.com...
    całość artykułu na :
    http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=754
    03

    link do pdf :
    http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/conten
    ts/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf

    ============

    Kojarzy ktoś, jaki będzie status prawny tego autka? Chodzi mi o to, jako
    co będzie rejestrowany, co przełoży się na wymóg posiadania odpowiednich
    uprawnień...?

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!


  • 122. Data: 2010-02-18 15:08:18
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1492626468.20100218152107@pik-net.pl...
    > Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
    > ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?

    Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
    okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
    pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
    leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
    zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
    jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!


  • 123. Data: 2010-02-18 15:28:06
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Araneus,

    Thursday, February 18, 2010, 4:04:33 PM, you wrote:

    > (guglowi pręgierz za QP)
    > Użytkownik "Jan Górski" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:3cb87bab-d8e2-4510-bfaa-2799c46bb665@g11g2000yq
    e.googlegroups.com...
    > całość artykułu na :
    > http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=754
    03

    > link do pdf :
    > http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/conten
    ts/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf

    > ============

    > Kojarzy ktoś, jaki będzie status prawny tego autka? Chodzi mi o to, jako
    > co będzie rejestrowany, co przełoży się na wymóg posiadania odpowiednich
    > uprawnień...?


    Nie da się zarejestrować samochodu bez drzwi. To jest wózek golfowy a
    nie samochód.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 124. Data: 2010-02-18 15:29:38
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Araneus,

    Thursday, February 18, 2010, 4:08:18 PM, you wrote:

    >> Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
    >> ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?
    > Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
    > okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
    > pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
    > leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
    > zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
    > jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)

    Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
    tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
    na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
    zakorkowanie tych dróg.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 125. Data: 2010-02-18 15:54:35
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Araneus,
    >
    > Thursday, February 18, 2010, 4:08:18 PM, you wrote:
    >
    >>> Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
    >>> ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?
    >> Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
    >> okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
    >> pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
    >> leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
    >> zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
    >> jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
    >
    > Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
    > tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
    > na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
    > zakorkowanie tych dróg.

    rowerzystow tez chcesz usunac?
    zdaje sie wystarczy dorobic to o co zarzad drog
    prosza polscy kierowcy 'prawdziwych' samochodow
    od kilku(dziesieciu?) lat - drugi pas ruchu.
    innymi slowy - to juz nie jest zmartwienie producentow samochodow,
    prawny nakaz jazdy z minimalna predkoscia jest tylko na autostradach.

    inna sprawa ze nie ma nic o kosztach eksploatacji takiego samochodu.
    25k za autko, i pozniej polowe ceny co roku na zmiane baterii, to lipny
    interes.


    --


  • 126. Data: 2010-02-18 16:08:59
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    > Pojazd o wadze 700kG i mocy 3kW? Ty chcesz miasta całkiem zakorkować?
    > Taż kaszlak przy podobnej wadze miał silnik 18 KM - to ponad 13 kW...

    Kiepskie akumulatory wzięli, bo to chyba są AGM/żelowe o niskiej
    gęstości energii, każdy waży 28 kg, a jest ich tam 8 sztuk z tego co
    czytam. Prawie 230 kg akumulatora, a przecież jakoś trzeba to unieść,
    więc masa reszty elementów rośnie. Litowo - jonowe ogniwa mają 6x
    większą gęstość energii. Benzyna za to, huhuu, 460x większa gęstość
    energii, w porównaniu do aku "Trojan T - 105 6V".

    A literki, zabiłem. Korzystam z czytnika google i tak mi wyświetliło,
    jak widzę długi post i tak on wygląda, to już wiem, że trzeba
    przygotować kawkę.


  • 127. Data: 2010-02-18 18:59:06
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> napisał:
    > Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:13:10 +0100, J.F. napisał(a):
    >
    >> o czyms bezweglowym - moze na krzemie,
    > Odpada, produkty spalania jak i rozkladu zawieraja SiO2.
    >
    >> moze amoniak
    > Jest rozwazany, ale problemem jest stopien przereagowania - sporo zostaje
    > po rozkladzie. Przy spalaniu spala sie do tlenkow azotu (aczkolwiek majac
    > amoniak na pokladzie, mozna wykorzystac go do redukcji tlenkow SCR).
    >
    >> czy hydrazyna.
    > Odpada. Rakotworcza i niestabilna, wiec niebezpieczna.
    >
    >> Mozemy tez spalac wodor.
    > No mozemy. Ale ujowo sie magazynuje.
    >
    > Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
    > * metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),
    > * borowodorek sodu,
    > * wodorek sodu.
    > Gdyby nie cena, to borowodorek sodu bylby najlepszy - wodne roztwory (z
    > domieszka NaOH) sa stabilne i wystarczy przepuscic taki przez
    > katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
    > reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.
    >
    Kiedys jeszcze wieszczono swietlana przyszlosc akumulatorom typu NaS
    czy ZEBRA (ze stopiona sola ) ale sie jakos rozeszlo po kosciach.
    W sumie ciekawe czemu, przeciez przy dobrej izolacji cieplnej
    i codziennie uzywanym pojezdzie te 300C by chyba nie robily problemu.
    Z paliw to chyba najlepszy jest metanol.

    --
    pozdrawia
    yorgus


  • 128. Data: 2010-02-18 22:51:15
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, February 18, 2010, 4:54:35 PM, you wrote:

    [...]

    >>> zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
    >>> jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
    >> Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
    >> tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
    >> na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
    >> zakorkowanie tych dróg.
    > rowerzystow tez chcesz usunac?

    1. Tak.
    2. Rowerzysta zajmuje pół metra, wózek golfowy z dwoma miejscami obok
    siebie - półtora. Rowerzystę z zachowaniem przepisowego odstępu
    wyprzedzić łatwiej niż taki wózek.

    > zdaje sie wystarczy dorobic to o co zarzad drog prosza polscy
    > kierowcy 'prawdziwych' samochodow od kilku(dziesieciu?) lat - drugi
    > pas ruchu.

    Drugi? A tam gdzie 3 to za mało może czwarty? Tylko dla wózków
    golfowych i rowerzystów?

    > innymi slowy - to juz nie jest zmartwienie producentow samochodow,
    > prawny nakaz jazdy z minimalna predkoscia jest tylko na autostradach.

    Nie - na autostradach jest ścieśle określona prędkość minimalna, jaką
    pojazd musi osiągać. Na wszystkich drogach obowiązuje nakaz jazdy z
    prędkością nieutrudniającą ruchu.

    > inna sprawa ze nie ma nic o kosztach eksploatacji takiego samochodu.
    > 25k za autko, i pozniej polowe ceny co roku na zmiane baterii, to lipny
    > interes.

    Wreszcie coś mądrego ;P


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 12 . [ 13 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: