  • 111. Data: 2010-02-18 01:44:18
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
    Co do pozyskiwania funduszy to wyglada to tak - inwestorzy sie
    niecierpliwia albo trzeba zesssac troche kapitalu, to wypuszcza sie news
    release'a w stylu "pod koniec wrzesnia zostanie zaprezentowany" albo
    "przedstawiciele [giganta zbrojeniowego] XXX pozytywnie oceniaja postep"
    albo "uzskala certyfikat czystosci". Inwestorzy odzyskuja wiare ($$$ w
    oczach :)) na jakis czas i przez chwile jest dolce vita.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 112. Data: 2010-02-18 07:05:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 02:39:49 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Biomasa zniknela?

    Biomasy moze nie starczyc.
    Albo sie np wegiel zakumuluje w oceanie, i trzeba bedzie z gleboka
    wygiagac.

    >Nie znam ogniwa pracujacego na NaBH4. Niektore (PEMFC i PAFC) ulegna
    >zniszczeniu w kontakcie z zasadowym zanieczyszczeniem paliwa.

    Wydaje mi sie ze kiedys widzialem do sprzedazy, ale to zabawki byly.

    J.

  • 113. Data: 2010-02-18 08:49:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    > A jeśli nawet więcej, to wymiana ogniw powinna być wliczone w cenę
    > auta (wysoką póki co). Idea supercap mi się podoba, fajny pomysł, ale
    > nie przy tej masie samochodów. Wozić 75kg tyłek w 1000kg aucie, przy
    > ciągłym hamowaniu w mieście TO JEST MARNOWANIE ENERGII. Należałoby się
    > skupić na zmniejszeniu masy aut.

    Problem polega na tym, że te auta o zmniejszonej wadze nadal są drogie
    jak diabli a nie każdego stać na to, żeby mieć 5 samochodów -
    odpowiednio do wożenia jednego, dwóch, trzech, czterech i pięciu
    tyłków. Oczywiście po 5 dla każdego członka rodziny, bo nie wiadomo,
    który z iloma pasażerami w danym momencie będzie chciał jechać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 114. Data: 2010-02-18 08:53:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    > Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
    > ma masę coś ponad 100 kg, czyli niewiele więcej niż bak z paliwem.

    Wiele więcej. Szczególnie w przeliczeniu na kWh.

    > Gdyby to nie była tylko idea, to można z samochodu wydłubać silnik,
    > skrzynię biegów i jeszcze jakies wałki. A wtedy to i blachy dadzą się
    > sporo odchudzić, bo nie muszą tego żelastwa dźwigać. Wychodzi jakieś
    > 500 kg na całkiem sensowny miejski pojazd.

    Za lekki, za wiotki. Musiałby mieć ramę a inżynierów umiejących
    budować lekkie konstrukcje z ramą można znaleźć już chyba tylko na
    cmentarzu :(

    > W ogóle przy upakowaniu energii deklarowanej przez EEStor, całkiem
    > sensownie wygląda idea napędzania czymś takim... samolotów. Może nie
    > międzykontynentalnych, bardziej regionalnych, ale takich o zupełnie
    > normalnych rozmiarach.

    Jak zobaczę te 50kWh w 100kG, to będziemy mogli nadal dyskutować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 115. Data: 2010-02-18 08:54:58
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Obwody sa dwa, ale czy po spuszczeniu z jednego pedal nie wpada az do
    > podlogi bez oporu ?

    Wpada ale daje się "napompować". Jednak przez skrzyżowanie Poldkiem
    przeleciałem (opisywałem dawno temu na p.m.s.).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 116. Data: 2010-02-18 08:59:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jaroslaw,

    Thursday, February 18, 2010, 2:35:44 AM, you wrote:

    > <http://peswiki.com/index.php/
    > Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteri
    es#Alleged_Fraud>

    To nie cafe Allegro, tu się tak linki podaje:

  • 117. Data: 2010-02-18 13:01:39
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczedny?
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Pozwole sobie podeslac ten post kilku osobom, niech tez maja troche
    > radosci.

    Z mojej strony nie mam żadnych zastrzeżeń. Możecie także spotkać
    się razem i wspólnie przepałować ;)

    Robbo

  • 118. Data: 2010-02-18 13:45:53
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    > a nie ka dego sta na to, eby mie 5 samochod w -
    > odpowiednio do wo enia jednego, dw ch, trzech, czterech i pi ciu
    > ty k w. Oczywi cie po 5 dla ka dego cz onka rodziny, bo nie wiadomo,
    > kt ry z iloma pasa erami w danym momencie b dzie chcia jecha .

    No moim zdaniem, to teraz przesadzasz. Chciałem jedynie pokazać
    dysproporcję pomiędzy masą samochodu, a pasażerów. A wracając do
    dyskusji, to mamy nawet polska produkcję, która nie jest ani tania,
    ani nie ma dobrych osiągów, a już na pewno nie jest lekka. Nazywa się
    Elipsa.

    "Zbigniew Szklarski, wraz z zespołem współpracowników z Zakładu
    Pojazdów Elektrycznych w radomskim ZNTK, stworzył nowy polski samochód
    o napędzie elektrycznym. Laminatowe nadwozie Elipsy zaprojektowała
    Paulina Stępień, absolwentka łódzkiej ASP.

    Niewielki, zwrotny pojazd o masie 700 kg powstał na bazie głównie
    polskich podzespołów. Napęd zapewniają dwa bezszczotkowe silniki
    elektryczne prądu stałego (umieszczone w tylnych wahaczach
    przestrzennych) o mocach ok. 3 KM i momencie obrotowym 6,5 Nm.
    Wieczorem wystarczy podłączyć Elipsę do gniazdka, aby do rana ją
    podładować.

    Prędkość maksymalna auta to 26,5 km/h. Zasięg bez obciążenia wynosi
    ok. 130 km, z ładunkiem - ok.70 km. We wnętrzu mieszczą się 2 osoby.

    (...)

    Nie skończyło się na szczęście tylko na obiecującym prototypie.
    Elektryczne autko właśnie wchodzi na rynek. Z seryjną produkcją
    wystartowały Radomskie Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego, w których
    Elipsa się narodziła. Cena polskiego elektrycznego auta to ok. 25 tys.
    zł netto.
    "
    całość artykułu na : http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=754
    03

    link do pdf : http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/conten
    ts/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf

  • 119. Data: 2010-02-18 14:14:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    Coś Ty zrobił z moimi ślicznymi literkami, zły człowieku?

> [...]
    > dyskusji, to mamy nawet polska produkcję, która nie jest ani tania,
    > ani nie ma dobrych osiągów, a już na pewno nie jest lekka. Nazywa się

    Jasne. A wcześniej był Clic i jeszcze parę innych pomysłów. Obecnie
    też takie pomysły są rozwijane. I co z tego, kiedy poza obiecankami
    nic mądrego się nie dzieje a za kawałek badziewia z imitacją silnika
    żąda się ceny połowy nowego, normalnego samochodu...

    [...]

    > Elipsa się narodziła. Cena polskiego elektrycznego auta to ok. 25 tys.
    > zł netto.

    ROTFL! O połowie ceny normalnego samochodu napisałem, zanim doczytałem
    się ceny elipsy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 120. Data: 2010-02-18 14:21:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    [...]

    > link do pdf : http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/conten
    ts/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf

    Poczytałem i pusty śmiech mnie ogarnia - mam zapłacić 25 kPLN+VAT za
    dwuosobowe toczydło, które nie osiąga nawet 50km/h?

    Pojazd o wadze 700kG i mocy 3kW? Ty chcesz miasta całkiem zakorkować?
    Taż kaszlak przy podobnej wadze miał silnik 18 KM - to ponad 13 kW...

    Miejski samochód elektryczny o wadze rzędu 700 kG powinien mieć silnik
    o mocy rzędu 10kW, uzyskiwać _sprawnie_ prędkość minimum 50 km/h.
    Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
    ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl