  • 11. Data: 2010-02-14 18:28:41
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:hl9fkc$2rb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Tak na marginesie, to w TV Trwam oglądałem wykład,
    > w którym mówiono, że emisja szkodliwych substancji
    > przez samochody jest niczym w porównaniu do emisji
    > powodowanej przez zasilane mazutem duże statki.

    No tak ale temat można rozwinąc dalje tzn ile zanieczyszczeniw powstaje
    podczas rektyfikacji ropy nafotwej w kolumnie destylacyjnej aby otrzymać
    paliwo do silników diesla?
    Albo ile jest tych okrętów (sumarcyznie) a ile jest samochodów.
    Takie rzucanie slaganami bez przedstawienia wszytkich aspektów to można se
    wsadzić.

    Teraz mamy takie czasy że "rzućcie hasłem a my znajdziemy dla niego
    uzasadnienie".

    Pozdrawiam
    Michał

  • 12. Data: 2010-02-14 18:49:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał napisał:

    > No tak ale temat można rozwinąc dalje tzn ile zanieczyszczeniw
    > powstaje podczas rektyfikacji ropy nafotwej w kolumnie
    > destylacyjnej aby otrzymać paliwo do silników diesla?

    A szczególnie dokładnie dopytać się o to, co z tymi zanieczyszczeniami
    później się w rafinerii dzieje. Bo nie są one wypuszczane wprost do
    atmosfery.

    > Albo ile jest tych okrętów (sumarcyznie) a ile jest samochodów.

    No faktycznie, samochodów jest dużo więcej. Ale jeśli chodzi
    o spalane paliwo, to są to ilości porównywalne. I tu trzeba wrócić
    do poprzedniego pytania o rektyfikację.

    > Takie rzucanie slaganami bez przedstawienia wszytkich aspektów
    > to można se wsadzić.

    Ale kto pyta, nie błądzi.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-02-14 18:53:34
    Od: shg <s...@g...com>

    On 14 Lut, 18:53, "Robbo" <n...@y...com> wrote:

    > Rozumiem. Nie uwzględniłem akumulatora.
    > Na Wikipedii napisano, że sprawność akumulatora to 60%,
    > zatem zamiast wyliczonych 76,95% będzie 46,17%.

    Sprawność akumulatorów litowych przekracza 90%.

  • 14. Data: 2010-02-14 20:30:20
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 18:59:56 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Obecnie stosowane akumulatory maja szacowana zywotnosc rzedu 3 lat. Cena
    > tych akumulatorow to ok. 60-70% ceny pojazdu.
    Jesteś nie na czasie. Obecnie akumulatory pozwalają na 10000 cykli, co
    wystarczy na cala zywotnosc samochodu. Co do kosztow niestety wiele sie
    nie zmienilo.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 15. Data: 2010-02-14 20:35:03
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 16:47:01 +0100, Robbo napisał(a):

    > Sprawno?ae silnika spalinowego = 35%
    To w optymalnych warunkach, powiedzmy na autostradzie przy stalej
    predkosci. Tam gdzie EVki sie pchaja najbardziej, czyli w miastach,
    sprawnosc silnika ZI to jakies 7-10%, ZS wyraznie wiecej.

    > Sprawno?ae silnika elektrycznego = 90%
    Razem z falownikiem jakies 85-88%, same silniki 92-94% (PMSM).

    > Sprawno?ae turbiny (model z 2005 roku, 97MW) = 90%
    Jezu gdzie takie mozna kupic?

    Sparwnosc energetyczna aku li-ion to jakies 90% w cyklu. Sprawnosc
    izolowanej ladowarki - ok 85-90%.
    Do tego w miescie mozna odzyskac ok 10-15% energii z hamowania
    odzyskowego (w trasie pomijalne).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2010-02-14 20:58:03
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Jan Górski pisze:
    > Możnaby się jeszcze zastanowić ile energii traci się na hamowanie i
    > bezensowne rozpędzanie auta w mieście, jaką część można odzyskać
    > silnikiem elektrycznym. Albo ile można stracić prowadząc dynamicznie.
    > Ja od dawna postuluję, że gdyby wszystkie autka były lżejsze... Bo jak
    > tylko część, to łatwo się zabić.

    Właśnie odzysk energii hamowania, to ważna kwestia.
    Poza tym elektryczne auto jak stoi nie kopci.
    Ja tam jestem od dawna zdania, że ten kto wymyśli akumulatory o 10x
    większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla i
    wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.
    --
    Pozdr
    EM

  • 17. Data: 2010-02-14 21:46:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > przez samochody jest niczym w porównaniu do emisji
    > powodowanej przez zasilane mazutem duże statki.

    Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku też jest niczym?

  • 18. Data: 2010-02-14 22:08:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 14/02/2010 20:58, EM wrote:
> [...]
    > większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla i
    > wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.

    Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa' zeby
    ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2010-02-14 22:10:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku
    > też jest niczym?

    Biorąc pod uwagę, że pojemności skokowe silników montowanych
    w statkach dochodzą już do 30 tysięcy litrów, to może nie
    niczym, ale jednak można spodziewać się mniejszej emisji.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-02-14 22:10:55
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku też jest
    > niczym?

    A ile wejdzie takich samochodów do tego statku?
    Albo może jaki tonaż ma taki statek i ile trzeba by było samochodów aby
    przewieźć ten towar na taką odległość i ile by spaliły mniej
    zanieczyszczającej ropy?

    Pozdrawiam
    Michał