  • 11. Data: 2009-05-10 11:41:58
    Temat: Re: Czy te temperatury procka sa ok?
    Od: żółta pięta <...@...a>

    > oryginalnie aplikowane na boxowe radiatory intela mazidlo na
    > bank sie nie dostosuje (po dwoch latach o ktorych mowi autor
    > watku) bo wtedy juz jest dosyc malo plastyczne
    >
    > zauwaz ze kartekk pisze o ponownym uzyciu oryginalnej pasty
    > ktora jest na radiatorze po zakupie, nawet po kilku dniach
    > bym tego nie robil bo byloby to conajmniej ciezkie do
    > przeprowadzenia

    orginalne mazidlo ciezko nazwac pasta. jezeli udalo by sie ja zebrac do kupy
    to zapewniam cie ze "dostosowala by sie" do nowych warunkow.
    ah te inteligentne pasty...

  • 12. Data: 2009-05-10 11:50:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    żółta pięta pisze:

    > orginalne mazidlo ciezko nazwac pasta. jezeli udalo by sie ja zebrac do
    > kupy to zapewniam cie ze "dostosowala by sie" do nowych warunkow.
    > ah te inteligentne pasty...
    Czy ja coś piszę o ich inteligencji? Pisałem wyłącznie o tym, że jak się
    raz ułoży to nie ruszać, bo drugi raz się samo nie rozprowadzi.
    Pomijając niewykonalność zbierania i rozprowadzania pasty - to zauważ
    może że pasta na nowym radiatorze ma konsystencję miękką, a po choćby
    jednokrotnym przegrzaniu do ~65-70'C dostaje konsystencji starej
    plasteliny. Jak nie wierzysz - sprawdź bez ściskania (choć ciśnienie też
    ma tutaj znaczenie), podgrzewając radiator choćby grzejnikiem jakimś (na
    kuchence?) a drugi zostawiając nie pogrzany. Czy po eksperymencie obie
    pasty mają taką samą konsystencję? Hint: materiały termoplastyczne,
    duroplastyczne (aczkolwiek ta pasta typowym duroplastem nie jest, zbyt
    niskie temperatury)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2009-05-10 11:58:19
    Od: żółta pięta <...@...a>

> [...]
    > konsystencję? Hint: materiały termoplastyczne, duroplastyczne (aczkolwiek
    > ta pasta typowym duroplastem nie jest, zbyt niskie temperatury)

    znowu piszesz bzdury
    pasta po zagrzaniu staje sie twardsza poniewaz odparowuja z niej
    rozcienczalniki ktore maja za zadanie zmiekczenie jej na czas aplikacji. nie
    ma to nic wspolnego z tym co piszesz. proponuje dowiedziec sie z czego ta
    pasta jest zrobiona a dopiero pozniej przekazywac swoje madrosci innym.
    tak samo dziala nowa pasta jak i stara, twarda zalozona raz jeszcze.

  • 14. Data: 2009-05-10 12:09:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    żółta pięta pisze:
    > znowu piszesz bzdury
    Ale za to z jakim zapałem!

    > pasta po zagrzaniu staje sie twardsza poniewaz odparowuja z niej
    > rozcienczalniki ktore maja za zadanie zmiekczenie jej na czas aplikacji.
    Oraz zmiękczenie na czas _rozprowadzenia_po_procesorze_ przy montażu
    radiatora.

    > nie ma to nic wspolnego z tym co piszesz. proponuje dowiedziec sie z
    > czego ta pasta jest zrobiona a dopiero pozniej przekazywac swoje
    > madrosci innym.
    A więc podaj skład tej pasty. Ja go nie znam, przyznaję, i obawiam się
    że co rodzaj pasty to skład będzie diametralnie inny, choć osiągany cel
    jest ten sam (bo w końcu osiągnięcie przewodności cieplnej
    jakiegokolwiek mazidła lepszej niż brak pasty i powietrze w porach - to
    żaden wyczyn)

    > tak samo dziala nowa pasta jak i stara, twarda zalozona raz jeszcze.
    Zdefiniuj "działa". Leży na radiatorze i pachnie?
    Pasta ma zadanie - jak najcieńszą warstwą jak najlepiej przewodzić
    ciepło między A i B. Jak nie zostanie rozprowadzona równomiernie -
    będzie źle, będą obszary z przerwą w przenoszeniu ciepła (czyli
    przegrzewające się). Jak będzie jej (za) grubo - też będzie źle, bo
    jednak opór cieplny wprowadza.
    Dla mnie pasta działająca = pasta dobrze przenosząca ciepło. A dobrze
    przenosząca ciepło będzie gdy będzie dobrze rozprowadzona. A
    rozprowadzona będzie dobrze, pod warunkiem że ma konsystencję
    pozwalającą na to - a w starej paście z tym problem.
    Nie mówię że się nie da, ale prezerwatywy też można prać i suszyć i
    nabłyszczać i możesz powiedzieć że "tak samo działa nowa jak i stara" ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-05-10 12:55:43
    Od: żółta pięta <...@...a>

    <cut bzdury>

    sam sobie poszukaj sklad i zastanow sie jak to dziala

  • 16. Data: 2009-05-10 13:02:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    żółta pięta pisze:
    > <cut bzdury>
    > sam sobie poszukaj
    Aha, nie ma to jak merytoryczna dyskusja, przypominając - jesteśmy na
    grupie dyskusyjnej.
    Choć daleko odbiegliśmy od tematu, którym była pomoc koledze który nie
    ma doświadczenia w montażu chłodzenia, nadal nic nie wniosłeś do tego
    wątku. To już nawet twój ulubiony M. więcej wnosi w swoich postach niż
    "buhaha" "bzdury" i "piszesz głupoty".

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2009-05-10 13:03:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Rafal M pisze:
    > A jeszcze jedno, jak zdecyduje sie wymienic paste to procka z plyty
    > nie musze wyciagac?
    Nie musisz, wręcz lepiej go nie ruszać :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2009-05-10 14:24:40
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "żółta pięta" <...@...a> wrote in message news:gu6fh0$80m$1@news.wp.pl...

> [...]
    > ta pasta jest zrobiona a dopiero pozniej przekazywac swoje madrosci innym.
    > tak samo dziala nowa pasta jak i stara, twarda zalozona raz jeszcze.

    pieprzysz kolego, jezeli "odparowuja z niej rozcienczalniki" to nie
    ma takiego samego skladu jako nowa i stara, wiec nie dziala tak samo

  • 19. Data: 2009-05-10 15:09:34
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 10 Maj, 15:03, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Nie musisz, wręcz lepiej go nie ruszać :)

    Dobra dzisiaj chcialem sciagnac sam wiatraczek i bardzo mocno
    siedzial, balem sie ze calego z radiatorem wyjme ;)

    Wiec zabawie sie tez w wymiane pasty, czyli sciagne caly radiator,
    spokojnie i dokladnie go wyczyszcze.
    Bylem dzisiaj przy okazji w sklepie komputerowym, ale mieli tylko
    jakas jedna paste "nie wiadomo co" za 20 pln. Wiec chybal lepiej
    bedzie cos w sklepie w necie kupic.
    Jaka paste termoprzewodzaca polecasz?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 20. Data: 2009-05-10 16:28:51
    Od: żółta pięta <...@...a>

    > pieprzysz kolego, jezeli "odparowuja z niej rozcienczalniki" to nie
    > ma takiego samego skladu jako nowa i stara, wiec nie dziala tak samo

    sam pieprzysz. rozcienczalnik odparowuje juz po kilkudziesieciu sekundach
    czy kilku minutach i przez cale swoje zycie pasta dziala tak samo.