  • 51. Data: 2019-11-30 17:07:12
    Temat: Re: Czy w strefie ruchu sa skrzyzowania?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od dawna już zdaje się w większości przypadków nie wolno.
    Np. od zmiany definicji drogi i włączenia do niej pobocza z trawnikiem i chodnikiem.

    -----

  • 52. Data: 2019-11-30 23:19:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ogólnie uważam się za zobowiązanego do ustąpienia
    każdemu, kto chce mnie rozjechać... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    "ąćęłńóśźż" 5de29354$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    : Być może przepisy ruchu drogowego powinny być sformułowane
    : tak, jak międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom
    : na morzu: Bez jakiegokolwiek pojęcia "pierwszeństwo", za
    : to z pojęciem "obowiązany jest ustąpić".

  • 53. Data: 2019-11-30 23:36:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Shrek" 5de21957$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > To jest zdecydowana mniejszość dróg. No i z tym chodnikiem to troszkę przesadziłeś.
    W Polsce wolno.

    Ale tylko troszkę, bo: chodnik musi być stosownie szeroki; ruch
    pieszych stosownie mały; samochód ma być stosownie lekki i stać
    przy krawędzi; ma być bez stosownych znaków zakazu, daleko od
    skrzyżowań czy przejść itd... Po przejściu czy trawniku wjechać
    nie można, wzdłuż chodnika jechać nie można więc jeśli chodnik
    jest oddzielony od jezdni pasem zieleni...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 54. Data: 2019-12-01 00:25:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 17:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu:
    > Bez jakiegokolwiek pojęcia "pierwszeństwo", za to z pojęciem "obowiązany

    Zasadniczo są. Jedyne wyjątki to rowerzyści na przejazdach i piesi na
    przejściach.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2019-12-01 00:26:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nie można, wzdłuż chodnika jechać nie można więc jeśli chodnik
    > jest oddzielony od jezdni pasem zieleni...

    Czyli można.

    --
    Shrek