  • 1. Data: 2010-01-25 21:42:45
    Temat: Czym tniecie laminat ?
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    Żeby było równo i bez syfu?

    Gilotyna szarpie i wygina krawędzie, a takiego 1.55mm to już nie ma szans
    przeciąć.
    Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze
    syfu pełno przez tydzień.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2010-01-25 21:44:39
    Temat: Re: Czym tniecie laminat ?
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    W dniu 2010-01-25 22:42, Verox pisze:
> [...]
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze

    Nożyce do blachy.

    --
    Pozdrawiam, Grzesiek.

  • 3. Data: 2010-01-25 21:45:38
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 25 Jan 2010 22:44:39 +0100, Grzegorz napisał:

    > Nożyce do blachy.

    I nie niszczy krawędzi?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2010-01-25 21:55:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-25 22:45, Verox pisze:
    > I nie niszczy krawędzi?

    Jak dobre nożyce to nie niszczy, ale dobre nożyce to też ~50-100zł
    conajmniej. I wielkich arkuszy tym nie potniesz raczej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-01-25 22:07:31
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Verox pisze:
> [...]
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze

    Gilotyną, ale taką solidną co tnie blachę duralową 3mm bez zająknięcia,
    do tego jest dobrze naostrzona.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2010-01-25 22:50:59
    Od: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>

> [...]
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze

    Może to niezbyt efektowne ;) ale brzeszczotem do piły do metalu,
    są takie z mniejszymi ząbkami i gęściej upakowanymi. Jest trochę kurzu z
    tego, ale nie aż tyle.

    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 7. Data: 2010-01-25 22:57:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Verox napisał:
    > Żeby było równo i bez syfu?
    >
    > Gilotyna szarpie i wygina krawędzie, a takiego 1.55mm to już nie ma szans
    > przeciąć.

    Gilotyna nic nie szarpie. Jak ci szarpie to nie masz gilotyny a zwykłe
    nożyce dźwigniowe - te owszem, szarpią bo muszą, taka ich natura.
    Niestety na gilotynę to stać tylko tych którzy zawodowo i wielkoseryjnie
    tną laminat - bo gilotyna to znacznie większe naciski jak w nożycach -
    cięższy, sztywniejszy korpus, potężniejsze przeniesienie napędu (czy to
    mimośrodowe czy, w poważniejszych - hydrauliczne...), układ zacisku
    materiału ciętego (też spore siły dociskające).
    W warunkach amatorskich czy prototypowych to chyba najprościej użyć
    małej piły tarczowej z węglików spiekanych ze stolikiem i stosownie
    sztywna zulagą czy innym systemem prowadzenia materiału i z układem
    odsysania pyłu.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-01-25 23:52:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Gilotyna szarpie i wygina krawędzie, a takiego 1.55mm to już nie ma szans
    > przeciąć.

    To masz chyba gilotynke do papieru, moja tnie rowno. Zanim kupilem
    gilotyne, to albo pilka do metalu cialem, albo nozem wzdluz przykreconej
    sciskami stolarskimi linijki metalowej wiele razy nacinalem plytke az
    mozna bylo ja rowno zlamac. Potem jeszcze pilnikiem wyrownywalem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2010-01-26 10:49:17
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Verox wrote:
> [...]
    > szans przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo,

    cialem na malej gilotynie recznej u znajomego, idzie niezle.... tylko mocno
    trzeba dociskac, troche "wybielony" a wiec rozwastwiony laminat ale zasieg max
    0.7mm, krawedz sie nie liczy i mozna to pozniej lekko oszlifowac a moze
    gilotyyna nie zbyt ostra. Cialem kiedys pilka wloskowka czy jak sie ona nazywa,
    napracujesz sie ale malo pylu i nic w oko nie poleci.

  • 10. Data: 2010-01-26 17:53:59
    Od: r...@m...com

    > Żeby było równo i bez syfu?

    Piłką do metalu (brzeszczot)
    A wygładzam papierem ściernym i płaskim pilnikiem do metalu.