  • 1. Data: 2010-01-25 20:21:38
    Temat: Podgrzewanie myszy
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Może ktoś sie uśmiechnie z tego powodu ale prawda jest taka że nawet
    mimo 22*C marzną mi dłonie (tzw. grabienie dłoni) szczególnie jak długo
    używam myszy.
    Stąd umyśliłem sobie żeby do myszy włożyć drucik oporowy albo coś w tym
    guście pytanie tylko skąd zasilać? Port USB wiele W nie da bo jedynie
    2W. wiec może z zasilacza ale jak zrobić by nie namnożyć kabli do myszki
    a wykorzystać 5V tylko zwiększyć wydajność prądową, domyślam sie ze
    połączenie 5V z USB i 5V z zasilacza może uszkodzić płytę bo wszak nie
    na darmo jest tam ograniczeni do 0,5A.

    Ewentualnie, jak powinna wyglądać (być zrobiona) grzałka do myszy?

  • 2. Data: 2010-01-25 20:51:15
    Temat: Re: Podgrzewanie myszy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zawsze możesz sobie zrobić przejściówkę kabelka USB
    taką, że będzie przepuszczać tylko masę i dwa druty danych
    z komputera a masę i +5V wpuszczać w myszę z zewnętrznego
    zasilacza, lub nawet z zasilacza tego samego peceta...

    Jak jesteś bardzo zdolny to możesz nawet przerobić
    płytę główną peceta tak aby przeciąć ścieżkę +5V idącą
    do gniazdka USB, tą z ograniczeniem do 1/2A i podłączyć
    tam drutem pełne +5V z zasilacza.

  • 3. Data: 2010-01-25 21:03:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś sie uśmiechnie z tego powodu ale prawda jest taka że nawet mimo
    > 22*C marzną mi dłonie (tzw. grabienie dłoni) szczególnie jak długo używam
    > myszy.

    Jesli bez myszki Ci nie marzna to rozwiazanie pt. ogrzewanie tylko uspi
    Twoja czujnosc. Byc moze blokujesz sobie przeplyw krwi - skutki moga byc
    oplakane. Na dzien dobry lepiej zastanowic sie czy nie przyjmujesz zlej
    pozycji, poszukac dobrej podporki pod nadgarstek itp.

  • 4. Data: 2010-01-25 21:14:43
    Od: "kk" <...@...pl>

    >Port USB wiele W nie da bo jedynie

    Widziałem gdzieś w sieci :
    - podgrzewacz kubka z kawą na USB,
    - podgrzewane "króliczki" na USB - to na nogi gdy komuś marzną stopy,
    - rękawiczki na USB - też chyba podgrzewane
    ale ciepłej myszki jeszcze nie widziałem - to nadaje się do opatentowania.

    Czyli można.

    A sam kiedyś byłem świadkiem szybkiego stopienia i odparowania izolacji z
    tasiemki gdy to odwrotnie podłączyłem wtyk kabla USB do karty.
    Gniazdo było zamontowane na obudowie, no i +5V spotkało się z masą przez
    blachę PC-ta.
    Ciekawe, bo padło zasilanie jednego portu, a cztery pozostałe funkcjonują
    nadal.

    http://gadgets.fosfor.se/the-top-10-weirdest-usb-dev
    ices-ever/

  • 5. Data: 2010-01-25 21:31:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kk napisał:

> [...]
    > - rękawiczki na USB - też chyba podgrzewane
    > ale ciepłej myszki jeszcze nie widziałem - to nadaje się do opatentowania.

    Myszy z podgrzewaniem też nie widziałem, ale z wiatraczkiem chłodzącym, to
    i owszem. Kupiona za kilkanaście złotych w MediaMarkcie. Tutaj jest podobna:
    http://inventorspot.com/articles/usb_cooler_mouse_it
    s_the_cooler_mouse_15948

    Ten pomysł powinien mieć przed sobą lepszą przyszłość, bo przecież klimat
    nam się ociepla, nie ochładza, więc po co ogrzewanie do myszy.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-01-25 21:31:45
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Osadnik <o...@w...pl> napisał(a):

    5V i 0.5A to 2.5W - to nie byłaby wcale taka mała moc w niewielkiej
    objętości myszy.
    2 waty też może wystarczyć:
    wstaw 2-watowy rezystor 12 omów albo lepiej równolegle 4 szt po 47omów/0,5-
    1W, umieść tak, by nie wytopić gdzieś dziury w obudowie i nie usmażyć
    elektroniki.

  • 7. Data: 2010-01-25 21:39:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

> [...]
    > wstaw 2-watowy rezystor 12 omów albo lepiej równolegle 4 szt po 47omów/0,5-
    > 1W, umieść tak, by nie wytopić gdzieś dziury w obudowie i nie usmażyć

    A może wykorzystać ciepło procesora? Przewód łączący mysz z rurkami
    na ciepłą wodę i wymiennik ciepła na procesorze (do nabycia w każdym
    sklepie dla graczy komputerowych). Jeśli komputer stoi na podładze,
    to mógłby zadziałać obieg grawitacyjny. Jakie by to ekologiczne było!

    -- Jarek

    PS
    Trzy ostatnie zimy ogrzewałem pokój komputerem. W tym roku musiałem
    zamontować cztery żeberka.

  • 8. Data: 2010-01-25 22:28:31
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Osadnik wrote:

    > Może ktoś sie uśmiechnie z tego powodu ale prawda jest taka że nawet
    > mimo 22*C marzną mi dłonie (tzw. grabienie dłoni) szczególnie jak długo
    > używam myszy.

    1)wizyta u lekarza.
    mozliwe problemy z krazeniem, niedobor witaminy pp, poczatek miazdzycy
    naczyn, anemia, powiklania np. palenia papierosow, etc.

    podgrzewanie myszki tylko zamaskuje byc moze b. powazny problem (nastepny
    bedzie zawal, albo niedokrwienie mozgu, a to juz powazne sprawy...)

    2)zwykla zaroweczka - rozwiazac tylko problem 'startu' bo zimna moze
    spowodowac ze komputer wylaczy port usb. ale imho zamiast sie bawic - punkt
    1.

  • 9. Data: 2010-01-25 22:30:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    kk wrote:

    > ale ciepłej myszki jeszcze nie widziałem - to nadaje się do opatentowania.

    http://www.heatedmouse.info/

    Mirek.

  • 10. Data: 2010-01-25 23:03:34
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > na darmo jest tam ograniczeni do 0,5A.
    >
    > Ewentualnie, jak powinna wyglądać (być zrobiona) grzałka do myszy?

    A4Tech GLASER 76D. Dałem 40PLN w MediaMarkt, jeździ po wszystkim a do
    tego chłodzi lub grzeje :)