  • 1. Data: 2011-07-11 20:00:59
    Temat: Czym usunac pianke PU
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Panowie ratujcie!
    Potrzebuje z profilu zamknietego usunac pianke (chyba) poliuretanowa.
    Wyciagnalem wezyk odprowadzajacy wode z szyberdachu, bo myslalem, ze
    jest pekniety, a teraz nie moge go wcisnac spowrotem, bo jakieś łosie
    podczas naprawy zasikali słupek pianką, żeby wężyk nie latał w środku.
    Nijak nie mogę go wcisnąć spowrotem, bo blokuje się na piance w połowie
    słupka i nie ma go jak nakierować "w dziurke".
    Mechaniczne usuwanie ćwiczyłem - dziurką wielkości 5mm to mnie prędzej
    krew zaleje nim to wydłubie. Zastanawiam się czy da się to usunąć jakąś
    chemią?
    Samochód stary i nie jest mi go mocno szkoda, ale wolałbym nie
    zniszczyc bardziej niz to konieczne, a jeszcze na dole słupka idą różne
    ważne przewody i kilka przekaźników, dlatego bardzo agresywna chemia tez
    raczej odpada.
    Jakies pomysly?
    --
    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-07-11 21:22:09
    Temat: Re: Czym usunac pianke PU
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Włóż drut do środka wężyka. Reszty chyba się domyślisz.
    Będziesz go ciągnął a nie pchał.

    RObert

  • 3. Data: 2011-07-11 22:07:15
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-11 23:22, Robert Wańkowski pisze:

    > Włóż drut do środka wężyka. Reszty chyba się domyślisz.
    > Będziesz go ciągnął a nie pchał.

    Nie za bardzo jest jak zlapac drugi koniec, zeby pociagnac :| Ten slupek
    to profil zamkniety na dlugosci okolo metra, albo nawet lepiej. Mooooze
    daloby sie jakbym przecisnal bardzo dlugi drut i po zdjeciu blotnika (co
    mi sie nie usmiecha) zlapalbym drugi koniec druta.
    Ale pomyslalem, ze moze dam rade "podziubac" ta pianke srubokretem ile
    sie da i potem sprezarka wydmuchne taka pokruszona - na gorze sa dwa
    nieco wieksze otwory, to moze wyleci tamtedy.

  • 4. Data: 2011-07-11 22:52:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 11, 11:07 pm, venioo <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > sie da i potem sprezarka wydmuchne taka pokruszona - na gorze sa dwa
    > nieco wieksze otwory, to moze wyleci tamtedy.

    Poliuretan to zajadłe ścierwo, niczym łatwo dostępnym tego nie
    ruszysz. Palnik może być? Śmierdzieć będzie niemożebnie. A spirala do
    przepychania zapchanych rur? Taka z korbą na końcu. Nie powiedziałeś
    czy to prosty profil czy zagięty, no i jaki przekrój. Okrągły?
    Kwadratowy? Prostokątny? Ile milimetrów? A tak w ogóle to nie możesz
    pójść kupić cieńszego wężyka?
    Konrad

  • 5. Data: 2011-07-11 23:37:42
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale pomyslalem, ze moze dam rade "podziubac" ta pianke srubokretem ile sie
    > da i potem sprezarka wydmuchne taka pokruszona - na gorze sa dwa nieco

    Kardiolodzy inwazyjni w czasie koronografii taki spręzysty drucik wewnątrz
    plastikowej rurki, który wchodzi do tętnicy w nacięciu w pachwinie, albo w
    nadgarstku przeprowadzają przez serce do aorty i stamtad, wg życzenia, do
    kolejnych tetnic wieńcowych i odchodzacych odgałęzień.
    Za żaden drugi koniec nie ciągną;-)

  • 6. Data: 2011-07-12 06:22:57
    Od: "p.wienke" <v...@p...fm>

    On 12 Lip, 00:52, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Poliuretan to zajadłe ścierwo, niczym łatwo dostępnym tego nie
    > ruszysz. Palnik może być? Śmierdzieć będzie niemożebnie.

    Nie może być, bo to słupek przy przedniej szybie - pęknie szyba :|

    > A spirala do
    > przepychania zapchanych rur? Taka z korbą na końcu.

    Hmmm... Tego nie próbowałem, może się uda wepchnąć.

    > Nie powiedziałeś
    > czy to prosty profil czy zagięty, no i jaki przekrój. Okrągły?
    > Kwadratowy? Prostokątny? Ile milimetrów?

    Przedni słupek samochodu osobowego, przekrój nieokreślonego kształtu,
    jak to słupek w normalnej osobówce z lat 90.
    Wężyk na oko fi 15mm, juz cieńszy od firmowego. Idzie od szyberdachu,
    czyli dziura na jego przepchnięcie zaczyna się mniej więcej tam, gdzie
    rączka nad głową pasażera nad drzwiami. Otwór ten ma średnicę ok.40mm.
    Pozniej na slupku sa 4 otwory fi 3-5mm, przez ktore probowalem
    wyskubac pianke, ale to meczarnia.

    > A tak w ogóle to nie możesz
    > pójść kupić cieńszego wężyka?

    To też nie gwarantuje sukcesu, bo nie za bardzo jest nim jak wcelować
    w niewiadomo-gdzie dziurę w środku profilu.

    pzdr
    --
    venioo

  • 7. Data: 2011-07-12 06:23:25
    Od: "p.wienke" <v...@p...fm>

    On 12 Lip, 01:37, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Kardiolodzy inwazyjni w czasie koronografii taki spr zysty  drucik wewn trz
    > plastikowej rurki, kt ry wchodzi do t tnicy w naci ciu w pachwinie, albo w
    > nadgarstku przeprowadzaj przez serce do aorty i stamtad, wg yczenia, do
    > kolejnych tetnic wie cowych  i odchodzacych odga zie .
    > Za aden drugi koniec nie ci gn ;-)

    ...dlatego nie zostalem kardiologiem inwazyjnym ;)
    --
    venioo

  • 8. Data: 2011-07-12 07:07:28
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.07.2011 22:00, venioo pisze:
> [...]
    > bardziej niz to konieczne, a jeszcze na dole słupka idą różne ważne
    > przewody i kilka przekaźników, dlatego bardzo agresywna chemia tez

    a przez inny słupek puścić nie możesz?

  • 9. Data: 2011-07-12 08:58:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 12, 7:22 am, "p.wienke" <v...@p...fm> wrote:
    Jeszcze jest coś takiego jak Webbflex Solvent Cleaner, ale to jest do
    usuwania poliuretanu zanim zwiąże. Potem obwaiam się że jest nie do
    ruszenia.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-07-12 09:24:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 12, 7:22 am, "p.wienke" <v...@p...fm> wrote:
    > To też nie gwarantuje sukcesu, bo nie za bardzo jest nim jak wcelować
    > w niewiadomo-gdzie dziurę w środku profilu.

    A dasz radę tam wcisnąć rurkę PVC taką do instalacji elektrycznych?
    Ona jest na tyle elastyczna że się wygnie. Na jej końcu możesz nożem
    naciąć zęby, drugi koniec złapać we wkrętarkę i wyborować całą tą
    piankę w diabły. W wersji hi-endowej zastąp rurkę instalacyjną
    elementem od namiotu, takim z karbonu :-)
    Konrad