  • 1. Data: 2011-07-07 10:05:40
    Temat: Kolejne pytanko
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam ponownie,

    Kolejne pytanko z takich cięższych :(

    Wykonanie gwintu wewnętrznego w tuleji stalowej
    Tylko parametrzy gwintu troszkę straszą
    Gwint M320x6 pasowany do gwintu zewnętrznego już istniejącego
    Długośc gwintu jakieś 650 mm
    Deatal może ważyć z pół tony tak na "oko"

    Kto może się podjąć wykonania czegoś takiego ?
    Owszem znane mi firmy mogą się podjąć tych średnic ale troche ich przeraża
    długość gwintowania i obawa przed drganiem narzędzia. A inwestowac w
    specjalne długie noże lub głowice się nie uśmiecha :/

    Pozdr. Gejzero

  • 2. Data: 2011-07-07 10:17:54
    Temat: Re: Kolejne pytanko
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 7, 11:05 am, "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > długość gwintowania i obawa przed drganiem narzędzia. A inwestowac w
    > specjalne długie noże lub głowice się nie uśmiecha :/

    To się frezuje. Tylko znajdź 3-osiówkę CNC na której detal zmieścisz,
    no i właściwy frez, ale to juz z katalogu, ewentualnie dobrego repa
    dopytaj.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-07-08 07:36:37
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    To się frezuje. Tylko znajdź 3-osiówkę CNC na której detal zmieścisz,
    no i właściwy frez, ale to juz z katalogu, ewentualnie dobrego repa

    Są do takiej obróbki jakieś specjalne głowice do wrzeciona czy wrzeciono
    może "wjechać" w taka tuleję na głębokość 650 mm ? Bo chyba cały problem to
    to żeby zmieścić się w otworze ?
    Czy chodzi o taką technologię http://www.youtube.com/watch?v=NM5ZrgLOZVY ?

    Pzdr. Gezjero

  • 4. Data: 2011-07-08 08:43:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 8, 8:36 am, "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy chodzi o taką technologięhttp://www.youtube.com/watch?v=NM5ZrgLOZV
    Y?

    Dokładnie to. Ja robiłem (seryjnie) gwinty na dużym i nieokrągłym
    detalu z szarego żeliwa, gdzie gwint tak jak na tym filmiku wychodził
    trochę bokiem. Gwintownik za 1000 zeta starczał na dwa-trzy razy, a
    płytka za kilkanaście złotych wytrzymywała tak ze setkę otworów.
    Jedyna techniczna trudność to że płytka musi mieć zarys z którego
    wynika odpowiednia geometria gwintu, czyli to nie będzie pierwszy
    lepszy trójkąt z półki. Ale każdy dobry producent narzędzi
    skrawających ma to w katalogu, tyle że z dużym skokiem może nie być
    łatwo. Ostatecznie trzeba będzie frezować na kilka razy: oddzielnie
    górna powierzchnia, oddzielnie dolna, a środek na koniec. I tak
    wszystko z jednego zamocowania, więc pikuś.
    Konrad

  • 5. Data: 2011-07-08 09:02:04
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >górna powierzchnia, oddzielnie dolna, a środek na koniec. I tak
    >wszystko z jednego zamocowania, więc pikuś.

    A jak się ma sprawa głębokości ?
    Narzędzie musiało by mieć jakieś 700 mm części wystającej z wrzeciona, czy
    to nie będzie stanowiło problemu no i skok w osi "Z" też odpowiedni ? Chyba
    do tego musiała by być odpowiednio duża frezarka.
    Przyznam że nie siedzę w ogóle w tych sprawach, w końcu elektryk z
    wykształcenia ze mnie. A że trafiłem na ten problem to zarzucam wici w sieci
    ;)
    Troche mnie przerażają te wielkości, nie wiem czy będzie ktoś chętny w
    Polsce żeby tego się podjąć.
    A jak się ktoś znajdzie to może zaśpiewać cenę, że lepiej będzie zezłomowac
    maszynę i poszukać nowej.

    Gejzero

  • 6. Data: 2011-07-08 09:16:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wiadomościnews:05a9c80f-a994-48d6-b3a9-c9a4f23e29d8@
> [...]
    > Polsce żeby tego się podjąć.
    > A jak się ktoś znajdzie to może zaśpiewać cenę, że lepiej będzie zezłomowac

    Nie mieszkam w Polsce od prawie 4 lat więc nikogo konkretnego nie
    polecę. Można wiedzieć jaka to maszyna? Może zamiast robić te części
    tak jak były oryginalnie, można je zastąpić jakimiś współcześnie łatwo
    dostępnymi rozwiązaniami?
    Konrad

  • 7. Data: 2011-07-08 11:06:38
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    >polecę. Można wiedzieć jaka to maszyna? Może zamiast robić te części
    >tak jak były oryginalnie, można je zastąpić jakimiś współcześnie łatwo

    Maszyna to prasa śrubowa produkcji ZSRR.
    Dokładnie to jest centralna nakrętka tej prasy. A najgorsze to okazało się
    że wewnętrzna część z brązu z gwintem 4-ro zwojowym też jest uszkodzona i
    będzie musiał też być dorobiona.
    Rozpytuje po dużych firmach ale podchodzą jak pies do jeża ;)

    Gejzero

  • 8. Data: 2011-07-08 11:29:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wiadomościnews:4454a7cc-7f08-4aca-a81a-cee66bec4a2f@
> [...]
    > będzie musiał też być dorobiona.
    > Rozpytuje po dużych firmach ale podchodzą jak pies do jeża ;)

    No to dupa zbita, nie da się tego zastąpić niczym prostszym. Ja bym
    chyba zaczął szukać gdzie te prasy w Rosji można znaleźć, może gdzieś
    jeszcze leżą części zamienne. Chyba że wywalisz całą śrubę i nakrętkę,
    a wstawisz siłownik. Totalna przeróba, ale przynajmniej korpus
    wykorzystasz.
    Konrad

  • 9. Data: 2011-07-10 08:33:22
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Gejzero SQ3OGX <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > długość gwintowania i obawa przed drganiem narzędzia. A inwestowac w
    > specjalne długie noże lub głowice się nie uśmiecha :/

    Pisz jak jest a nie zalewaj. Wykonanie takiego gwintu to prosta operacja.
    Tylko droga. Ich nie przeraża wykonanie tylko Ciebie cena jaką wyliczyli. Czy
    drogo, pojęcie względne. Maszyny na których da się coś takiego zrobić mają
    silniki o mocach dochodzących do stu kilowatów, ważą tyle co czołg Abrams i
    używane kosztują tyle co nowa luksusowa limuzyna.

  • 10. Data: 2011-07-10 13:32:21
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    > Rozpytuje po dużych firmach ale podchodzą jak pies do jeża ;)
    >
    > Gejzero

    Sprawdzałeś tutaj?

    http://www.zamet.com.pl/pl/oferta/mozliwosci-technic
    zne.html